Волво Клуб - България

Full Version: смяна на заден семеринг на разпределителния вал
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

Налага се да сменям заден/според МП/ семеринг на разпределителния вал!
До тук добре но...
Процедурата на пръв поглед е лесна а сигурен съм и че практически също!

Но ме гложди една мисъл а тя е:
свалям си всичко както трябва/декоративния капак на двигателя- за да ми е малко по широко от горе, свалям СМР- датчика за положение на разпределителния вал и до там/.За да стигна до самия семеринг трябва да махна шайбата/с една преграда и един прорез, които образуват цялата окръжност от 360градуса/, която всъщност заедно със самия СМР казва на компа коя двойка цилиндри е преди ГМТ/1ви и 4ти или 2ри и 3ти /. Та след като свалих СМР датчика възникна и големият въпрос- аз хубаво ще сваля шайбата ама после калибрира ли се а ако да как?
Или пък между шайбата и челото на разпр. вал има пъпка, чоп, или някакъв трети белег заради,които шайбата застава в точно определено положение спрямо вала?
Моля ако на някой му е идвало на главата това нещо да сподели малко опит.

BTW: двигателя ми май ще ражда Sad защото почнаха да му текат водите/маслото/. Та течовете са ми от:
този горния семеринг, който не е болка за умиране
и този на коляновия вал/май/ та за това ще я водя на лекар/сервиз/ама ще трябва и малко финансова подготовка, че е възможно да кажат, че и съединителя е добре да се смени. Това ще го мисля малко по-нататък защото течът е сравнитено малък/200-300гр на около 1000км пробег/
Развитието на темата започната от мен:

Шайбата, която толкова ме бе страх да демонтирам всъщност се фиксира към разпр. вал подобно на палците на делката/самата шайба има две петички влизащи в канал, който е направен на челото на вала/. Единствено трябва да се запомни в какво положение е била/а пък ако сте забравили то тя има само две положения при които може да се монтира към самия вал/. Та след като я свалих се видя и самият семеринг, който е с размери 30/47/7. За него ми направиха и един дорник за набиването му/набиване е силно казано чрез този дорник семеринга влиза на ръка/. Старият го свалих учувдащо лесно с плоска отвертка, която подпъхнах между него и вала. След два слаби напъна/внимавайте все пак да не надраскате вала макар, че няма никакъв проблем дори и това да му се случи/ с отвертката старият семеринг се предаде. Почистих хубаво всичко преди монтажа. На новият семеринг му намазах устните/вътрешната и външната/ и чрез дорника го монтирах.Самият дорник е тръбичка с диаметри 30+0,1мм/40-0,1мм и дължина не повече от 40мм. Дорникът за монтажа на новият семеринг може дави го направи всеки стругар. Важно е след като сте извадили старият и сте почистили да огледате вала за следи от износване/там където старият е уплътнявал/. При мен слава богу такива липсваха. Ако има такива следи то новият се монтира малко по- навътре отколкото е бил старият.
Още една тънкост подсказана от Вадиса. След свалянето на декоративният капак на двигателя развийте изцяло болта и гайката придържащи планката, която от своя страна придържа тръбичките за правия и обратен бензин. Така имате малко по- голямо място за действие.
ето и инструментите,които ми трябваха:
гаечен ключ 10- за болта и гайката на планката придържаща правия и обратния бензин, глух ключ 10/ако го имате него гаечният не ви трябва/- за развиване болта на шайбата за СМР датчика, която е закрепена на разпр.вал.
вътрешни торкс ключове/Т30 и Т40/, като Т30 е за декоративният капак, а Т40 за СМР датчика
и разбира се най- специялният инструмент къса плоска отвертка за демонтажа на стария семеринг
Това е цялата философия! Ако човек е със средни познания и има не повече от една лява ръка/макар аз да съм левичар/ и при условие, че е подготвен с нужните инструменти то цялата работа отнема не повече от 20-30мин.
del Wrote:Развитието на темата започната от мен:

Шайбата, която толкова ме бе страх да демонтирам всъщност се фиксира към разпр. вал подобно на палците на делката/самата шайба има две петички влизащи в канал, който е направен на челото на вала/. Единствено трябва да се запомни в какво положение е била/а пък ако сте забравили то тя има само две положения при които може да се монтира към самия вал/. Та след като я свалих се видя и самият семеринг, който е с размери 30/47/7. За него ми направиха и един дорник за набиването му/набиване е силно казано чрез този дорник семеринга влиза на ръка/. Старият го свалих учувдащо лесно с плоска отвертка, която подпъхнах между него и вала. След два слаби напъна/внимавайте все пак да не надраскате вала макар, че няма никакъв проблем дори и това да му се случи/ с отвертката старият семеринг се предаде. Почистих хубаво всичко преди монтажа. На новият семеринг му намазах устните/вътрешната и външната/ и чрез дорника го монтирах.Самият дорник е тръбичка с диаметри 30+0,1мм/40-0,1мм и дължина не повече от 40мм. Дорникът за монтажа на новият семеринг може дави го направи всеки стругар. Важно е след като сте извадили старият и сте почистили да огледате вала за следи от износване/там където старият е уплътнявал/. При мен слава богу такива липсваха. Ако има такива следи то новият се монтира малко по- навътре отколкото е бил старият.
Още една тънкост подсказана от Вадиса. След свалянето на декоративният капак на двигателя развийте изцяло болта и гайката придържащи планката, която от своя страна придържа тръбичките за правия и обратен бензин. Така имате малко по- голямо място за действие.
ето и инструментите,които ми трябваха:
гаечен ключ 10- за болта и гайката на планката придържаща правия и обратния бензин, глух ключ 10/ако го имате него гаечният не ви трябва/- за развиване болта на шайбата за СМР датчика, която е закрепена на разпр.вал.
вътрешни торкс ключове/Т30 и Т40/, като Т30 е за декоративният капак, а Т40 за СМР датчика
и разбира се най- специялният инструмент къса плоска отвертка за демонтажа на стария семеринг
Това е цялата философия! Ако човек е със средни познания и има не повече от една лява ръка/макар аз да съм левичар/ и при условие, че е подготвен с нужните инструменти то цялата работа отнема не повече от 20-30мин.
Евала! писа,писа ..но и сам война е войн Wink)
Един бърз отчет каква я свърших със семеринга на коляновият вал!
Ами в средата на Декември я заведох на чичо доктор, което ми стуваше 160-180лв вече не помня. От тях 120-130лв отидоха за сваляне на скоростната кутия и съединителя/той слава богу е бил сменян преди да купя колата защото е доста новичък/и остатъка за семеринга. Сега само трябва да намеря къде да я измият отдолу.
Така, че вече съм доста по- чист от екологична гледна точка а и не разкарвам туба с масло в багажника.
Другият положителен ефект от тези 120-130лв, които похарчих е, че вече скоростният лост вече не ми тресе на ПХ /или ако тресе е в пъти по- слабо от преди/ Big Grin
Дали пък съединителят не е бил центриран добре, преди това, кой знае???
Ами това е от мен!