Волво Клуб - България

Full Version: Почистване на дроселова клапа на S40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги как се почиства дроселовата клапа на S40 1,8 '96г ?
с парцалче и малко бензин.По ефективно е с четка за зъби и бензин,но задължително свали TPS-а ако не искаш после да си купуваш нов.Успех.
мерси за информацията,а този ТПС как изглежда и като сваля клапата трябва ли да сменя някакви гарнитури преди да я върна обратно?и още един въпрос от 2 седмици колата започна да гори безобразно много бензин (нещо от порядъка на 20 литра за 130км,а преди даваше максимум 11/100 градско)дали може да се дължи на повреден дебитомер или ламбда сонда?
На бензин няма какво да и чистиш на клапата. Има полза от чистене на клапана за празен ход, но ако нямаш проблем с празния ход значи си е наред.
Тия 20 литра как ги измери? Проблем с датчик не може да даде такъв разход. Ламбда сонда дори няма да усетиш, с неработещ дебитомер колата не пали.
Здрасти колега, добре си решил д апочистиш. ТПС-а се намира отзад на клапата, но преди да я махнеш разкачи буксата му. После както е свалена можеш да я отстраниш. После има 2 гарнитурки - на ТПС-а и на дроселовата клапа. Евтини са и мисля че ги има в МП, поне аз като ги сменях преди година имаше. Smile
20-те литра ги премерих като ги сипах 1км след светване на лампата и на 130км по дневен километраж лампата пак светна(колата е била на равно и двата случая) а с празния ход имам несъществен проблем, че преди време като запаля колата и работи на празен ход двигателя не се чуваше в купето и нямаше признаци че работи освен по оборотомера,а от около година насам има леки вибрации в купето и в скоростния лост,но това може да се дължи на някои от тампоните на мотора.за дебитомера се сетих че няма да пали ако е заминал защото преди години карах една алфа която ми гаснеше в движение и оборотите на празен ход играеха яко и се оказа изгорял дебитомер. А къде се намира моторчето за празния ход(предполагам че това е стъпковото мотрче) и с какво да го почистя ?
Не е моторче, а електромагнит на тази кола, изглежда така:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.de/itm/Leerlaufregler-Leerlaufsteller-Volvo-V40-S40-2-0-7700859134-Idle-Control-valve-/271111419428?pt=DE_Autoteile&hash=item3f1f7ff624">http://www.ebay.de/itm/Leerlaufregler-L ... 3f1f7ff624</a><!-- m -->

Аз имах проблеми с дебитомер заради запушен вакумен маркуч. Възможно е и при теб проблемите да са от скъсан или запушен вакумен маркуч.
Не бързай с чистенето на дебитомера.Моя го почистиха добре без да има нужда,и след известно време просто се скапа и купувах нов.Вътре механизма е много фин и не търпи агресивни препарати.
на колите до 1999та и да искаш няма как да го почистиш защото е това:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-C70-S40-V40-V70-S70-S60-96-02-Manifold-Absolute-Pressure-Sensor-MAP-/320997811909?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4abcf5e6c5">http://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-C70-S40 ... 4abcf5e6c5</a><!-- m -->
дебитомера няма да го чистя знам че се прецаква при всякакви външни намеси! а този клапан за празния ход които е споменал joro74 в предишния пост подлежи ли на някакво почистване?
Pages: 1 2