Волво Клуб - България

Full Version: Антифриззззз !!!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте момци Smile Преди около десетина дена смених чорбата в охладителната система. Колата е V 40 2.0 Т 99г. Такаааа, купих си антифриз от МП, като от там ми обясниха, че спокойно мога в близките 10 години да не го сменям, защото системата не изпарява гликола, а само водата. Закарах колата при един мой познат, качихме я на канала, махнахме кората и тръгнахме да източваме системата през пробката на радиатора. НО ! О там изтече едва 4л нещо си, че не ми беше ясно нито цвета, нито произхода. Аз бях приготвил готова охладителна течност в съотношение 4 литра антифриз/ 2,5 литра дест. вода. Изчакахме да изтече всичк, докато спре дори да капе, налях малко вода в разширителния съд и тя изтече почти веднага. Започнахме да наливаме новия антифриз и ....... повече от 4 литра не влизат. Останалите 2,5 литра ще бъдат доливани при нужда вместо дестилирана вода. Та въпросът ми е следният: Има ли начин да се източи цялата система без да се разглабя половината двигател !? В МП ми дадоха такива данни и аз им се доверих и именно заради това купих толкова антифриз и долях толкова вода.
Който има информация по въпроса да драсне Smile
:?:
Значи мога да приема, че съм в границите на нормалното, с количеството, което съм налял, имайки предвид, че няма как да изтече всичко от системата : ) !?
Трябва да имаш и пробка на двигателят,тогава ще ти изтече целият.
Аз също сменях антифриза.Стария беше зелен и като го проверихме с уредчето, показа -36 градуса.Новият при меренето показа -42 градуса(син).Като количество събра 4 литра.На следващия ден долях около 150-200 млтр.
И аз го източих от пробката на радиатора.Не знам дали по мотора има други пробки, но все си мисля, че няма нужда.
И аз съм със зелен , дали пък това не е оргиналния?
Лятото го мерих и ми показа -40*, но нещо ми се струва че е гъст (може и такъв да си е). Иначе е чист (бистър) няма масло , няма никакви чернилки в казанчето.
И един въпрос: имали нещо специално при наливането на нов антифриз някаква особеност при обезвъздушаването?
Пълниш системата до максимума в казанчето.Палиш мотора и чакаш докато загрее до 92-94 градуса за да отвори термостата. След което доливаш до максимум.Гледаш докато поработи мотора( 5-6 мин.) и доливаш ако има нужда.На следващия ден при студен мотор, ако е необходимо доливаш, така че нивото на антифриза да е по средата м/у min/max.
Това се отнася за пълно източване на системата.(от пробката на радиатора)!
ico_kosara007 Wrote:Пълниш системата до максимума в казанчето.Палиш мотора и чакаш докато загрее до 92-94 градуса за да отвори термостата. След което доливаш до максимум.Гледаш докато поработи мотора( 5-6 мин.) и доливаш ако има нужда.На следващия ден при студен мотор, ако е необходимо доливаш, така че нивото на антифриза да е по средата м/у min/max.
Това се отнася за пълно източване на системата.(от пробката на радиатора)!

Общо взето си е стандартна процедура, не прави въздушни тапи и няма някъде по маркучите винтчета за обезвъздушаване ?
Ще ти отговоря на Северозпаден:
-Ми!
Системата се обезвъздушава сама : ) А относно цвета на антифриза - този, който купих от МП е синьо-зелен, по-скоро тъмно син с леки зелени отенъци. Общо взето смяната протича по следния начин: Отвиваш пробката на радиатора, изтича всичко, наливаш новия антифриз и палиш. Докато загрее колата доливаш по малко, като гледаш да не надвишава максимума. И след това следиш нивото както обикновено - ако има нужда от доливане, то се вижда, но както каза колегата ico_kosara007 при студен мотор трябва да си по средата на разширителния съд : ) И те така те : )
След като налях новия антифриз и колата поработи известно време докато загрее и спрем да наливаме й направих едно по-динамично кръгче и като спрях пред нас се наложи да долея още малко.
Pages: 1 2