Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с парното на V40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги, проблема е следния:
Колата загрява нормално, но парно няма. Входящия маркуч към радиатора на парното е топъл, но изходящия е почти студен. Колата беше карана с вода, смениха я с антифриз и нов термостат. След обезвъздушаването няколко дни имаше парно след което пак изчезна. Според майстора в сервиза има два варианта - неработеща добре водна помпа или по-вероятната според него причина е вкарване на газове в охладителната система поради спукана глава или гарнитура, които образуват въздушна тапа в система. Когато отварям капачката на разширителния съд при работещ двигател от там прелива антифриз-нормално ли е? Нивото на антифриза, при студен двигател е между минимума и максимума. Няма признаци да смесва масло и антифриз. Моля за вашите съвети, къде точно да се търси проблема.
Опит от дърт Форд дизел със същия проблем. Карането с вода е смъртоносно. Системата корозира за часове и се запушва. Аз свалих радиатора на парното, разглобих го и промих на чешмата. Беше запушен с парчета ръжда. След това промиване с препарат за почистване на радиатори и се оправи.

На Волво за свалянето на радиатора се сваля таблото. Пробвай с промиване на охладителната система с препарат. Аз пробвах 3 марки и най-доволен останах от Cyclo, които се продават на бензиностанциите Шел (жълти консерви). След промиване антифриза се изхвърля. Ако искаш да го запазиш преди промиване го източи и напълни колата с вода и 1 бутилка от най-евтиния антифриз концентрат. Промиваш и наливаш антифриз. Не наливай чиста вода защото обезмисля цялото упражнение. Дори и малко антифриз пази от корозия.
joro74 Wrote:Опит от дърт Форд дизел със същия проблем. Карането с вода е смъртоносно. Системата корозира за часове и се запушва. Аз свалих радиатора на парното, разглобих го и промих на чешмата. Беше запушен с парчета ръжда. След това промиване с препарат за почистване на радиатори и се оправи.

На Волво за свалянето на радиатора се сваля таблото. Пробвай с промиване на охладителната система с препарат. Аз пробвах 3 марки и най-доволен останах от Cyclo, които се продават на бензиностанциите Шел (жълти консерви). След промиване антифриза се изхвърля. Ако искаш да го запазиш преди промиване го източи и напълни колата с вода и 1 бутилка от най-евтиния антифриз концентрат. Промиваш и наливаш антифриз. Не наливай чиста вода защото обезмисля цялото упражнение. Дори и малко антифриз пази от корозия.
Варианта за запушен радиатор почти го изключвам, тъй като след смяната на антифриза парно имаше.
Откачи изходящия маркуч и запали колата да видиш дали ще протече антифриз. Наблюдавай само да не свърши антифриза в разширителния съд.
momo76 Wrote:Откачи изходящия маркуч и запали колата да видиш дали ще протече антифриз. Наблюдавай само да не свърши антифриза в разширителния съд.
Това ще мога да го пробвам утре.
като откачи маркуча с сигурност ще потече, въпроса е каква циркулация усигурява помпата. тя яко не върти изобщо досега одавна да си я прегрял колата. иначе моят опит с голф при надуване на мъркучите от гарнитура на главата, маркучите стават твърди и в един момент почва да изхвърля водата, ако не губи вода и не втвърдява значи не от това. незнам при теб как са маркучите за радиатора на парното, но ако може да ги откачиш и двата и вкарай примерно директно маркуч от чешмата да направиш промивка на радиаотора може и да излезе нещо или пък изобщо да не мине водата и тогава вече е ясно.
Ето тази слуз е по стените на разширителния съд:
[attachment=24658]
Провери си нивото на маслото в двигателя.
igt Wrote:Провери си нивото на маслото в двигателя.
Нивото е между минимума и максимума. Смених го скоро, но не обърнах внимание след смяната дали е било до максимума. Иначе маслото е бистро, няма следи от антифриз.
Същия проблем имах с друг автомобил същата слуз. При мен се оказа спукан блок при теб най-вероятно ще е глава или гарнитура ... това са моите съмнения. Не ми мешаше нито водата със маслото нито обратното но пък за сметка на това ми надуваше системата от изгорелите газове Smile
Pages: 1 2