Волво Клуб - България

Full Version: На празен ход, ниски обороти?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колата е V40-1800кубика, бензин, 1996г. Проблема е следният.Колата си работи добре но на празен ход оборотите падат до около500 и почва да се тресе нещо. Не гасне но и не работи както трябва. Аз съм от Враца и я карах на всякакви местни специалисти и диагностици и единственото което откриха е че ламбда сондата е повредена.Смених я , смених и стъпковота моторче , промяна никаква.Включвайки на скорост започва да си работи нормално и няма никакви проблеми с вървежа.Ако във форума има инфо по въпроса моля за извининие но не го открих.Ако някой знае какъв е проблема да сподели, благодаря предварително.
Погледни датчика на дроселовата клапа.
500 оборота на оборотомера на таблото отговарят на 750 истински. Диагностиците при които си ходил са за бой, а колите до 2000 година не се четат от стандартното диагностично оборудване. Ако бяха успяли да я прочетат щяха да видят, че оборотите са около 700.

При проблем със сонда или друг датчик колата не сваля под 1000 оборота на празен ход. Притрисането на ниски обооти, особено при натисната спирачка е от скапан бензин. Сипи и 100 октанов за 50 лв да позачисти дюзите. Ако нямаш спомен за смяна на свещи или въздушен филтър значи им е време.
Сменени са и свещите и въздушния ,съвсем скоро.Забравих да поясня че, това го прави само когато е загряла иначе в началото всичко е нормално и като загрее почват да падат оборотите щом изключа от скорост.
Да, точно така прави, сменяш бензиностанцията и спира да го прави. Моята го прави същото понякога, предимно с шелски бензин. Дълго си играх да го гоня, в момента когато го прави оборотите са точно 700, нормално държи 800. При обороти под 600 компютъра 'решава', че датчика за обороти е дефектен и вдига на 1200. Оборотомера на таблото е пълна измама под 1000 оборота. Малко под чертата за 500 са 700, 800 ги показва точно и такива щуротии.

Възможно е и да имаш скъсан вакумен маркуч и оттам показанията на ламбда сондата да насочат диагностика към дефектна сонда. Те обичат да сменят сонди.
joro74 Wrote:Да, точно така прави, сменяш бензиностанцията и спира да го прави. Моята го прави същото понякога, предимно с шелски бензин. Дълго си играх да го гоня, в момента когато го прави оборотите са точно 700, нормално държи 800. При обороти под 600 компютъра 'решава', че датчика за обороти е дефектен и вдига на 1200. Оборотомера на таблото е пълна измама под 1000 оборота. Малко под чертата за 500 са 700, 800 ги показва точно и такива щуротии.

Възможно е и да имаш скъсан вакумен маркуч и оттам показанията на ламбда сондата да насочат диагностика към дефектна сонда. Те обичат да сменят сонди.

Така е - моето лично мнение и впечатление е че определено горивата по бензиностанциите на Шел не са от най-качествените.Изгори каквото имаш в резервоара и пробвай с гориво от другаде за сравнение.
Stefffffo,

Оборотомера под 1000об/мин хич и не го гледай. Жоро 74 ти написа при 750об при него колко показва. Моя пък е съвсем малко над 500те оборота.
Изводът е че на ниски обороти тоя оборотомер е пълен фалш. Моята също тресеше ама основно скоростният лост. Самият двигател в коша не. Добре
че ми протече семеринга на коляновият вал откъм СК. Та след смяната вече не ми тресе ск. лост. Изводът за мен си е че просто не е бил центриран съединителят при смяната му. От както съм собственик на колата/след италианеца/ все си бе така а и не съм сменял съединител. Явно той го е сменял. Заради това тресене какво ли не съм правил по колата. Последният вариант бяха тампоните ама не можах да стигна до тях :lol: .
Стъпковото защо го смениха. Компа на колата е гаден за диагностика но казва много стига да знаеш къде да гледаш. ЕКУ освен че си има способността за адаптация на горивната смес има и такава относно и адаптацията на стъпковото/Обаче да знаеш че е клапан е не стъпково моторче/, на ПХ. Жоро 74 мисля си е играл с ДДТто и Феникса и сигурно го е видял. А може и да не е то с тоя френски интерфей е доста гадно ама както и да е. Все пак е нещо.
Как така смениха сондата? Какво не им хареса? Да не би да са закачили колата студена. Ако е така то как искат да видят сигнала, който се очаква от един кислороден датчик, който не е загрял до работна температура. Веднага трябваше да и боднат газанализатор, ама пък с тия стари коли дето изпускателната им система със сигурност не е херметична, кой знае какво щяха да видят. Но все пак е начин за проверка какво казва кислородният датчик.Дори е така да е, да се бяха сетили да видя колко е адаптацията на ПХ. Неутралната стойност на тази кола е 128 понеже не е по ОБД ІІ стандарта. Ако не си хвърлил старата ламбда сонда не го прави. Твърде възможно е да е читава а ако са ти боднали някой китайска оригиналдъ пак да стигнеш до старата сонда. ЕКУто на колата може и да е старо и гадно за четене обаче може да хване ламбда сондата и ТПСа, че нещо лъжат. ТПСа не се настройва да знаеш. Влиза много плътно в леглото си и единственото регулиране му е в диапазона 0.6-0.61В.
Запомни, че свещи се сменят с кабелите. Защото при нови свещи/кабели и стари кабели/свещи е възможно после да сменяш бубина. Не знам какви свещи си сложил ама аз за мен съм стигнал до извода че по евтини и по сигурни свещи от тези, закупени от Мото Пфое няма. За други свещи от магазините за авточасти взимай само свещи по каталог/тези които ти продават трябва да отговарят до последният знак включително на тези в каталога/.
Относно многото вакуумни маркучета. Те се хващат лесно. На диагностика ако МАП е над 350мили бара на напълно загряла кола и без консуматори то дърпа въздух от някъде и съответно адапатацията и на ПХ е над 128.
Възможно е и проблемите на ПХ да са от зацапани/или пикаещи/ инжектори. В този случай адапатацията и на ПХ е под 128.
Нямаш ли някой познат с Рено, който да си е направил кабелът за ДДТто и да я видите какво ще ви каже?
С думи прости пак ще трябва диагностика ама не и при тези дето си ходил.
Сондата направо си беше счупена, при връщане назад гърнето е ударено в нещо и от там сондата в рамата, така съм си я купил.Смених я с бош, свещите също са бош плюс ама те и старите си бяха такива.Тия при които правих диагностика не разрешават да присъстваш, оставяш колата и на другия ден идваш с 40 лева в ръка и си я взимаш без да ти кажат нищо. Иначе сервиза е лъскав и наточен, казва се "автоцентър Боби" във Враца е и не стават за нищо.На други места където ходих , я нямат софтуер ,я не се наемат , я ги няма и така дълбока провинция. Стъпковото моторче аз си го смених сам щото пък друг специалист ми обясни че то регулира оборотите и няма какво друго да е. Но промяна не последва, пали и работи нормално докато не загрее и не спра на светофар примерно ,почва да се давчи и оборотите стоят на 500. Може и да не показва вярно стрелката но си личи че са и низки тия обороти.И след тия приключения(а то има и още) се обърнах и към форума за съвет.
Същата лична драма със сервиз Друмник в София завършила с 2 пъти купуване на сонда. След като изучих нов занаят и сам си направих диагностиката видях, че през цялото време е имало грешка като слънце за МАП сензор заради скъсан вакумен маркуч, но хората в сервиза заради 40 лв са гадаели без да могат да диагностицират колата на практика.

Разпитай къде си правят диагностика хората с Рено. Този двигател е слаган в Лагуна и скенерите за Рено го поддържат.

Виж тези теми, системата на "прахосмукачката" може да прави мизерии ако са и заминали клапаните.

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?p=153982">viewtopic.php?p=153982</a><!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?p=153114">viewtopic.php?p=153114</a><!-- l -->