Волво Клуб - България

Full Version: Задна чистачка в70 99г
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, от два дни и аз съм собственник на VOLVO V70 99 г. Колата е много хубава и солидна. Има и някои малки проблемчета: трябва да се сменяват амортесьори, климатроника не работи, свети чек сигнала. Но един проблем ме озадачава - не можах да разбера как се пуска задната чистачка. Лостчето, както знаете има превключване нагоре и три позиции надолу. При мене няма ход назад, напред има за предните пръскалки, няма завъртане или нещо друго. За съжаление там където се намирам не познавам някой който да познава тази кола. Имам съмнения, че самия лост е сменяван с вариант за седан, но все си мисля, че тука не правят такива цигании /Канада/. Ще съм благодарен ако ми помогнете.
Най добре, ще е да снимаш лоста за чистачките и да пуснеш снимката.
Виж тук, за повече инфо кое какво е и за какво служи по колата. Wink
Кой мотор?
Лостчето няма ли натискане навътре по дължина като бутон в най-външната си част?
И няма ли по малко копче с 3 позиции в средата на лостчето, гледано от към теб?
Здравейте,
- лостчето има бутон и когато го натисна пръска течност на стъклото но чистачката не се задейства
- инструкция за екплоатация и аз имам, но там пише да се натисне лоста ?! /на къде?/
- копчето до колкото разбрах е за определяне скоростта на чистачките и за задействане на чистачките на фаровете
- двигателят е 2.4 170 кс. но не виждам, какво общо има той
Задните чистачки на комбитата блокират, когато между оста на рамото и кожуха на редуктора попадне вода и започне да ръждясва. В повечето случай гори ел. двигателя. За мотора попитах просто от любопитство - да разбереме и ние в Монтана какви мотори се карат в Канада Wink
Баба Яга Wrote:Задните чистачки на комбитата блокират, когато между оста на рамото и кожуха на редуктора попадне вода и започне да ръждясва. В повечето случай гори ел. двигателя. За мотора попитах просто от любопитство - да разбереме и ние в Монтана какви мотори се карат в Канада Wink

Здравей,
страшно съм ти благодарен за насоките, които ми даде. Тази сутрин си взех WD-40 напръсках обилно оста при на рамото и след 5 минути, чудо -- чистачката проработи. За щастие ел. моторчето не е изгоряло. Ако бях отишъл в сервиз, без много да му мислят щяха да сменяват всичко наред, а за сметката не ми се мисли. Всъщност копчето на лосчето е точно за пускане на задната чистачка, като се определят интервалите.
Понеже се интересуваше за моторите, както можеш да се сетиш, тук моят мотор едвали не минава за слаб, защото специално европейските и японски коли масово са шестаци 2.8 / 3.0 л. а по - малките и нови са турбинирани. Тук ВОЛВО 850 / S70 2.0 няма, а и се съмнявам дилърите да са предлагали. За съжаление нашата марка не е особенно популярна, което први обслужването и трудно в обикновен сервиз.
Ако искаш още инфо за тукашното ВОЛВО ще ти разказвам.

Поздрави!
А как точно я пусна, че аз не разбрах? Моето лостче се бута навътре към таблото, но доколкото разбрах твоето няма такава възможност.
mirizlivpor Wrote:А как точно я пусна, че аз не разбрах? Моето лостче се бута навътре към таблото, но доколкото разбрах твоето няма такава възможност.
Здравей,
при мен не се бута лостчето. На самото лостче има копче - плъзгач. По средата е изключено, на ляво работи чистачката с пауза, на дясно чистачката работи без пауза. И аз очаквах да се бута на някъде самия лост, даже си мислех, че е счупено нещо и си мислех да сменявам механизма.