Волво Клуб - България

Full Version: Питане за катализатор на В40 турбо
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги здравейте,карам волво в40 2.0 16в турбо и майсторите ми казаха че катализатора ми бил запушен,но нали има две ланд сонди едната преди катал. и другата след катализатора.Ще има ли проблеми колата ако го премахна ще свети ли чека.Ще бъда много благодарен за отговорите.
lolo111 Wrote:Колеги здравейте,карам волво в40 2.0 16в турбо и майсторите ми казаха че катализатора ми бил запушен,но нали има две ланд сонди едната преди катал. и другата след катализатора.Ще има ли проблеми колата ако го премахна ще свети ли чека.Ще бъда много благодарен за отговорите.


Според мен лампа на таблото със сигурност ще светне и предполагам, че ще трябва да се закачи на компютър и да се забрани, но и другите колеги да се изкажат по въпроса.



Един страничен въпрос - от къде си ?



Поздрави,
Иван
Няма как да се забрани. Ще записва грешка, тя затова е там. По принцип успяват да ги излъжат с дистанционни втулки или емулатори на сонда, но си е играчка.
Не, че разбирам много, но при наличието на две ламбда сонди не трябва ли да ти светне някаква индикация на таблото, че има нещо нередно по трасето !? Предполагам за това са сложени две, а не една.
lolo111 Wrote:Колеги здравейте,карам волво в40 2.0 16в турбо и майсторите ми казаха че катализатора ми бил запушен,но нали има две ланд сонди едната преди катал. и другата след катализатора.Ще има ли проблеми колата ако го премахна ще свети ли чека.Ще бъда много благодарен за отговорите.

Ще се запуши като не я караш, я изкараи волвото на магистралата и го сръчкаи на 4 000 оборота (ако трябва и на 4 скорост) 15,20 минути пък да видим дали ще е още запушен. А маисторите аз не слушам, те гледат та ти вземат парите ( а и катализатора)
До колкото знам а и Жоро може да потвърди никъде не пише че катализатор се сменя (освен ако не го счупиш)
Моита е на 200 000 по километраж ( а кои знае на колко е ) и скоро свалях да видя как ми е катализатора. Еми то..............все едно гледаш през мрежа за комари.
Само газ и няма да му се плашиш!
Потвърждавам, малко вероятно е катализатор да се запуши. Не, че няма, но майсторите обичат да ги продават и в 90% от случайте проблема не е там.
Благодаря колеги за бързите отговори.А иначе колата се кара на пълна газ Smile Оставям си катализатора
lolo,

Остави си катализатора. Втората сонда следи точно него, дали е ефективен/дали си върши работата/!
Дори не и се казва втора ламбда сонда а датчик за ефективността на катализатора.
Ако първата сонда си мени напрежението от 0,1В до 0,9В то втората почти няма да си мени напрежението.
Та ако им се вържеш на някои майстори да ти махнат катализатора то все едно втората ти сонда си я преместил до първата.
Тогава ЕКУ ще те хване в крачка веднага. Диагностиката на втората ламбда сонда е свързана с диагностика на самият катализатор.
Ето малко инфо:

Catalyst Efficiency Monitor
As the engine’s fuel system cycles from
slightly lean to slightly rich in response to the
oxygen sensor signal, an effective TWC stores
some oxygen during the lean cycles and uses
that oxygen to oxidize (burn) the excess hydrocarbons
and oxidize the carbon monoxide during
rich periods. Because of this phenomenon,
the percentage of oxygen in exhaust discharged
from the converter tends to be nearly constant
despite fluctuations in the amount entering.
An effective converter will even this out, but
one that has begun to lose its capacity to store
oxygen will not be able to do so; therefore, its
downstream oxygen signal will begin to fluctuate
with the oxygen content entering, just as the upstream
sensor does (Figure 8–11).
Catalytic converter effectiveness is tested
once per OBD II drive cycle, and this test is conducted
by comparing the readings of the downstream
(rear), post-cat oxygen sensor (sometimes
called the catalyst monitor sensor [CMS]) with
the signals from those in front of the converter
(pre-cat sensors). As the PCM commands the
fuel mixture to be rich and lean across the stoichiometric
value, the upstream oxygen sensors
should produce a rising and falling voltage signal
in response to the residual oxygen leaving the
combustion chambers. The downstream sensor
(CMS) should produce a signal of much lower frequency
and amplitude, as shown in Figure 8–11.
To prevent mix-ups, the downstream sensor has
a different harness connector than the pre-cat
sensor, though operation of the two sensors is
identical.
In reality, while the previous description is
technically correct for proper understanding on
the part of the technician, the difference in the
waveforms of the two sensors when comparing
those of a converter with good efficiency to those
of a converter that is just inefficient enough to fail
OBD II standards (resulting in a “cat efficiency”
DTC) may be minuscule. It is therefore not advisable
for a technician to attempt to use these
waveforms to test converter efficiency directly.
The PCM is programmed to look for particular differences
in the waveforms that might be misinterpreted
by a technician.
Also, manufacturers are using pre-cat and
post-cat O2 sensors to monitor the efficiency of
NOx reduction catalytic converters. The NOx reduction
converter uses CO to break up NOx,
thus releasing oxygen. The effect of this chemical
reaction on exhaust oxygen content has been
programmed into the PCM so that the PCM can
determine the efficiency of the NOx reduction bed
as well as that of the CO/HC oxidation bed.

Because of the way the catalytic converter
works, the rear oxygen sensor (the CMS) should
normally produce a low amplitude and a fairly
low frequency signal. During CMS testing, the
computer forces the air/fuel ratio from rich to
lean to force the CMS to produce higher amplitudes.
If a rich air/fuel condition is momentarily
sustained going into the combustion chambers,
available stored oxygen in the catalytic converter
is consumed, and the converter will contain less
oxygen. In consequence, the CMS signal should
go higher in voltage. If a lean condition is then
momentarily sustained, the converter gets saturated
with oxygen and the CMS signal should
drop in voltage.
Certain automotive manufacturers use goldplated
pins and sockets for the oxygen sensor
harness connector to obtain increased reliability
and to meet the extended period of emissions
warranty required by the law.


Така, че според мен правилно си се ориентирал и си оставил катализатора.
Не че е невъзможно да се запуши катализатора но все пак е рядко /според /мен явление.
Много ми е интересно как решиха тези майстори, че е запушен.