Волво Клуб - България

Full Version: Обективно мнение за S80!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Лукс и иновации в новото “Волво“ S80
Dnevnik.bg - 26 Ноември 15:55
Представено за първи път на изложението в Женева през март и в продажба от юни, новото “Волво S80“ дебютира у нас на автосалона във Варна през август. Флагманът на шведската марка крие много новости, но промените във външността са правени внимателно.
Ако търсите
плашеща кола,
лимузината на “Волво“ определено не е вашият избор, тъй като предницата е заоблена, без изпъкващи ъгли, а новата извивка на предния капак и разположените по-ниско фарове оформят нещо като усмивка. Плавните линии продължават до задното стъкло, където внезапно се появява вертикална задница, като целият силует създава усещане за скорост.
Важно е да се спомене също, че S80 има същата обща дължина като предшественика си, но е с 27 мм по-широк и 34 мм по-висок. Междуосието е по-дълго, а следата - по-широка, което се е отразило на стабилността и комфорта.
Както може и да се очаква, вътрешният дизайн на S80 се характеризира с изчистени повърхности, хармонични линии и контрасти, все типични черти на скандинавския дизайн. Вече познатата от по-малките модели на “Волво“ тънка централна конзола е удължена и се простира до задните седалки. Разположението на контролерите за управление на вентилацията и аудиосистемата е интуитивно и с тях се свиква бързо и се борави лесно. Особено ми се понрави начинът за промяна на посоката на въздушния поток, като това става чрез натискането на бутони, оформени като човешко тяло (глава, торс, крака). Единствената ми критика тук е към прекалено малкия и “скрит“ сред другите бутон за управлението на циркулацията на въздуха, който поне аз трудно напипвах, без да отделя поглед от пътя. Пак с вентилацията е свързана и втората критика - неприятно ме изненада липсата на възможност пътуващите на задната седалка сами да си определят климата в тяхната зона.
Иначе в седалките от мека перфорирана кожа се почувствах удобно като във фотьойл, а цялата атмосфера напомня на луксозен хол, издържан в скандинавски стил. Е, с тази разлика, че в мебелите за дома рядко има вградено подгряване и охлаждане чрез вентилатори, както в предните две кресла на S80. Тестваната лимузина, която беше оборудвана с най-добрата аудиосистема, предлагана с гамата на модела - 13-те колони на датската “Динаудио“ (Dynaudio) и усилвателя “Алпин“(Alpine), създава атмосфера като в
концертна зала.
Най-голямата глезотийка тук е, че звукът и тоналните настройки се адаптират постоянно към скоростта на движение и шума в купето. И докато музикалната система е насочена към доставянето на удоволствие, то интегрираният в нея Bluetooth модул за мобилен телефон е пряко свързан със сигурността. След като GSM-ът бъде свързан със системата чрез интегрираното хендсфри, могат да се провеждат телефонни разговори, а SMS-те се показват на информационния дисплей на автомобила. Входящите разговори автоматично изключват звука от радиото или CD плейъра, а колата лесно става и офис на колела, тъй като благодарение на чувствителния микрофон спокойно се провеждат конферентни разговори, а към уредбата могат да се закачат няколко телефона.
Иновациите
През годините “Волво“ се доказа като една от компаниите, дърпащи автоиндустрията напред, и S80 не прави изключение, като предлага редица иновации. Още докато се мъчих да се откъсна от прегръдката на задръстената столица, оцених ползата на първата от тях BLIS (информационна система за мъртвата точка). Посредством камери, монтирани в страничните огледала, BLIS регистрира наличието на друго превозно средство в мъртвата точка край автомобила и активира предупредителна червена лампичка в основата на съответното огледало за обратно виждане.
Изключително впечатляващ е и адаптивният автопилот, екстра, с която се сблъсках за първи път и в която бързо се влюбих. Боравенето с него е лесно. На магистрала или извънградски път се настройва желаната скорост, с която да се движи автомобилът(както при стандартния круиз-контрол), а след това се задава и разстоянието до предната кола. Радар постоянно сканира пространството пред S80 и ако засече прекалено бързо приближаване до обекта отпред, дава сигнал за автоматично задействане на спирачките до възстановяване на безопасната дистанция. В момента, в който колата пред вас освободи лентата, лимузината на “Волво“ пак сама се ускорява до зададената скорост. Особено ме впечатли фактът, че автомобилът може сам да намали от 200 км/ч до 30 км/ч, преди автопилотът да се изключи и да даде възможност на шофьора да реши дали да спре, или да продължи да се движи по-бавно. Разбира се, във всеки момент водачът може да поеме контрола. Дори и да не е включен автопилотът, радарът не си почива и сигнализира с червена светлина на челното стъкло и със звуков сигнал всеки път, когато установи, че колата е твърде близо до движещ се отпред обект.
Друга лансирана от “Волво“ със S80 новост е персоналният комуникатор (PCC). Неговият пулт за управление по нищо не се отличава от нормалното дистанционно управление, но с натискане на един бутон за няколко секунди собственикът може да получи информация дали колата е заключена или не, дали алармата е активирана и дали в автомобила не се крие човек.
Още за комфорта
Тестваното S80 беше оборудвано с 4х4 системата на Volvo - AWD, както и с активно окачване Four-C, които в комплект гарантират максимално използване на мощността на колата и комфорта на пътуване. Активното окачване работи в три режима COMFORT(колата като че ли се носи над пътя и усещането е като в лодка), SPORT (осигурява по-контролирани движения на купето, по-бърза реакция при управление и по-голям контакт с пътя) и ADVANCED (минимизира намесата на амортисьорите и увеличава контакта между гумите и повърхността на пътя, нещо изключително полезно за едно интензивно шофиране по гладка настилка).
Що се отнася до AWD системата на “Волво“, за нея накратко може да се каже, че с помощта на електронно контролиран хидравличeн съединител разпределя мощността между предните и задните колела, за да осигури оптимално пътно поведение в различните ситуации. Пряко свързано с удоволствието от шофирането е и новото прогресивното сервоусилване на управлението. Съществуват три степени за избор на неговите настройки, което позволява всеки да адаптира управлението към своя стил на каране.

Безопасността


Едва ли ще учудя някого, като кажа, че “Волво S80“ e сред най-безопасните лимузини в света, като предлага усъвършенствана структура на купето, както и изцяло нови системи за активна безопасност. В автомобила системата против приплъзване и пробуксуване (DSTC) е стандартна, както и системата за защита при камшичен удар(WHIPS). Като опция се предлагат завиващите фарове. За да се намали рискът от заслепяване на насрещно придвижващи се водачи, ъгълът на фаровете се настройва автоматично в зависимост от това колко натоварен е автомобилът и дали спира, или ускорява.
Двигателите
Впечатлен от лукса, иновациите и системите за безопасност, оставих на заден план мотора, а задължително трябва да се отбележи, че S80 e първият седан на “Волво“, който се задвижва от компактен, напречно монтиран V8 двигател. Моторът с внушителната кубатура от 4.4 литра, мощност 315 к.с. и въртящ момент от 440 Нм тегли без проблем тежащото над 2.2 тона купе. Лимузината на “Волво“ има и отлични динамични характеристики, като ускорението от 0 до 100 отнема 6.5 секунди, изпреварването доставя истинско удоволствие, а максималната скорост е 250 км/ч. Само добри думи заслужава и шестстепенната автоматична скоростна кутия, която изключително бързо “разгадава“ намеренията на шофьора. В рамките на теста V8 моторът даде разход от 12.5 на сто в смесен цикъл на движение, но при едно доста разумно шофиране. S80 се предлага с още два бензинови и два дизелови двигателя(виж таблицата). Моят фаворит е втората генерация на дизеловия D5 мотор, разполагащ с мощност от 185 к.с. и въртящ момент от 400 Нм.
Конкуренцията
Когато говорим за луксозни лимузини, в цял свят конкуренцията е основно между четири марки “Мерцедес“, БМВ, “Ауди“ и “Волво“. Според данните на СВАБ лидер в сегмента в България е S-класата на “Мерцедес“ (не без помощта на държавата, купила доста коли за нуждите на правителството и парламента) със 100 продажби за десетмесечието, второто място е за седмата серия на БМВ с 30 реализации (пак с държавна намеса), а третата позиция е за А8 на “Ауди“ с 13 сделки. “Волво“ отчита девет продадени лимузини, но не трябва да се забравя, че новото S80 е на пазара едва от три месеца.
Това е “Волво“ S 80
Лукс и иновации в новото “Волво“ S80
Dnevnik.bg - 26 Ноември 15:55
Представено за първи път на изложението в Женева през март и в продажба от юни, новото “Волво S80“ дебютира у нас на автосалона във Варна през август. Флагманът на шведската марка крие много новости, но промените във външността са правени внимателно.
Ако търсите
плашеща кола,
лимузината на “Волво“ определено не е вашият избор, тъй като предницата е заоблена, без изпъкващи ъгли, а новата извивка на предния капак и разположените по-ниско фарове оформят нещо като усмивка. Плавните линии продължават до задното стъкло, където внезапно се появява вертикална задница, като целият силует създава усещане за скорост.
Важно е да се спомене също, че S80 има същата обща дължина като предшественика си, но е с 27 мм по-широк и 34 мм по-висок. Междуосието е по-дълго, а следата - по-широка, което се е отразило на стабилността и комфорта.
Както може и да се очаква, вътрешният дизайн на S80 се характеризира с изчистени повърхности, хармонични линии и контрасти, все типични черти на скандинавския дизайн. Вече познатата от по-малките модели на “Волво“ тънка централна конзола е удължена и се простира до задните седалки. Разположението на контролерите за управление на вентилацията и аудиосистемата е интуитивно и с тях се свиква бързо и се борави лесно. Особено ми се понрави начинът за промяна на посоката на въздушния поток, като това става чрез натискането на бутони, оформени като човешко тяло (глава, торс, крака). Единствената ми критика тук е към прекалено малкия и “скрит“ сред другите бутон за управлението на циркулацията на въздуха, който поне аз трудно напипвах, без да отделя поглед от пътя. Пак с вентилацията е свързана и втората критика - неприятно ме изненада липсата на възможност пътуващите на задната седалка сами да си определят климата в тяхната зона.
Иначе в седалките от мека перфорирана кожа се почувствах удобно като във фотьойл, а цялата атмосфера напомня на луксозен хол, издържан в скандинавски стил. Е, с тази разлика, че в мебелите за дома рядко има вградено подгряване и охлаждане чрез вентилатори, както в предните две кресла на S80. Тестваната лимузина, която беше оборудвана с най-добрата аудиосистема, предлагана с гамата на модела - 13-те колони на датската “Динаудио“ (Dynaudio) и усилвателя “Алпин“(Alpine), създава атмосфера като в
концертна зала.
Най-голямата глезотийка тук е, че звукът и тоналните настройки се адаптират постоянно към скоростта на движение и шума в купето. И докато музикалната система е насочена към доставянето на удоволствие, то интегрираният в нея Bluetooth модул за мобилен телефон е пряко свързан със сигурността. След като GSM-ът бъде свързан със системата чрез интегрираното хендсфри, могат да се провеждат телефонни разговори, а SMS-те се показват на информационния дисплей на автомобила. Входящите разговори автоматично изключват звука от радиото или CD плейъра, а колата лесно става и офис на колела, тъй като благодарение на чувствителния микрофон спокойно се провеждат конферентни разговори, а към уредбата могат да се закачат няколко телефона.
Иновациите
През годините “Волво“ се доказа като една от компаниите, дърпащи автоиндустрията напред, и S80 не прави изключение, като предлага редица иновации. Още докато се мъчих да се откъсна от прегръдката на задръстената столица, оцених ползата на първата от тях BLIS (информационна система за мъртвата точка). Посредством камери, монтирани в страничните огледала, BLIS регистрира наличието на друго превозно средство в мъртвата точка край автомобила и активира предупредителна червена лампичка в основата на съответното огледало за обратно виждане.
Изключително впечатляващ е и адаптивният автопилот, екстра, с която се сблъсках за първи път и в която бързо се влюбих. Боравенето с него е лесно. На магистрала или извънградски път се настройва желаната скорост, с която да се движи автомобилът(както при стандартния круиз-контрол), а след това се задава и разстоянието до предната кола. Радар постоянно сканира пространството пред S80 и ако засече прекалено бързо приближаване до обекта отпред, дава сигнал за автоматично задействане на спирачките до възстановяване на безопасната дистанция. В момента, в който колата пред вас освободи лентата, лимузината на “Волво“ пак сама се ускорява до зададената скорост. Особено ме впечатли фактът, че автомобилът може сам да намали от 200 км/ч до 30 км/ч, преди автопилотът да се изключи и да даде възможност на шофьора да реши дали да спре, или да продължи да се движи по-бавно. Разбира се, във всеки момент водачът може да поеме контрола. Дори и да не е включен автопилотът, радарът не си почива и сигнализира с червена светлина на челното стъкло и със звуков сигнал всеки път, когато установи, че колата е твърде близо до движещ се отпред обект.
Друга лансирана от “Волво“ със S80 новост е персоналният комуникатор (PCC). Неговият пулт за управление по нищо не се отличава от нормалното дистанционно управление, но с натискане на един бутон за няколко секунди собственикът може да получи информация дали колата е заключена или не, дали алармата е активирана и дали в автомобила не се крие човек.
Още за комфорта
Тестваното S80 беше оборудвано с 4х4 системата на Volvo - AWD, както и с активно окачване Four-C, които в комплект гарантират максимално използване на мощността на колата и комфорта на пътуване. Активното окачване работи в три режима COMFORT(колата като че ли се носи над пътя и усещането е като в лодка), SPORT (осигурява по-контролирани движения на купето, по-бърза реакция при управление и по-голям контакт с пътя) и ADVANCED (минимизира намесата на амортисьорите и увеличава контакта между гумите и повърхността на пътя, нещо изключително полезно за едно интензивно шофиране по гладка настилка).
Що се отнася до AWD системата на “Волво“, за нея накратко може да се каже, че с помощта на електронно контролиран хидравличeн съединител разпределя мощността между предните и задните колела, за да осигури оптимално пътно поведение в различните ситуации. Пряко свързано с удоволствието от шофирането е и новото прогресивното сервоусилване на управлението. Съществуват три степени за избор на неговите настройки, което позволява всеки да адаптира управлението към своя стил на каране.

Безопасността


Едва ли ще учудя някого, като кажа, че “Волво S80“ e сред най-безопасните лимузини в света, като предлага усъвършенствана структура на купето, както и изцяло нови системи за активна безопасност. В автомобила системата против приплъзване и пробуксуване (DSTC) е стандартна, както и системата за защита при камшичен удар(WHIPS). Като опция се предлагат завиващите фарове. За да се намали рискът от заслепяване на насрещно придвижващи се водачи, ъгълът на фаровете се настройва автоматично в зависимост от това колко натоварен е автомобилът и дали спира, или ускорява.
Двигателите
Впечатлен от лукса, иновациите и системите за безопасност, оставих на заден план мотора, а задължително трябва да се отбележи, че S80 e първият седан на “Волво“, който се задвижва от компактен, напречно монтиран V8 двигател. Моторът с внушителната кубатура от 4.4 литра, мощност 315 к.с. и въртящ момент от 440 Нм тегли без проблем тежащото над 2.2 тона купе. Лимузината на “Волво“ има и отлични динамични характеристики, като ускорението от 0 до 100 отнема 6.5 секунди, изпреварването доставя истинско удоволствие, а максималната скорост е 250 км/ч. Само добри думи заслужава и шестстепенната автоматична скоростна кутия, която изключително бързо “разгадава“ намеренията на шофьора. В рамките на теста V8 моторът даде разход от 12.5 на сто в смесен цикъл на движение, но при едно доста разумно шофиране. S80 се предлага с още два бензинови и два дизелови двигателя(виж таблицата). Моят фаворит е втората генерация на дизеловия D5 мотор, разполагащ с мощност от 185 к.с. и въртящ момент от 400 Нм.
Конкуренцията
Когато говорим за луксозни лимузини, в цял свят конкуренцията е основно между четири марки “Мерцедес“, БМВ, “Ауди“ и “Волво“. Според данните на СВАБ лидер в сегмента в България е S-класата на “Мерцедес“ (не без помощта на държавата, купила доста коли за нуждите на правителството и парламента) със 100 продажби за десетмесечието, второто място е за седмата серия на БМВ с 30 реализации (пак с държавна намеса), а третата позиция е за А8 на “Ауди“ с 13 сделки. “Волво“ отчита девет продадени лимузини, но не трябва да се забравя, че новото S80 е на пазара едва от три месеца.
Това е “Волво“ S 80
СТРАХОТНО Е!
Павко, едно голяааамо БЛАГОДАРЯ за информацията! :drinkers: :partyman: :drinkers:
Ей тая лимузина я пожелавам на всеки! (и на мене си - също :oops: :oops: :oops: ) :!:
Ех мечти, мечтииии! :lol: Smile Big Grin Отдавна съм влюбен в това NewS80, ама едно е да искаш, друго - да можеш, трето и четвърто - да го направиш!
СТРАХОТНО Е!
Павко, едно голяааамо БЛАГОДАРЯ за информацията! :drinkers: :partyman: :drinkers:
Ей тая лимузина я пожелавам на всеки! (и на мене си - също :oops: :oops: :oops: ) :!:
Ех мечти, мечтииии! :lol: Smile Big Grin Отдавна съм влюбен в това NewS80, ама едно е да искаш, друго - да можеш, трето и четвърто - да го направиш!
Щом го искаш, някой ден ще стане Big Grin А до тогава - мечтите са безплатни...
Щом го искаш, някой ден ще стане Big Grin А до тогава - мечтите са безплатни...
AАааа нямам думи - голямо, тежко, мощно и в същото време стилно - какво повече да искаш....
AАааа нямам думи - голямо, тежко, мощно и в същото време стилно - какво повече да искаш....
Dumfree Wrote:AАааа нямам думи - голямо, тежко, мощно и в същото време стилно - какво повече да искаш....

... амииии просто да го имаш, нищо повече ... :roll: :oops:
Dumfree Wrote:AАааа нямам думи - голямо, тежко, мощно и в същото време стилно - какво повече да искаш....

... амииии просто да го имаш, нищо повече ... :roll: :oops:
Pages: 1 2