Волво Клуб - България

Full Version: Разпънка за макферсоните
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Добра идея ли е да се сложи това или.......
Даите плюсовете и минусите.
А ето и какво си направих днес
Разтоянието до кората на двигателя е 20 мм а до кутията зад него е към 10мм
Наложи се да сваля кутията с бушони с около 30 мм надолу
Като гледам се е получило спрягане - усилване на коша на колата в областта на окачването на макферсоните. Не бих си позволил да коментирам +/- защото нямам опит в това изменение на коша на колата в двигателния отсег. За сега бих казал само това, че допълнението е направено доста професионално. Предполагам е взаимствено от някъде или е взета идея от други модели на VOLVO. Може би има смисъл от това допълнение в насока по устойчива - здрава предница при сравнително по високи скорости по скапан път. Тази доработка ще уякчи предните колела и изобщо като цялост колата при скачане в дупки, ровове и ендаци по софииските улици (полигони за танкове).
Навремето бяха много търсени за Шкода Форман. Шасито се сучеше и късаше средната греда, чсно се виждаше като въртиш волана на място как ботушите се местят. С това се решаваше проблема. Купих такова, но не успях да го монтирам защото вече го бях заварявал няколко пъти и оригиналният модел не пасваше та го върнах. Имаше модел с резби на тръбата за регулиране, но беше много скъп и така си останах с често заваряване.

При Волво не съм чувал за такъв проблем, така че най вероятно не му трябва.
Абсолютна самоделка е, сътворена днес от мен за няколко часа.
Всички размери се взимат на место и в движение и се изработват на струг или фреза (да не казвам, че ползвахме и шлаиф)
Дебелостенна тръба половин цол и гривните над макферсоните са с 5 мм дебелина
Нямах възможност да я пробвам освен 8 км от работата до нас. Живот и здраве до месец два ще я пробвам из петрохан.
Чел съм, че повишава устоичивоста в завои (особено с по-голяма скорост)
Жоре , може и да си прав.
като гледам ламарината на бомбето на макферсона маи е над 2 мм дебела
Най-общо казано идеята на разпънката е да подобри поведението на автомобилът в завой. Колата е доста по-стабилна и завиването е много по прецизно. Също така купето на колата малко или много се усуква. Силите, които действат на "бомбетата" искат да ги накарат да се съберат едно към друго, но естествено колата не е кашкавалена, но все пак поддава, от което се и мени страничния наклон на окачването и разпънката в голяма степен предотвратява това. Също така до колкото знам преди поставянето е хубаво колата да мине стенд и да се види, че всичко е наред и в права линия. Разпънките са два вида като тази, която имаш ти и има и подвижни (регулируеми), които са по-добрият вариант и аз лично бих си сложил такава. Чел съм защо е по-добрия вариант, но в момента ми е извън главата.

Аз подкрепям идеята и не виждам нищо лошо в това колата ти да бъде по-стабилна. Wink


Поздрави,
Иван
@dilana, ако тази твоя доработка на конструкцията на окачването на макферсоните доведе до по добри резултати при шофиране, няма да е лошо да я патентоваш Big Grin . Ако всичко е наред ще се намерят и поръчки, ще трябва да помислиш и за сериино производство. На мен ми изглежда логична. Успехи!
Преди 2-3 месеца си бях поръчал от популярен наш тунинг сайт, който предлагаше регулируеми разпънки и твърдеше, че стават за волво S/V40. При щателен оглед на снимка на разпънката и разположението на елементите между двата "ботуша" бях принуден да откажа поръчката и дори ги помолих да не я рекламират, като подходяща за тези модели просто, защото не става. Рано или късно или ще намеря или ще правя, но предпочитам да е регулируема разпънка, като задължително в единия край ще е с шарнирна връзка.
Браво на колегата за това, което е направил и ще чакаме отзиви за това как се държи колата.
Не виждам новости тук! До колкото си спомням колегата Лийч има нещо подобно....останало назад във времето... а С 60 и С80 си го има "Ел Фабриканте" :lol:
Най-лесно е да се направи с регулируема дължина, реже се на две тръбата (лява и дясна резба и шпилка пак с лява и дясна, работа за 30 мин)
Но какъв е смисъла, нали точно това е задачата да държи на определено разтояние макферсоните, а при шарнира...........още по зле е положението направо се губи смисъла от разпънката. Тези с шарнир и с регулируема дължина са правени с цел да стават за няколко модела а дори и различни марки коли.
Не съм казал, че съм открил топлата вода.Просто се похвалих и същевременно да чуя и отзиви за това ЖЕЛЯЗО монтирано пряко в колата
АААААА забравих, сходимоста на предния и задния мост ми е идеална
100Y0 Wrote:Преди 2-3 месеца си бях поръчал от популярен наш тунинг сайт, който предлагаше регулируеми разпънки и твърдеше, че стават за волво S/V40. При щателен оглед на снимка на разпънката и разположението на елементите между двата "ботуша" бях принуден да откажа поръчката и дори ги помолих да не я рекламират, като подходяща за тези модели просто, защото не става. Рано или късно или ще намеря или ще правя, но предпочитам да е регулируема разпънка, като задължително в единия край ще е с шарнирна връзка.
Браво на колегата за това, което е направил и ще чакаме отзиви за това как се държи колата.

Извинявам се колега 100YO, но не мога да си обясня защо искаш разпънка със шарнир в единия край? Шарнира позволява една степен на свобода по кординатната система в зависимост от това как е ориентиран. Това означава, че по тази ос ти няма да имаш поемане на въртящ/усукващ момент, т.е. там няма да има поемане на въздействие. Примерно: пантите на вратата - в тази си част когато ти въдействаш на вратата тя се отваря, не се усуква като торсион <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.docstoc.com/docs/32256543/%D0%A3%D1%81%D1%83%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5">http://www.docstoc.com/docs/32256543/%D ... 0%BD%D0%B5</a><!-- m --> . Там връзката между макферсоните трябва да е твърда. Приемам, че е добре да е регулируема разпънката в предвид на това, че е възможно геометрично изменение на конструкцията на коша на колите вседствие на улягане, клякане, различно шофиране или просто пренапрягане /разтваряне на конструкцията но в никакъв случай шарнири. Просто се губи един момент на усукване в зависимост от това как е ориентиран шарнира, греда на Гербер от съпромата!?
Pages: 1 2 3