Волво Клуб - България

Full Version: Въпрос за загряване!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте!
Да споделя проблем, който отлагам с 1 година.
Миналата година лятото, колата почна да загрява повече от необходимото и то само с пуснат климатик. Рових и четох и разбрах, че перката се включва след 5-10 сек след включването на климатика, но моята не винаги включва. Извънградско никакъв проблем дори и при 40 С, но градско почва веднага да загрява. Та, мина си лятото си изкарах без климатик. Зимата няма проблем.
Това лято пак се започна. С климатик загрява, но 1-2 пъти загря и без. Пак същата работа си изкарах без климатик градско. Не е нормално да имаш екстра, а да нея ползваш.
От скоро колата ми започна да гори много градско. Извънградско е ОК - 7л. Но градско е ужас - 12-13л. Незнам дали има връзка, но проблема със загряването си остана и се съмнявам, че разхода ще да е от там.
Нека да опиша симптомите - карам и пускам климатика градско. Духа си студено 3-5 мин и изведнъж спира студеното на някой светофар и след минута стрелката на температурата почва да минава половината. Спирам и Вдигам капака - перката включва на 1-ва степен, после засилва на 2-ра, после спира и пак и пак, и това през 2-3-4 сек. Изключа ли климатика нищо не се променя, и продъбжава да загрява до червеното - или я спирам веднага или я засилвам по нанадолнище и пускам парното на МАХ, което е ужасно при 40С навън Sad
Какво съм направил дотук - смяна на термостат, проверка за запушен радиатор, проверка на перката, диагностики - НИЩО.
Замислям се за бушони/релета, но не успях да намеря кои са - та някой ако знае да подскаже, че да пробвам и това. Четох за смяна на релето на клаксона с това на перката (просто за проба), но за друг модел и не смея да го направя с моята (да не би да има разлики).
Забелязах и че антифриза е със странен цвят, аз знам че трябва да е от червения, но май някой е досипвал синия - ДАЛИ МОЖЕ ДА Е ПРОБЛЕМА и ако го сменя да си оправи загряването?

Ако има и други предложения, моля - споделете
ЗАБРАВИХ САМО НАЙ-ВАЖНОТО - КОЛАТА Е С80 2.5 ТДИ Автоматик

Благодаря Ви за отделеното време за прочитането на романа ми!
Поздрави
а смени ли водната помпа, може тя да е сдала багажа и да не циркулира водата с необходимия дебит, докато в един момент не блокира и не искаш да знаеш след това какво става с двигателя...
Това ми казаха много майстори, но никой не ми отговори защо перката не включва нормално? Не е идеята да сменя всичко и после да се окаже парче жичка или подобно! Иначе че идва време за смяна си е така, но не е идеята да плащам на майстори ей така, дано да ме разбереш правилно...
ами перката не включва нормално тъй като помпата не работи добре и неможе да избута така да се каже топлата вода до датчика за да отчете че трябва да се включи. в интерес на истината незнам на твоята къде е датчика, но на повечето коли датчика за перката е в корпуса на радиатора, и логично като не стига топлата вода до радиатора да не се включи перката( абе с две думи няма правилна циркулация на водата и от там няма правилно охлаждане). като това го давам като обяснение за нормална работа на перката, а вече защо не включва при климатик.... закачал ли си я на диагностика, да не би датчика да не работи коректно, може да има някакви грешки записани
Поредния майстор каза, че е водна помпа, после чака колата на обороти, гледа, гледа казанчето за антифриз и каза, че не е. Не съм майстор, просто предавам. А датчика уж бил на термостата, който си работи - отваря и затваря и радиатора минава горещ антифриз.
Незнам - сега съм решил да намеря релетата, но ако има и друга вероятност ......
ако не си ходил на истинска диагностика, отиди. може и лесно да си каже какво я боли та прави тия мизерии. Vida+ DIce му е майката
Eeку,

Според мен също май ще трябва да ходиш на истинска диагностика!
Какво имам предвид. На нея може да се види температурата на охл. течност на двигателя/на колко включва перката и на колко изключва/.
Перката се пуска през реле, което може да се управлява по два начина:от датчика за перката, който е забоден на радиатора или директно от ЕКУто на колата. Не изключвай и възможността от дефектирал датчик/ел. връзка, заради които да се подават грешни данни на ЕКУ/табло.
Относно релетата. Обикновенно на капака на кутията в която са наредени те и предпазителите има легенда/описание/ кое за какво е, ако не виж в книжката/user manual-a/.
Но и аз, както Стефи Павлов не съм запознат с този модел!
Успех!!!
Много диагностики минах, само в Фото-мое не съм, но засега ще пасувам там Smile Релетата са зад въздушния филтър, но незнам кое е за 1-ва кое за 2-ра, а упътването е на холандски, затова търся някой да каже от опит кое какво е!
диагностика ако не е четена в софтуер на Волво все едно нищо. отиди в мото пфое не хапят там Smile няма да ти вземат повече от 60-70лв, с опити и експериметни може да надминеш многократно тази сума и пак да не си решил проблема
Аз мисля, че най-вероятната причина е повредена електроника на вентилатора.
Няма никакви релета така, че няма какво да размествате.
До електрониката отиват 3 кабела :
- червен/силов плюс през бушон
- черен/силов минус
- виолетов/управляваш цифров сигнал от компютъра на двигателя
Компютъра на двигателя от своя страна подава сигнал до електрониката на вентилатора , като следи показанията на:
- пресостата за налягане на климатичната система
- температурния сензор на двигателя
Самият вентилатор мисля, че има четири скорости. Възможно е да не работи някоя от високите и затова да загрява така.
Разбира се съществува вариант за повреден температурен сензор.
Правилната компютърна диагностика, ще си каже всичко.
Успех
Pages: 1 2