Волво Клуб - България

Full Version: След настройка на ГИ не работи на бензин
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте,

имам Газов Инжекцион Bluetronic. Свалих си софтуера за центровка от сайта им и си направих центровка. За целта има наръчник, който прави почти всичко автоматично. Интересно, но след това спря да работи на бензин - работи все едно на 2 цилиндъра, не може да вдигне повече от 6-700 оборота и мирише на бензин, което ми е много странно. На газ си работи без проблеми
помпата за бензина в резервоара да не е аут? ...
Колега Димитървас,

Автоматичната настройка е само база от която да тръгнеш да правиш калибрацията на газовата. Сама по себе си тя не достатъчна за пълноценната работата на газовата. Сега ще я покараш на бензин известно време/мисля около седмица е добре/.После правиш автоматичната калибрация на ГИ отново след като я завършиш, взимаш авер да кара колата а ти до него с ноутбука почваш да си оправяш коефициентите в МАП таблицата. Целта е да имаш добри коефициети в най-много клетки/идеалният вариант е всички клетки/. Добрите монтажи на ГИ стават за 2 дена/първия за монтажа и втория за калибрацията/. Ако инжекторите са ти бързи вдигни налягането на газта/до колко зависи от изпарителя/ така, че да си максимално близко до минималното време за отваряне на инжектора. Това ще ти спести инжекторно време във високите обороти. Ако след калибрацията си доволен от работата на колата си запии файла с настройките на компа в последствие ако оплескаш нещо винаги може да заредиш добрите настройки.
Успех!!!
Не се притеснявай,всичко е от настройката на газовата,работи в тази насока.
Странно, но сега сутринта вече си работи на бензин без никакви ядове. Може ли някой да ми каже какво точно ще рече "почваш да си оправяш коефициентите в МАП таблицата", смисъл как да разбера какви трябва да са те
Димитървас,

Щом ми задаваш този въпрос значи не ти е ясно точно как се калибрира ГИ.
Ето ти линк къде е МАП таблицата с коефициентите <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bluetronic.info/images/ss/ss_1.jpg">http://www.bluetronic.info/images/ss/ss_1.jpg</a><!-- m -->:
Зеленото топче в таблицата ти показва какви са оборотите в момента и какво е инжекторното време на бензин, както и какъв е коефициентът. Точната стойност на инжекторното време на бензин се вижда на уреда ms ECU. А под него е ms LPG/инжекторното време на газ. инжектори=инжекторното време на бенз* коефициента в клетката в която е зелетото топче / . Целта е във всяка от клетките на МАПа да сложиш такъв коефициент, че при работа на бензин и газ инжекторното време на бенз да остава същото или почти същото/зеленото топче да не излиза от клетката си при работа на двете горива/.
Най- добре виж с кои сервизи работят дек и отиди да ти оправят настройките:http://www.bluetronic.info/index.php?topic=klienti&itemid=lpgecu-kontakti
Мерси много за поясненията. Аз лесно ще отида в сервиза, но идеята ми е аз да се науча да си я центрирам, а и отделно в сервиза ми се струва, че не отделят толкова време на всяка кола. Като пример ще кажа, че моята и правиха настройките на едно място, не са я карали
и да попитам - как най-лесно мога в реално време да виждам дали коефициента е добър - смисъл гледам зеленото топче в момента, но как да знам примерно на бензин къде би било
Ами много лесно!
Превключваш на бензин/някъде в софта на ГИ трябва да имаш бутон за превключване между газ и бензин/ и виждаш колко е инжек. време на бензин- msECU показва 2,84ms на линка, който ти пратих. След това превключваш на газ и виждаш колко е инжек. време на бензин показва msECU/на ПХ промяната е по- бавна а на високи обороти е по- бърза/.
Ако на газ инжек. време на бензин е по-малко от на бензин. То ЕКУто на колата ти е обеднило/намалило инжек. време/за да постигне ламбда 1 при работа на газ. Тогава трябва да намалиш коефициента в клетката, в която е зеленото топче.
Ако на газ инжек. време на бензин е по-голямо от на бензин. То ЕКУто на колата ти е обогатило/увеличило инжек. време/за да постигне ламбда 1 при работа на газ. Тогава трябва да увеличиш коефициента в клетката, в която е зеленото топче.
Ординатата на МАП таблицата ти показва временатат на бенз. инжектори/без значение дали си на газ или бензин/ а абцисата са ти оборотите на двигателя.
При лоша настройка е възможно на бензин зеленото топче да е в една клетка а при превключване на газ да отиде в някоя съседна клетка/нагоре или надолу/ това разбира се при едни и същи обороти на двигателя.
Ако настойката ти е горе долу добра то зеленото топче ще мърда само в клетката в която е. Колкото по- малко мърда в клетката толкова по- точен коефициент си избрал. Идеалният вариант е топчето изобщо да не мърда/ама не може да стане практически/ поради факта, че ЕКУ то на колата постоянно променя в малки граници инж. време на бензин/заради STFRи LTFT, които са адапационни стойности/ то мърдане винаги ще имаш въпросът е, катто ти казах топчето да мърда само в клетката в която е.
С риск да стана нахален - правих какво ли не и драмата с работа на бензин продължава. Вчера цял ден си работеше на бенз, но днес отново отказа. Не знам какво може да е...
Pages: 1 2 3