Волво Клуб - България

Full Version: S60 Проблем с дневни светлини (BULB FAILURE DIPPED BEAM)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,

От известно време ми правят проблеми т.нар. къси светлини (ксенон) на левия фар. Първоначално започна едно трептене, което се забелязваше предимно нощем, през деня не правеше впечатление. След това фара започна да свети бледорозово, а тука от 2-3 дена съвсем се загуби.
В същото време изписва съобщение "BULB FAILURE DIPPED BEAM". На диагностика в доверен сервиз излезе, че в някакъв трансформатор за високо напрежение е проблема, но нищо повече. Сега четох по чуждите форуми и някои пишат, че проблема е в т.нар. "shunt" или "resistor", накакво бушонче или реленце (въпреки английската ми филология не мога да преведа shunt), което струвало 6-7 долара и прегрявало до разтопяване и със смяна и почистване се решавали нещата. Иначе в МП каквото и да ги питам свързано с фарове ми повтарят мантрата, че CEM модула за управление на светлините струвал 810 лв., а ксенона струвал 2200 лв. Аз не видях да пише Бентли по тая кола, нито Ролс-Ройс, WTF?!

Някой сблъсквал ли се е с този проблем? Търся съвет преди да я оставя в МП като краен вариант, тъй като там каквото и да се случи, ще започне с диагностика за 50-100 лв. и оттам насетне не съм съвсем сигурен дали ще бъде предложено най-оптималното и евтино решение.
Преди всякакви компютри и други джаджи направени да сменят скъпи части размени крушките на фаровете. Ако проблема се премести с крушката - нова крушка. Ако остане на същия фар - нов баласт.
И при мен започна с трептене на левия фар, след това порозовяване и почти никакво светене.
Единствено нямах съобщения за проблем със светлините, но и не съм го чакал много де. Като започна да намалява значително светлината взех мерки.
Проблемът се реши с нова крушка на ксенона.
Вероятно си за крушка.
Ако проблема е в шунт-а нямаше да светят и двата фара. Wink