Волво Клуб - България

Full Version: Спад в мощността на S40, 2008 2.0 дизел
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Симптоми на заглъхналата кола: ускорява видимо по- бавно и липсва специфичния ряз на дизела. Иначе работи тихо и не притриса ( за дизел) Минах през мото пфое - от там извадиха всички грешки и нищо.

Нека кажа че аз карам като служебно абсолютно същото волво, но то лети и е ползвано по сходен начин единствената разлика е че аз карам служебното бързо и върви с 20 % по ускорително. Ама го карам мъжката и то много извънградско. Ако не карах същата нямаше да видя проблем, защото колата, за която питам и кара жена ми си е екстра, ама като сравняваш 2 еднакви веднага се набива разликата във вървенето..

Въпрос: може ли от бавно каране на ниски обороти от жена колата да се е спънала. Ако я опъна на магситралата с над 3 000 оборота до Стара Газора ще се отпуши ли?

Дайте акъл моля. Колата е обслужена, като единственото което не съм сменил е бензиностанцията и не съм продухал горивопроводите. Обещал съм си след седмица да и налея и добавка и пак да покарам, ама преди да почна с алхимията да ви чуя и вас с дизелите. Зареждам само на шел.
Според мен проблема може и да е в жената Big Grin Така де, ако я кара само в града по задръстванията може да се е позапушил катализатор. Идеята ти да я изпънеш малко на дълъг път е добра!
Опитай и с нафта от друго място: Повечето колеги с дизеляци зареждаме предимно в OMV, Ромпетрол, Петрол и мн. рядко ЕКО.
Сипи примерно от OMV Premium Diesel да видиш ще има ли разлика.

Горивен и въздушен филтър също не е зле да се видят/сменят ако не са скоро т.е след зимният период.

Не бързай да слагаш добавки!
Колата наистина се кара само градско и когато е извънградско, се кара бавно.... Аз моята служебна си я карам както трябва и я редувам с други волва и те всички вървят.

От Мото Пфое Люлин я гледаха 2 пъти (Дидо приемчика) и все казва че е ок, макар че видя че другата върви повече. Даже и една нощ там остана за да видят студен старт.

Всичко се сменя по книжка и не се пести.
Извод: служебните коли вървят поне с 20% по-бързо Wink Шегичка.
Разходи я на дълъг път. Предполагам е с DPF. За него нещо споменаха ли? Или е без?

Съвет - не рискувай с добавки. Един D5 доста страдаше...
100% е с филтър.
Shamanec Wrote:Симптоми на заглъхналата кола: ускорява видимо по- бавно и липсва специфичния ряз на дизела. Иначе работи тихо и не притриса ( за дизел) Минах през мото пфое - от там извадиха всички грешки и нищо.

Нека кажа че аз карам като служебно абсолютно същото волво, но то лети и е ползвано по сходен начин единствената разлика е че аз карам служебното бързо и върви с 20 % по ускорително. Ама го карам мъжката и то много извънградско. Ако не карах същата нямаше да видя проблем, защото колата, за която питам и кара жена ми си е екстра, ама като сравняваш 2 еднакви веднага се набива разликата във вървенето..

Въпрос: може ли от бавно каране на ниски обороти от жена колата да се е спънала. Ако я опъна на магситралата с над 3 000 оборота до Стара Газора ще се отпуши ли?

Дайте акъл моля. Колата е обслужена, като единственото което не съм сменил е бензиностанцията и не съм продухал горивопроводите. Обещал съм си след седмица да и налея и добавка и пак да покарам, ама преди да почна с алхимията да ви чуя и вас с дизелите. Зареждам само на шел.

Провери дебитомера.
Няма да е зле да се почисти и ЕГР. Щом колата се кара бавно и в града, той често работи (отваря). Логично е да натрупа сажди и да стане муден. Дори може да не затваря добре. Това ще се усеща като мудност в ускорението.
Използвам поста си да помоля, ако някой има хубава схема на този двигател да я постне. Интересува ме конкретно къде е монтиран ЕГР-а и каква е последователността на демонтажа му за почистване. Ако някой е почиствал и има снимки, те биха били много полезни.
На твое място и без колебания почвам в следния ред:
1. Смяна на бензиностанцията
2. Изкарваш я извънградско и я караш минимум 15 мин с над 2500 оборота, колата има допълнителен резервоар с някаква течност която спомага за доизгаряне на газовете в катализатора
3. Смяна горивен и въздушен филтър
4. Чистене на MAF или така наречен дебитомер - намира се веднага след възд фшлтър - търси тема, има такава подробно описана как става всичко
5. Чистене на егр и особено тръбата от ЕГРа към всмукателния колектор с всичките сензори в самия колектор където се свързва връщащата тръба от егра

И ако от всичкото това колата ти не се оправи бих те посъветвал да обърнеш внимание на помпа и дюзи...
Всичките процедури са правени, тествани и доказано работят!
Успех!
Благодаря за съветите.

Ще ви информирам като почна да ги изпълнявам едно след друго. Лошото е че като покарам един час и ще и свикна и ще трябва да редувам с другата за да видя как е.

Само това със течността не го разбрах, но нека почна и ще видя.
Повечето 2.0Д (даже и някои 1.6Д), без значение дали Ц30, С40 или В50, имат филтър за твърди частици, който е известен още като DPF (FAP при Пежо). Той събира буквално саждите. На определен пробег, който според упътването за експлоатация е 300-900км, се нуждае от почистване. За тази цел се използва една течност наречена Eolys. Тя се съхранява в малко резервоарче до резервоара за горивото. Тя подпомага изгарянето на твърдите частици във филтъра. Обикновено към 60к км трябва да се долее тази течност. В МП удоволствието струва по спомен 300лв като включва и труд. Повече информация има тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub.org.uk/diesel_filter.shtml">http://www.volvoclub.org.uk/diesel_filter.shtml</a><!-- m -->
Pages: 1 2