Волво Клуб - България

Full Version: Неочаквано включен климатроник
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
А, то вече няма смисъл от снимка. Аз също си държа копчетата наравно което е AUTO, AUTO - климатроника си работи и се опитва да постигне 24 градуса, при липса на климатик започва да духа силно. Единственият начин да не духа е копчето на вентилатора на 0.
И аз за това говоря Жоро Wink
Или казано по друг начин - ти не си ползваш частта "троник".
Каква е същността на климатроник-а - слагаш разпространението на въздуха на АУТО, слагаш степента на обдухване на АУТО и пипаш САМО температурата, което искаш да бъде вътре. То си знае кога да пусне компресора, кога да го спре,. кога да духа силно и кога слабо. Има датчици за температура, за осветеност за слънцегреене и т.н и т.н. Всичко е с цел на теб да ти кеф и да си гледаш пътя, а не копчетата.

В момента какво правиш:
Пускаш да ти духа да речем на 3 и включваш компресора. Въртиш-невъртиш темературата ефект - почти нула. Това в момвнта какво е? Климатик.

Този ефект се наблюдава много често от колеги зимата - "Пускам си парното ама започва да духа след известно време". Да, така е. Казал си че искаш вътре да е 25 градуса, навън е -10, двигателя също все още е -10. Когато двигателя загрее охл. течност до 25 чак тогава ще започне да ти духа вътре топло (при домашните климатици функцията "топъл старт"). Аналогично лятото за студеното. Спрял си компресора - ОК, но си казал че искаш да е 24 - ОК. Колата духа с цел да направи 24 но въздуха дори директно отвън да го вкарва ттой пак е с по-висока температура...

Хора, собственици на S/V40 Моля ви зиме-лете забравете за врътките за степен да вентилатора и посока на обдухване. Оставете го този компресор да е включен - няма да спестите толкова гориво, колкото ще ви излезе ремонтът при нередовната му работа, вярвайте ми. Проста сметка: ремонта компресор започва опт 50-60 лева за труд. Според проблема имате и някаква цифра за части, а освен това фреонът трябва да се изтегли и вкара наново (ако вече не е литнал). Закръглихме циграта 150 лева минимум. Така към днешна дата 150 лева в гориво (бензин или дизел) са 60 литра! Да кажем че на 100 км пробег климатикът ви вдига с 1 литър разхода ви (по-малко е, но се смята по-лесно), това означа, че трябва да минете 6000км с климатик за да се изравните с минималната цена на ремонта. И накрая какво излиза - потите се като пра*** в колата, а не сте спестили нито лев.

Всеки си решава за себе си, но защо си купувате коли с климатроници? Купувайте си без - по-евтини са.

И още - при каране с отворен прозорец в купето се запрашава за един ден, следа автомивка - 10 кинта. Честита икономия. 4 литра гориво = Русе-София на хладно.
Малко не е по темата, но след като снощи прочетох предното мнение на Уиски реших и аз днес да използвам частта - троник. Ходихме на 20км. от Бургас на плаж и на връщане настроих всичко на АУТО и включих АС-то за да светне зеленкото. Отначало духаше силно студено, докато след малко струята започна да намалява и да си поддържа хладно (26 градуса). При избиране на по-ниска температура духането се усилва автоматично. Радва се, че при мен работи. Поздрави.
Pages: 1 2