Волво Клуб - България

Full Version: Каква е тази скоростна кутия?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
В книжката пише, че е geartronic, обаче колата е без турбо. На лоста има букви PRND. Включва се в ръчен режим като лоста се бута назад и наляво. После с побутвания напред и назад превключва и на екрана показва на коя прeдавка съм в момента. Странното е че най-голямата цифра е 4, а geratronica трябваше да е с 5 май.
GearTronic e. Geartronic е запазена марка на Порше. Кутията на С80 е на Шевролет и позволява превключване на ръка, но не могат да я наричат geartronic официално.

С 234 ограничаваш максималната предавка. При 5 скоростна кутия няма смисъл от 5. 5 има на 6 скоростните кутии.

С80 има 2 варианта кутии - със и без ръчно превключване. И 2те са на Шевролет.
На S80 с 6 цилиндров двигател 2.9 200к.с. или 272к.с. в зависимост без турбо или с турбо се монтира 4 степенен автоматик на Дженерал Мотърс.Има два варианта с възможност за ръчно превключване или с ограничаване на максималната възможна предавка.Първи признак, че автоматика отива за ремонт е след по дълго пътуване да превключиш от D на manual и на таблото да остане да пише D. Никаква диагностика не го лови защото не го прави винаги, но от собствен опит след 2000 - 3000 км се отива при майсторите на автоматици да си досвършат работата.
Интересно ми е с колко предавки е, зашото никъде не пише. При 200км/ч е на 3600 оборота.

Ами нямам никакви проблеми с кутията, върви си добре. В сервиза казаха че съм далеч от смяна на маслото още. Този автоматик някакси е мек. Ако не държа спирачката тръгва чак след известно време и то не ососбено бързо.
Кутията е с 4 скорости, което е равно на 4 степени. При отпускане на спирачката колата трябва да тръгва леко напред когато е на D и ако е що годе равно.На R тръгва малко по-интензивно защото налягането в кутията е по-високо.При 650 об./мин на D - 0.45 МПа, при R - 0.65 МПа.- технически данни.Тези автоматици тръгват по-бавно от модерните автоматици с 6 и повече предавки на Ауди, новата на Волво, БМВ и т.н. защото работят с по-ниско налягане и хидротрансформаторите им са "по-меки"- тост допускат по-голяма разлика в оборотите на входящия и изходящия вал - тоест и по-големи загуби.Това е в сравнение с най-добрите съвременни автоматици.Да не тръгва при отпусната спирачка може причина да са и задържащи спирачки.
В сервиза няма как да преценят маслото освен на цвят и мирис, или записана грешка за прегряване, а тогава вече е късно. Сменяй масло на 75 000 км и стой далеч от сервиза (само когато явно не работи се ходи в сервиз). Бавното тръгване е симптом за маслото. Другият симптом е притрисане в завой. Волво се правят на интересни като не изискват смяна на масло, но карането на къси разстояния и зимата съсипват смазващите добавки.
Quote:Re: Каква е тази скоростна кутия?

Мнениеот Nicky » Сря Юни 13, 2012 2:14 pm
Кутията е с 4 скорости, което е равно на 4 степени. При отпускане на спирачката колата трябва да тръгва леко напред когато е на D и ако е що годе равно.На R тръгва малко по-интензивно защото налягането в кутията е по-високо.При 650 об./мин на D - 0.45 МПа, при R - 0.65 МПа.- технически данни.Тези автоматици тръгват по-бавно от модерните автоматици с 6 и повече предавки на Ауди, новата на Волво, БМВ и т.н. защото работят с по-ниско налягане и хидротрансформаторите им са "по-меки"- тост допускат по-голяма разлика в оборотите на входящия и изходящия вал - тоест и по-големи загуби.Това е в сравнение с най-добрите съвременни автоматици.

Точно така се получава. При потегляне е малко мудна. Иначе за икономичност ако говорим съм супер доволен. В неделя жена ми мина от Фридрихсхафен до Вюрцбург за 2ч със средна скорост 150 км/ч и среден разход 10.6л/100км.

Това че е американска няма лошо. Той и Windows e американски, може да не е хубав ама европейци или японци не могат да направят по-хубав. Просто американо в някои неща са с 50г напред в развитието си.

В сервиза на Волво ми казаха че ако маслото е за смяна компютърът ще ме предупреди. Какво да направя сега, да отида в сервиз за автоматици ли? Колата си върви добре.
Моята кутия е японска, налягането е същото. Въобще не е мудна. Беше станала мудна и след смяна на маслото се оправи. При теб маслото е 11 литра и смяната е безумна операция. Ако не те дразни карай така докато компютъра реши да се оплаче. Автоматиците се чупят от липса на масло или от много масло, от старо масло не се развалят. Разхода на дълъг път не е критерии, кутията зацепва директно над 40 км/ч. Хидротрансфортматора се използва само под 40 км/ч или чести газ/спирачки.

Карал съм на Ауди новите кутии - няма разлика при тръгване с моята, единствената разлика е липсата на копчета "SPORT" и 'Winter' който според мен са по полезни от безумния спор с компютър при ръчна смяна на предавки. Трябва да призная, че новите кутии сменят по меко предавки, моята на kick down разтриса цялата кола.
Колега ще проверя утре маслото на студен двигател. Имаме и СААБ 900 с 4-степенен автоматик. Когато сменихме маслото ми казаха че трябва да е малиново на цвят и повече от 3л не може да се източи. Така че смяната всъщност е опесняване.
Автоматика на SAAB е AISIN WARNER AW50-42 - същият като на Волво S/V40. Няма нищо общо с кутията на S80.

Смяната на масло на автоматик не е като двигателно - източваш,наливаш. Има си начин да се смени цялото. При AW50-42 за смяната на 7 литра масло са нужни 9 литра. При кутията на s80 за смяната са нужни 14 литра, а кутията събира 11, има и филтър.

Старото масло е кафяво на цвят, но това не е симптом за смяна. Ако мирише на изгорял бакелит е за смяна.
Pages: 1 2 3