Волво Клуб - България

Full Version: Генератор S40-2008
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте! Някой занимавал ли се е с генератора на въпросния модел? Тези дни ми светнаха лампите и съответния текст за проблем в "енергийната система". По това, че акумулаторът отслабна и по нехарактерният шум от генератора заподозрях четките (колекторите) на генератора. Около мен няма официален сервиз, та закарах колата в един обикновен, но, все пак специализиран за електросистеми. Приемчикът обаче взе да се съмнява, че на този мой генератор не можело просто да се сменят четките. Трябвало цялото реле, пък то се управлявало от компа, пък трябвало да се обучава след смяната, за което трябвала програма. Оставих колата, за да проверят, дали това е така. Междувременно, пускам тази тема. Ако някой има опит или инфо за този генератор, моля да сподели.
Здрасти колега.Не се притеснявай.Сменя се цялата плочка - регулатор + четки. Става лесно, но ти си предпочел сервиз. Според мен всеки грамотен автомонтьор със способни ръчички Big Grin и отговорност би се справи с проблема.Плочките се намират лесно, на НЕ висока цена. Все пак проверете и лагерите на алтернатора (генератора) , че шума е възможно и да е от там. Успех
Здравей колега. Това е една от бебешките болести които мислех че са я оправили при фейсливта 2004-2007 но уви...
Има два вида генератори - при едните може да смениш всичко по отделно - четки, реле и диодна плочка. При другите мисля че са капсуловани в едно и трябва да смениш целия модул.
Същия проблем го имах и аз. Смених диодна плочка и реле и всичко е 6. НЕ трябва да се обучава нищо! Но е вярно че СЕМ управлява зареждането на акумулатора и то е базирано на външната температура. Има тестове в ВИДА които симулират от -40 до +40 градуса и съответно се следи дали зарежда необходимото напрежение като я срявнява с таблица със стойностите.

Генератора е същия като на Фордовете и Мазда. Най добре е да видиш на лепенката каталожния номер и всичко може да си поръчаш в нета.
Успех Wink
Благодаря за отговорите. Стана така, както пишете. Смениха ми диодната плоча. Генераторът ми е Denso. Реле и четки не са ми сменяли. Цялата работа ми коства 140лв. Вече бях оставил колата в сервиз, когато намерих едно клипче в YT точно за този ремонт. Бих се справил и сам, наистина. От друга страна, щеше да ми отнеме време, пък сега имам и някаква гаранция за плочата.