bell Wrote:не мога да се оправя с тоя климатроник има поне три бутона които ме объркват
Малко помощ на колегата.. Натискайки Auto нещата се поемат изцяло от електрониката, а водача и пътниците трябва да изберат единствено желаната температура в купето. Не е нужно да се пипа нищо - през кои клапи да духа, с каква скорост да е вентилатора .. колко дълго и т.н. В указанието на колата пише, че избирането на минималната или максималната температура не помага да се достигне по бързо исканата температура в купето, т.е. избирайки 22 градуса при нужда от охлаждане например, софтуера намира най-бързия възможен здравословен начин да я достигне и времето за достигане не е различно с варианта при който са избрани 18 градуса.
При нужда от охлаждане, на Auto обикновено тръгва веднага силна струя през средните въздухопроводи, след като започне да се доближава температурата до зададената, вентилатора започва да намалява струята до точката в която вече само поддържа зададените градуси и е напълно незабележима работата му. Интересно и готино е че при огряване на колата от слънцето (има датчик на предното табло по средата в основата на челното стъкло), веднага реагира системата и вкарва допълнително студен въздух за да компенсира затоплянето от греене на слънцето. Това като реализация е невероятно добро за моите виждания. Най-общо казано, ако си в среда 22 градуса, и си на сянка или на слънце, се чувстваш различно комфортно, точно това е взето в предвид и се компенсира при автоматичния режим на климатроника.
При нужда от отопление и отново на Auto, на студен двигател климатроника изчаква охладителната течност да се стигне определена температура и след това започва да духа леко през горните и долните въздухопроводи, увеличавайки оборотите на вентилатора, до максимални след време и обрано намалява след достигане на зададената температура до нужното ниво за поддържането й. Тук има тънък момент и се търси добър баланс между бързо загряване до нормална работна температура на мотора и зададените градуси за отопление в купето, т.е. кое е по-ефективно като резултат: да отопляваме с максималния капацитет купето при не-загряла още кола (колата ще загрее бавно и от това следва по-бавно достигане на исканата температура в купето) или да отопляваме в началото с по-нисък капацитет за да се даде възможност колата да загрее бързо и така да се постигне по-високо температурно обдухване на купето с което да се стигне максимално бързо до исканата температура... май се увлякох
При нужда от обдухване на челното стъкло (размразяване или премахване на замъгляване) се натиска отделен бутон с иконка на стъкло.. Автоматично се пуска максимална струя на предното стъкло, като се използва и дехидрацията на климатика за премахване на замъглявания, мисля че в този режим се отопляват и огледалата.
IAQS – електронна система за анализ на въздуха в купето и управление на клапите за рециркулация (опця). Най-общо казано, при включен бутон, автоматично затваря клапата за рециркулация, ако въздуха от вън е много замърсен, работи прецизно, но не хваща твърди частици (гадния пушек от дизелите), перфектно хваща иначе току-що запалил бензинов автомобил, работещ с по-обогатена смес. При наличие на тази система в купето има два филтъра, единия трябва да е с активен въглен и предполагам, че през него се прекарва въздуха само при вътрешна рециркулация. Другата позиция main е за ръчно затваряне на клапата (миризма от вън например).
Има и възможност да изключиш ръчно компресора на климатика или да позволиш да се включва при нужда, като това не се отразява на ефективната работа на климатроника, т.е. ако навън е по-студено и сме изключили компресора, системата в автоматичен режим продължава да вкарва въздух от вън за да охлажда и се опитва да достигне исканата температура в купето.
Това най-общо е за работата климатроника..