Волво Клуб - България

Full Version: Огромен проблем си докарах :(
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Колега, гнп-то е да знаеш. Аз съм имал същият проблем, само че при мен се появи от остатъчно гориво (биодизел) в една туба, а аз реших да налея точно от нея. Тя си беше пълна догоре с хубава нафта, но на дъното беше останало нещо между лепило и смола, и така карах ден, а на втория....колата запали, работи 2-3 мин и дотук. Оказа се гнп-то. Въпросното гориво го беше задръстило изцяло, и едва се движеше накрайника, на който се закачва жилото за подаването на газ. От тук нататък дърпане до сервиза, където майстора разглоби гнп-то пред мен и ми показа последствията от горивото. Като цяло само го разглоби, изплакна го основно с хубава нафта и ми препоръча преди да го сложи и да пробваме да запали, да си изчиста изцяло горивната система с течна газ и бензин, да сменя филтъра, възвратния клапан и да почистя сондата. След всичко това колата запали и проработи без никакви проблеми, аз се радвах, майстора доволен и така. Думите му бяха че съм изкарал голям късмет че не съм счупил елементите в гнп-то или хидравличната глава, при опитите да я запаля, защото в противен случай ме очакваше смяна. Цената която заплатих на майстора само за гнп-то беше около 200 лв. като имаш в предвид че почистването сам съм си го правел.
Има и още един вьзможен проблем - просто,от някьде смуче вьздух в нафтопровода от резервоара до ГНПто!
ГНПто,заедно с дюзите,може да се провери за дебит и налягане вьв всеки сервиз на стенд за около 30-50лв. и ако са на ред,остава да се провери горивоподкачващата помпа,ако има такава и нафтопровода от резервоара до ГНПто,дали дьржат навакуум,като пьрво трябва да се промият старателно от вьзможни шлаки, от тьпата боза с която е карана колата!
Благодаря ви много, колеги! ...
Сега уикенда мисля да я задърпам до студентски град там хората никога не са ме разочаровали ... явно проблема излезна извън моите възможности и компетенция

Относно предположението на emg07, склонен съм да мисля, че е най-вероятния проблем, тъй като след като тръгна и колата изгасне пали единственно след като подкача гориво ръчно с помпичката на филтъра или обезвъздуша с някакъв маркуч на входа в помпата и определено винаги в системата има много въздух ... а и проблема с гасненето се прояви де факто след като хората ми ровиха из резервоара и чистиха биодизела ...

Относно предположението за създаване на вакуум в резервоара поради запушени вентилационни отвори/канали/ пробвах с свалена капачка и няма разлика ...

Тъй като оборотите на колата играят на свободна, както и понякога сама се форсира предполагам, че ще е нужен и някакъв реглаж на ЛУКАС-а, ако ли не е и това следствие от въздуха и бозата в системата ...

Факт е обаче, че до горе вече стига когато напомпам с помпичката или подкача с маркуча достига лесно, чисто гориво и поне спроед мен с нормален дебит ...
Тоя "биодизел" изглежда е чиста палмова фритюрна мазнина.
Рапицова или от цвекло :-) Има остатъци от натриева основа което го прави смъртоносен за дизели с уплътнения от гума. Новите са със силиконови уплътнения за да могат да го ползват през лятото. :-)

Извадка от книжка на Ауди от 2005та година. При темеператури под 5 градуса да се разрежда с нафта в съотношение 90% нафта,10% биодизел.
И така ... след съмненията за протекла горивна помпа и възможността за моя тотален финансов крах, проблема се реши с промивка на цялата горивна система, сваляне и почистване на резервоара и километри проби ... основна заслуга за което имат, мога да ги нарека вече приятелите от GT1. Рядко човек може да срещне такова отношение и отдаденост към работата!
Благодаря още веднъж на всички и весели празници!
Благодаря ти колега, весели празници и на теб а също така и на останалите колеги Smile
Олио се сипва на мерцедеси 300д, 940 ки волва и други камиони.
Pages: 1 2 3