Волво Клуб - България

Full Version: смяна маслообирачи и реглаж на клапани как?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
здравейте колеги.от едно известно време свещите ми са адски изцапани с масло и предполагам тва са гумичките на клапаните.За да се свалят обаче трябва предполагам да се свали цялата глава.Главата има ли нужда от шлаифане или една гарнитура нова и е достатъчна при положение че не е прегрявана и мотора има добра компресия.почистване на леглата на клапаните и самите клапани как се регулират?Знам че не са хидравлични а механични пулове и как става докарването до хлабини 0,2 и 0,4 за съоответните клапани.Благодаря за съветите предварително.
По-добре иди в сервиз без него няма да се оправиш.
колега явно не си ми разбрал въпроса,а той не беше къде да ми свършат тази услуга.Колкото до сервизите заради тях има такава тема и не само моята.Ако не можеш да обясниш или насочиш за нещата които съм питал,по добре не пречи.С най добри чувства.
Поздрави колега,
За съжаление не разполагам какви трябва да са допуските (напречни и надлъжни) за главата. Специално за 460 нямам данни. Щом си тръгнал да правиш тази работа сам разбирам че имаш добра техническа грамотност. Мисля, казвам мисла че надлъжната кривина на главата трябва да е по-малко от 0,1 мм мерено от край до край, а напречно да е по-малко от 0,01. Това е само да ти даде идея, като допуски. Данните ми на са точни. Глава се криви само при прегряване, неправилно затягане или разхлабване. Ако нито едно от изброените не присъства и след измерване главата е в допуските, няма смисъл от шлайф. Разбирам че много механици в България винаги шлайфат, но според мен това е защото не им се измерва. Дефектацията отнема повече време от един шлайф.
Ако са гумичките на клапаните, ще трябва да се свали главата. Настройката на хлабините се прави с дебеломер. Слагаш 0,2 пластинката затягаш и махаш. Така хлабината ти ще бъде реално 0,15-0.25 което си е ОК.
Мой съвет ако ще махаш главата: ако двигателя ти е на над 300к по добре се ориентирай (ако имаш възможност спрямо място и пари) да направиш един основен ремонт. Така ще забравиш за този двигател за следващите поне 150к.
Успех колега, съжелявам че не дадох кокретни данни, но с търпение и време ще се справиш. Късмет.
Колеги, май не сте много наясно как става номера с реглажа на клапаните, за да се направи реглажа се прави една таблица изобщо не е работа на всеки да си играе с пуловете, аз лично познавам само един човек който знае как става номера със смятането на хлабините, потърси някъде из нета със сигурност има обяснено как става, че аз ако взема да ти обяснявам нищо няма да разбереш нищичко:twisted: :twisted: :twisted: Ако искаш само да смениш гумичките на клапаните има един хитър начин при който става и без да се сваля главата, но пак си е нужен сервиз, че едва ли имаш вкъщи мощен компресор и хубава скоба за клапани. А ти защо искаш да си вкараш филма с регулировка на клапаните - имаш ли някакъв проблемс тях. Главата, винаги се деформира (особено алуминиевата), ако не вярваш свали я дай да я шлайфат и след това я стегни както си му е реда, след това я свали и я дай пак да я проверят и ще видиш че има деформация, затова препоръчвам винаги дори и да не е духнала гарнитура да и пускаш един вятър :!: :!: :!:
днес свалих всичко около главата,освободена е отвсякъде и е готова за сваляне.Един от колегите спомена за неправилно демонтиране-Мисля да я сваля в обратния ред по който се затяга като охлабвам всеки болт с по четвърт оборот,а това с таблиците което се прави така и не го разбрах.След почистване леглата на клапаните със сигурност ще се променят хлабините и затова се интересувам от начина на реглаж.Благодаря на отзовалите се и ще призова всички колеги когато някои се интересува от каквато и да е информация ако може да се отговори адекватно и по темата.Също и се интересувам къде в Русе може да се челоса главата някоя друга стотна или десета и на каква цена е тази услуга горе долу.Предварително благодаря.
Чупете си главите.Много добре прочетох и разбрах какво искаш да направиш.
Приготви си около 50 лева само за пуловете предполагам знаеш за какво говоря.
А щом цапа свещите ще трябва и сегменти да сменяш.
Ако са гумичките щеше да чади но не и да зацапва свещи.
Не искам да те обезкуражавам но работата отива на капитален ремонт.
Нищо лично.Просто прескочих лошите новини надявайки се друг да ти ги съобщи.Твоя работа.
е от такива диагностици като теб дадох 300 кинта на предния си автомобил заради дефектен нов кабел на свещите в "сервиз".Благодаря ти за мненията с които и грам не ми помогна и ще те помоля в бъдеще време да стоиш далеч от темите ми.Благодаря за разбирането.С най добри чувства.
nikistk Wrote:Чупете си главите.Много добре прочетох и разбрах какво искаш да направиш.
Приготви си около 50 лева само за пуловете предполагам знаеш за какво говоря.
А щом цапа свещите ще трябва и сегменти да сменяш.
Ако са гумичките щеше да чади но не и да зацапва свещи.
Не искам да те обезкуражавам но работата отива на капитален ремонт.
Нищо лично.Просто прескочих лошите новини надявайки се друг да ти ги съобщи.Твоя работа.
+1.А до колегата xPLOID мисля че малко грубо се държиш.Нищо лично но просто се опитваме да помогаме.Поздрави и успех в ремонта.
п.с. А да цапа свещи не е надобре
http://www.youtube.com/watch?v=7GEmuQa3dPY

Колега погледни това клипче. Дава ти представа кое как става в домашни условия. Много е важно да имаш правилните инструменти, заяото така се върши работата по-спокойно, а и правилно. Има специални шлайф пасти за напасване на клапани ( :mrgreen: може и паста за зъби Big Grin , шегичка Wink ). Обърни внимание на организацията на клапаните когато са свалени, как се поставят, също така че няма блъскане и чукане. Всичко си влиза без особено голямо усилие. Работата отнема много време и трябва голямо търпение. Не бързай. Всеки клапан трябва да се прегледа за нарушения по повърхността, ако има язви или пукнатинки, сменяй. Всички части, които слагаш е хубаво, да не кажа задължително, да са оригинални на Волво.

http://www.youtube.com/watch?v=Uek6pwtzDhA

Ето как се проверява главата за усукване. Това е на блока, но главата е същата работа. Сега, както каза колегата, повечето глави се измятат, обаче реално, да си набавиш тези инструменти ще е същата работа, като цена, да шлайфаш главата. Аз на твое място бих шлайфал и толкоз. Главата се сваля като се отвиват болтовете в обратния ред на затягане, бавно, стъпка по стъпка. Даже си ги номерирай кой след кои следва с маркер за CD-та например.

Има много неща в нета, но винаги с едно наум, че това е различно от волвото ти, но идеята и начините са идентични.
Това е, ако се сетиш нещо питай, и не се впрягай, хора всякакви, свърши си работата и толкоз. Ако прецакаш нещо, то е поправимо, просто става въпрос за пари и още време.
Пак да кажа, ако имаш възможност време и финансова, направи основен ремонт на двигателя, особено ако си над 300 000 км.
Късмет.
Pages: 1 2 3 4