Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с Vovlo S40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,
ще започна от самото начало на проблема ми с Volvo S40 бензин 1997 година. Акумулатора ми е стар, но докато карах колата всеки ден нямаше проблеми, но една седмица не я карах и падна след като един комшия ми даде ток и запалих всичко си беше ок. На следващият ден отидох на работа с нея и когато пробвах вечерта да запаля неможах. След като я бутнах запали и всичко си беше наред докато не минах 10 км (горе долу) чух някакво метално тракане. Помислих, че е нещо по окачването, но не можех да спра тъй като пътя не го позволяваше бяха много завой и баири. Една минута след това почна да ми пресветва лампата на маслото, а след това почна и SRS лампата както и някой други да пресветват но не ги помня. След като намерих къде да спра установих, че звука идва от двигателя. До вкъщи ми оставаха някъде още 10 – 15 км и прецених, че ще ги мина пък тогава ще му мисля. Минах ги като пусках по инерция и гасих двигателя на много места и това ме спаси да не блокира двигателя. След като се прибрах същият комшия който ми даде ток предния ден отново ми даде ток, но този път при опит за стартиране изгасваше часовника както когато нямаш ток в акумулатора, а комшията е запалил и е вдигнал 3000 оборота. При опит за бутане почва да пали но се чува същият метален звук. Проверих дали не е прескочил зъб на ангренажният ремък, но не можах да проверя дали не е и при коляновия вал прескочил защото е на много отвратително място, но при включена 5-та предавка и опит за завъртане на гумата не успява да се завърти двигателя. А и пишеше в една тема, че ако прескочи зъб и почнат да бият клапаните по буталата както си мисля, че може да е сега за 1-2 минути и ще угасне мотора, но при мен не стана така. Изисква се много голямо усилие за да се завърти. Изглежда, че нещо му пречи и го блокира и заради това стартера не може да завърти. Проверих стартера да няма изронени зъби и дали бендикса не е успял да се върне и да издава този звук, както и дали върти стартера ако е свален всичко е ок. Очаквам да ме насочите къде може да е проблема, видяло се е, че ще се кара на сервиз защото явно няма да мога сам да си оправя проблема, но ще е след заплата сервиза.
Благодаря предварително!
Колега, това ми звучи като:
- прескочили зъби на ангренажа;
- отказала маслена помпа;
- каране без масло;
- задръстена цедка на картера.

Прегледай тези неща, като те съветвам да не палиш мотора (или по скоро да не опитваш да го правиш).
Благодаря за помощта
както написах преди това ангренажа съм го проверил дали съвпадат белезите но от към коляновия вал не съм защото нямам видимост. Маслото е сменено преди 2 - 3 хил. километра. Може и да е останал мотора без масло. но при бутане пали, но със стартер не може защото нещо блокира двигателя. В краина сметка си мсиля, че двигателя е заминал и тъй като не съм в България незнам колко ще ме отрежат в някой сервиз. Мисля да търся двигател направо и да не си играя да търся проблема, този метален зък ми подсказва, че двигателя си отиде вече.
goleoo Wrote:и да е останал мотора без масло. .
Колега , виж на щеката за маслото дали има масло все пак.Най-вероятно е прескочил зъб на ангренажа.Трябва да се намери начин да се види и на коляновия вал белега , защото при колите с ремък , не е много препоръчително да се бутат или теглят , защото именно може да прескочи зъб на ангренажния ремък , и от там главоболия.Иначе блокирал двигател най-лесно се познава когато се опитваш да запалиш но бендикса изхвърля и се чува само едно '' цъкане '' като да се мъчи да завърти , но не завърта.Но пък при тебе пали.Странна е работата , не мисля че е блокирал двигателя.УСПЕХ и дано не е нещо сериозно.
ПП:Колега виж в маслото да няма метални стружки..ако има работата е сериозна.[attachment=25514]
Има масло на щеката имах предвид да е останал заради маслената помпа без масло. не съм се сетил да проверя за стружки в маслото. Пали единствено на бутане със стартер не може но когато извадя стартера и гои пробвам работи. Иначе и да успея да проверя белега на коляновия вал ако е прескочил пак отивам към смяната на двигателя зашото ще ми отрежат главата за ремонт на двигателя.
goleoo Wrote:Здравейте колеги,.....
Очаквам да ме насочите къде може да е проблема, видяло се е, че ще се кара на сервиз защото явно няма да мога сам да си оправя проблема, но ще е след заплата сервиза.
Благодаря предварително!

Очакваме да отидеш на сервиз за да ти установят проблема за да не гадаят тук хората какво може да е. И след това си прави сметка двигател ли ще хвърляш или заплата ще получаваш. Wink

Но първо сложи читав акумулатор и опитай да запалиш! ! !
А не да ти дават ток, да буташ, да сваляш стартер, да гледаш за стружки в маслото, да караш 10 км докато сама изгасне, да ти дават схеми на зацепване, а ти да викаш, че не виждаш белега на шайбата на колвала... и тем подобни ненужни и наивни експерименти с колата си и търпението на хората тук. :!: :!: :!:
Че много станаха хората (лаиците) дето все впрягат каруцата пред коня.
Продавач Wrote:
goleoo Wrote:Здравейте колеги,.....
Очаквам да ме насочите къде може да е проблема, видяло се е, че ще се кара на сервиз защото явно няма да мога сам да си оправя проблема, но ще е след заплата сервиза.
Благодаря предварително!

Очакваме да отидеш на сервиз за да ти установят проблема за да не гадаят тук хората какво може да е. И след това си прави сметка двигател ли ще хвърляш или заплата ще получаваш. Wink

Но първо сложи читав акумулатор и опитай да запалиш! ! !
А не да ти дават ток, да буташ, да сваляш стартер, да гледаш за стружки в маслото, да караш 10 км докато сама изгасне, да ти дават схеми на зацепване, а ти да викаш, че не виждаш белега на шайбата на колвала... и тем подобни ненужни и наивни експерименти с колата си и търпението на хората тук. :!: :!: :!:
Че много станаха хората (лаиците) дето все впрягат каруцата пред коня.

Не мисля да коментирам това което си казал хората сами могат да си направят преценка кой е лаика. Мога да правя с колата си каквото си пожелая. Благодаря на хората който ми помогнаха с каквото можеха.
Продавач Wrote:
goleoo Wrote:Здравейте колеги,.....
Очаквам да ме насочите къде може да е проблема, видяло се е, че ще се кара на сервиз защото явно няма да мога сам да си оправя проблема, но ще е след заплата сервиза.
Благодаря предварително!

Очакваме да отидеш на сервиз за да ти установят проблема за да не гадаят тук хората какво може да е. И след това си прави сметка двигател ли ще хвърляш или заплата ще получаваш. Wink

Но първо сложи читав акумулатор и опитай да запалиш! ! !
А не да ти дават ток, да буташ, да сваляш стартер, да гледаш за стружки в маслото, да караш 10 км докато сама изгасне, да ти дават схеми на зацепване, а ти да викаш, че не виждаш белега на шайбата на колвала... и тем подобни ненужни и наивни експерименти с колата си и търпението на хората тук. :!: :!: :!:
Че много станаха хората (лаиците) дето все впрягат каруцата пред коня.
1- мисля си че работата не е до акумулатора - при даване на ток все ще запали
2- стружките е важно нещо не го умаловажавай
3- от наивни експерименти - много неща са излизали наяве и са предотвратени по-сериозни аварии.
4- търпение - който го няма да не чете форума.
Не само сервизите са оправия на проблемите колега , някой проблеми можеш и сам да си ги оправиш стига да си малко или много технически грамотен ! :!:
Айде със здраве !
Quote: 2- стружките е важно нещо не го умаловажавай

Погледнах за стружки на пръв поглед няма но ако има са се утаили най вероятно. Чувал съм за щеки с магнит при който можеш да провериш за стружки но аз нямам такава.

Quote:Не само сервизите са оправия на проблемите колега , някой проблеми можеш и сам да си ги оправиш стига да си малко или много технически грамотен !

Доста проблеми съм си оправял сам при който кой ли не ми е казвал да ходя на сервиз а се оказва нещо елементарно. В този случай знам, че няма да се оправи проблема лесно. След като оправя проблема което явно няма да е скоро ще пиша какво е било. Благодаря отново за помощта.
goleoo Wrote:
Quote: 2- стружките е важно нещо не го умаловажавай

Погледнах за стружки на пръв поглед няма но ако има са се утаили най вероятно. Чувал съм за щеки с магнит при който можеш да провериш за стружки но аз нямам такава.

Quote:Не само сервизите са оправия на проблемите колега , някой проблеми можеш и сам да си ги оправиш стига да си малко или много технически грамотен !

Доста проблеми съм си оправял сам при който кой ли не ми е казвал да ходя на сервиз а се оказва нещо елементарно. В този случай знам, че няма да се оправи проблема лесно. След като оправя проблема което явно няма да е скоро ще пиша какво е било. Благодаря отново за помощта.
Колега споко , прави каквото можеш по въпроса , а тия неща аз ги написах за колегата Продавач.Да ги прочете и да ги осмисли.