Здравейте колеги, проблема е следния:
Колата загрява нормално, но парно няма. Входящия маркуч към радиатора на парното е топъл, но изходящия е почти студен. Колата беше карана с вода, смениха я с антифриз и нов термостат. След обезвъздушаването няколко дни имаше парно след което пак изчезна. Според майстора в сервиза има два варианта - неработеща добре водна помпа или по-вероятната според него причина е вкарване на газове в охладителната система поради спукана глава или гарнитура, които образуват въздушна тапа в система. Когато отварям капачката на разширителния съд при работещ двигател от там прелива антифриз-нормално ли е? Нивото на антифриза, при студен двигател е между минимума и максимума. Няма признаци да смесва масло и антифриз. Моля за вашите съвети, къде точно да се търси проблема.
Опит от дърт Форд дизел със същия проблем. Карането с вода е смъртоносно. Системата корозира за часове и се запушва. Аз свалих радиатора на парното, разглобих го и промих на чешмата. Беше запушен с парчета ръжда. След това промиване с препарат за почистване на радиатори и се оправи.
На Волво за свалянето на радиатора се сваля таблото. Пробвай с промиване на охладителната система с препарат. Аз пробвах 3 марки и най-доволен останах от Cyclo, които се продават на бензиностанциите Шел (жълти консерви). След промиване антифриза се изхвърля. Ако искаш да го запазиш преди промиване го източи и напълни колата с вода и 1 бутилка от най-евтиния антифриз концентрат. Промиваш и наливаш антифриз. Не наливай чиста вода защото обезмисля цялото упражнение. Дори и малко антифриз пази от корозия.
joro74 Wrote:Опит от дърт Форд дизел със същия проблем. Карането с вода е смъртоносно. Системата корозира за часове и се запушва. Аз свалих радиатора на парното, разглобих го и промих на чешмата. Беше запушен с парчета ръжда. След това промиване с препарат за почистване на радиатори и се оправи.
На Волво за свалянето на радиатора се сваля таблото. Пробвай с промиване на охладителната система с препарат. Аз пробвах 3 марки и най-доволен останах от Cyclo, които се продават на бензиностанциите Шел (жълти консерви). След промиване антифриза се изхвърля. Ако искаш да го запазиш преди промиване го източи и напълни колата с вода и 1 бутилка от най-евтиния антифриз концентрат. Промиваш и наливаш антифриз. Не наливай чиста вода защото обезмисля цялото упражнение. Дори и малко антифриз пази от корозия.
Варианта за запушен радиатор почти го изключвам, тъй като след смяната на антифриза парно имаше.
Откачи изходящия маркуч и запали колата да видиш дали ще протече антифриз. Наблюдавай само да не свърши антифриза в разширителния съд.
momo76 Wrote:Откачи изходящия маркуч и запали колата да видиш дали ще протече антифриз. Наблюдавай само да не свърши антифриза в разширителния съд.
Това ще мога да го пробвам утре.
като откачи маркуча с сигурност ще потече, въпроса е каква циркулация усигурява помпата. тя яко не върти изобщо досега одавна да си я прегрял колата. иначе моят опит с голф при надуване на мъркучите от гарнитура на главата, маркучите стават твърди и в един момент почва да изхвърля водата, ако не губи вода и не втвърдява значи не от това. незнам при теб как са маркучите за радиатора на парното, но ако може да ги откачиш и двата и вкарай примерно директно маркуч от чешмата да направиш промивка на радиаотора може и да излезе нещо или пък изобщо да не мине водата и тогава вече е ясно.
Провери си нивото на маслото в двигателя.
igt Wrote:Провери си нивото на маслото в двигателя.
Нивото е между минимума и максимума. Смених го скоро, но не обърнах внимание след смяната дали е било до максимума. Иначе маслото е бистро, няма следи от антифриз.
Същия проблем имах с друг автомобил същата слуз. При мен се оказа спукан блок при теб най-вероятно ще е глава или гарнитура ... това са моите съмнения. Не ми мешаше нито водата със маслото нито обратното но пък за сметка на това ми надуваше системата от изгорелите газове