Волво Клуб - България

Full Version: Не мога да го намеря...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги. Вчера докато си разглеждах какво, що имам по мотора и т.н. да видя аз както обикновено дали има нещо побългарено и се натъкнах на нещо. Казвам нещо защото не знам какво е това нещо Big Grin предполагам е управление за някой вакуум но искам да разбера от къде идва къде отива и каква му е ролята Smile. Видях, че има закачена букса на него което ме води на мисълта,че се управлява от ECU-то но за това ви качвам снимка и ще съм благодарен ако ми разясните как стой въпроса с това "нещо". Единият от маркучите си стой изваден, търсих място където да го сложа но не успях да видя. Въпросното "нещо" се намира м/у дроселовата клапа и кутията на въздушния филтър.
Качвам снимката в голям размер за да може да се види максимално добре .
буст контролер, най-лесно е като му напишеш номерчето в гугъл - веднага ще излезе, ако го разкачиш електрически ще излезе чек инджен, отива в гейта - маркуче с жълто при клапана, маркуче с червено при клапана идва от студения охлюв, маркучето със синьо е за излишния въздух, обикновенно влиза в маркуча след филтъра
Така значи единия от маркучите е разкачен оградил съм го със червено. На втората снимка съм оградил пак с червено един вакумен маркуч и предполагам там трябва да отиде от въпросния бууст контролер Smile
предполагам е разкачено маркучето оцветено със синя като пръстен лента, поне при мен е така, даже има два броя ленти по дължина на маркучето, търсиш дупчица в гофрирания маркуч между филтърната кутия и студената част на турбото
от твойта и мойта схема №17 е червен, №19 е жълт, №20 е зелен - от разтоварващия клапан до дросела, №18 е син
cjman Wrote:от твойта и мойта схема №17 е червен, №19 е жълт, №20 е зелен - от разтоварващия клапан до дросела, №18 е син
Точно за синия става на въпрос от картинката която си дал при мен е разкачен и сега слизам за да видя къде да го закача. Казваш трябва е някъде във филтърната кутия ?
да, при мен има дупчица в гофрирания маркуч след дебитомера, горе долу по средата е дупчицата, обикновено там се чупи пластмасов щуцер, но слагаш една тънка тръбичка, вместо него, там влиза маркучето със син цвят
cjman Wrote:да, при мен има дупчица в гофрирания маркуч след дебитомера, горе долу по средата е дупчицата, обикновено там се чупи пластмасов щуцер, но слагаш една тънка тръбичка, вместо него, там влиза маркучето със син цвят

Точно така прав си, открих къде влиза Big Grin пада се от долната страна на гофрирания маркуч. Ориентирах се по това колко е дълъг маркуча и формата която е приел с времето Big Grin Мислех,че ще има някаква промяна след като го сложа но такава не усетих и преди и сега си има перфектен празен ход. Евентуално се чудя дали е като при дизела който карах 2.5 140к.с. и при откачен вакум ми светкаше ламбда сондата (чек енджина). На тази също светка и се чудя дали сега няма да се оправи тъй като е давала грешни стойности на компа най-вероятно. Благодаря ти за полезното инфо. Радвам се,че има колеги като теб в този форум.
Темата за триене или я оставете за помощ на някой колега Smile
Благодаря ти за хубавите думи, синьото маркуче не е от съществено значение, единствено като е било разкачено има малка вероятност да е попаднал някой боклук вътре в клапанчето или в гофрирания маркуч, по принцип се твърди, че компа компенсира малките загуби на вакуми или налягане на системата, разбира се до един момент... Smile. Поздрави и пожелания за много положителни емоции със звяра!