Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на дискове
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги пролетта, когато си сменях гумите реших да премеря дисковете (предните и задните). Оказа се, че са поизносени с по 1 милиметър на страна, тоест 2 милиметра общо. От това, което четох допустимото износване е точно толкова - 2 милиметра. Сега дилемата е да ги сменявам ли или не. Вие какво ще кажете?
Според Vadis това е допустимото износване за поставяне на нови накладки. Ако ще слагаш нови накладки на следващата смяна ще трябва да смениш и дискове.
Колега не мери износването на база образувалият се ръб защото може да те "излъже". А лъженето винаги ще е в "лошата" посока.
Диск се мери с дебеломер:
[Image: 2011_0120DiscMeasure0001.jpg]
Но ако нямаш (аз нямам) може и с шублерче. Не е много удобно но става. Намерих снимки на колега, който си ги мери, но той е с електронен и при него готеното е че може да си го калибрира нулата да му е заедно с батерийките. Аз какво правя с обикновения: меря батериите записвам си резултатът, после меря диска с батериите барабар и изваждам дебелината им. Да си призная винаги съм ползвал гайки, но няма значение, въпросът е да е "прескочиш" ръба.
[Image: 2011_0120DiscMeasure0003.jpg]

[Image: 2011_0120DiscMeasure0004.jpg]

Минималната дебелина на диска трябва да е щампована на самия диск. Или на показаното място на следващата картинка или на по тънката част, но пак по дебелината:
[attachment=25393]
Мерси за информацията колеги! Ще ги премеря пак, за да съм сигурен и евентуално тогава ще ги сменявам.
Колеги, някой има ли впечатления от накладки и спирачни дискове Woking.Били от групата наTRW ,произвеждат се в Испаниял.Вносител е КОСЕР
Един съвет от мен - ако не си сигурен в марката избери доказана такава! Все пак това са спирачки и за компромиси място няма... Лично мнение.
Ами не знам ,обиколих всички форуми и нямаше марка за която да няма отрицателни отзиви ./а и положителни също/.Известните марки не се ли фалшифицират по-често??И каква е вероятноста да попадна на менте.?
Миналата година по това време когато си купих колата износването на спирачните ми дискове беше минало 5,2мм. От всяка страна на диска липсваха поне по 2,6мм. Италианчето изобщо не беше си и помисляло за някаква смяна на дискове, накладките бяха малко по добре. Леко бяха минали половината на допуска за износване. Миналата есен не знам нещо какво се замотах, после дойде зимата, та чак сега на пролет (04.05.12г.) си купих дискове и накладки и някъде към края на май ги смених. Като през това време колата е карана умерено. Джамбазите ми казаха, че колата е била докарана на собствен ход някъде от италяно-швейцарската граница. Ужас! Така, че тези 2мм. (по 1мм. на страна) са твърде малко износване. Поне аз така мисля и това което беше на колата ми. Запаса на сигурност е много висок. Аз мисля, че спокоино може да се кара до към 1,7 на страна, т.е. общо 3,4-3,5мм.
Купих си предни дискове и накладки Textar, много съм доволен.Перфектно съчетание, спиране плавно без "свирене", като на трамвай в завой!
И аз подобно нещо изживях.Мойте бяха с повече от 2мм на страна.На око съм ги мерил.Накладкит еми бяха добре.Обаче задните ми бях ана люспи.Даже не смъ и усетил.Колата си спираше като за кола на тези години.Но при смяна на зимните гуми видях този резултат и си казах.О не тези предни дискове на пролет ги сменям.Задните ми бяха добре без ръб.Но накладките ги нямапе .Даже бяха се окислили задните дискове,понеже нямаше феродо и нямаше какво да търка.Смених предни дискове и накладки.И задни накладки.Предни Textar.A накладки TRW.И тази комбинация е мноог добра.След 200 300 км разработка.Направо се учудих как тази кола спира с лекота.Много меко и комфортно спиране.Никакви скърцания пристръгвания и каквото и да е.Източих и цялата сп.течност и я промих.1.2л ,че и малко повече.Така,че е добре и да смениш сп.течност.Аз съм с TRW DOT4.и успех Wink