Волво Клуб - България

Full Version: Първи опити за прегряване..
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте..

От няколко дена, бих казал седмица, Волво-то се мъчи да грее. Какво имам в предвид: ..след достигане на оптимална работна температура(стрелката е перпендикулярно на контролното табло), вместо да си остане на място, тя пръдължава "нагоре".

- Да е термостат, струва ми се, че не е. Тъй като маркуча след термостата се затопля(дори пари), радиатора също.

- Да е водна помпа, знам ли.. При форсиране на двигателя излиза антифриз от тънкия маркуч, който върви над радиатора и влиза в разширителното казанче, отделно и парно си имам. Все си мисля, че ако помпата е дала фира, тия неща няма да са на лице. Инак ни се чува, ни се види нещо странно породено от нея, помпата.

- Да са перките.. принципно работят :oops: Онзи ден за да не стане фал, дадох на късо едната степен (по бързата) и така се прибрах. Другата степен е проверена и тя, работи. Да не би да е датчик :?: който да отговаря за навременното включване на перките.

- Да е въздушна възглавница.. аз доколкото се сещам, двигателя се самообезвъздушава. Ако не, как се процедира при обезвъздушаване :?:

Другото, което лично мен най много ме съмнява, е грешни показания на измервателния уред. Защо, защото при подаване на газ, след достигане на оптимална температура, стрелката буквално подскача с около милиметър-два, посока нагоре. Четейки тази тема: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=13701">viewtopic.php?f=4&t=13701</a><!-- l --> ..попаднах на това мнение:

Quote:Ще отбележа, че показанията на уредите бензиномер и темп. на охлаждащата течност зависят от един стабилизатор на напрежение монтиран на задната страна на панела с инструменти.Този стабилизатор трябва да дава стабилно напрежение 10в.Всички уреди са тарирани за това напрежение и всяко отклонение от тази стойност ще дава неверни показания по уредите.Поради тази причина е добре при съмнения във вярността на показанията да се провери и този стабилизатор.

До колкото разбрах, въпросния стабилизатор се намира на гърба на контролното табло, или бъркам :?: Принципно имам и проблем с показанията на налично гориво. Постоянно варират, ту нагоре, ту надолу.. Big Grin Ако правилно съм разбрал къде е този стабилизатор, още утре ще го проверя.

Предположения от какво се поражда проблема... :?:

Забравих да спомена, че маркуча над радиатора (тоя който влиза в разширителното казанче..) е топъл, не е студен.
..модела е 460, 1.8 моно :|
Варианти много:
Примерно се сещам за мръсен радиатор (отвън ) или затлачен отвътре.
Намален дебит на охлаждащата течност- виновник може да е както термостата така и водна помпа.
Ако стабилизатора на напрежението не работи правилно всички уреди ще отчитат грешно.
Прилича ми на термостат ако заковава температурата след средата и не мърда от там ?
При всички положения трябва да се разглобява Smile че така не си е работа да се кара.
TBMauto Wrote:Варианти много:
Примерно се сещам за мръсен радиатор (отвън ) или затлачен отвътре.
Намален дебит на охлаждащата течност- виновник може да е както термостата така и водна помпа.
Ако стабилизатора на напрежението не работи правилно всички уреди ще отчитат грешно.
Прилича ми на термостат ако заковава температурата след средата и не мърда от там ?
При всички положения трябва да се разглобява Smile че така не си е работа да се кара.

Външно радиатора е чист. От вътре не вярвам да е затлачен, антифриза се сменя редовно, а радиатора е на има-няма 3 години. Отделно при достигане на работна температура, радиатора е равномерно горещ. Това не е ли някакъв критерий, че няма запушвания?

Намален дебит - възможно е, като смятам да сменя помпата и термостата(нещата за които и ти пишеш..).. но след като сменя стабилизатора.

Самият стабилизатор, мен лично, много ме съмнява! Първо заради тия подскоци на стрелката при подаване на газ и второ заради шашавите показания за налично гориво. Варират постоянно.

Температурата (по показания..) също варира. Ту се дига, ту се смъква..

Инак да, ходих в сервиз и от там излязоха със заключение за неверни показания. И че реално проблем няма. И че няма смисъл да се харчат излишни средства. Проблема е в таблото, така казаха те. Ама аз нали съм си леко недоверчив, та, искам да се убедя.
Колега, поста който сте цитирали е писан от мен, затова си позволявам да Ви насоча към следната тема:"Проблеми с ел.табло 480 от 21 май 2011г.", която се намира на стр. 9 от този форум.В тази тема съм дал снимки къде се намира стабилизатора на напрежение, има и снимки от автора на темата.Препоръчвам Ви да почистите добре щекерите които се включват към таблото, защото те водят до много проблеми.Както автора на темата е отбелязал накрая, проблеми създават и лоши спойки които за съжаление се откриват трудно.
Като е включено парното има ли промяна в топлината на въздуха от въздуховодите при качването на стрелката нагоре ?

Прав си за таблото първо потърси проблема там.

Термостат по принцип, като се прецака държи двигателя студен но обратния вариант също го има.

Значи проблема не е в радиатора.

Това за горивото не е критерии много коли правят този проблем с показанието. И той идва от уреда за измерване в резервоара.
Поздрави. Дано решиш проблема бързо.
inpopovvv Wrote:Колега, поста който сте цитирали е писан от мен, затова си позволявам да Ви насоча към следната тема:"Проблеми с ел.табло 480 от 21 май 2011г.", която се намира на стр. 9 от този форум.В тази тема съм дал снимки къде се намира стабилизатора на напрежение, има и снимки от автора на темата.Препоръчвам Ви да почистите добре щекерите които се включват към таблото, защото те водят до много проблеми.Както автора на темата е отбелязал накрая, проблеми създават и лоши спойки които за съжаление се откриват трудно.

За тази тема иде реч, нали? <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=18392">viewtopic.php?f=4&t=18392</a><!-- l -->

Прочетох я, определено ще ми бъде полезна! Благодаря.. Wink
TBMauto Wrote:Като е включено парното има ли промяна в топлината на въздуха от въздуховодите при качването на стрелката нагоре ?

Прав си за таблото първо потърси проблема там.

Термостат по принцип, като се прецака държи двигателя студен но обратния вариант също го има.

Значи проблема не е в радиатора.

Това за горивото не е критерии много коли правят този проблем с показанието. И той идва от уреда за измерване в резервоара.
Поздрави. Дано решиш проблема бързо.

Не, промяна няма. След като стрелката застане в средно положение, от там насетне промяна не се усеща. Ни в сила, ни в градуси. Макар и стрелката да си ходи нагоре-надолу..

Да, за термостата е така..

И мерсаж, че се включи по темата Wink
Колега,както описваш нещата и на мен ми прилича на проблем с таблото.И аз минах по този път със смяна на термостат,радиаторите и антифриза са ми нови и системата е чиста.След като смених таблото и всичко си дойде на мястото.Имам още едно работещо табло и си мисля,че миналата година на теб щях да го подарявам заради оборотомера,но нещо не се намерихме,а сега съм далече........Та почни от таблото......Успех!
Колега, понеже имам известен опит с ел. инсталациите и електрониката по автомобилите, Ви съветвам да не бързате със смяна на стабилизатора за 10 в.Интегралните схеми или работят или не, затова преди всичко проверете щекерите към таблото. При лош контакт м/у перата ще се получава описаните от вас повреди,по същият начин реагират уредите и при лоши спойки по печатната платка.Лошите спойки се откриват при разглеждане на платката под лупа и разклащане на елементите.Насочете вниманието си към елементите разположени в близост до радиатора на стабилизатора, защото там се отделя много топлина.Замерете напрежението, което постъпва на входа на стабилизатора, защото при старите автомобили пада на напрежение по проводниците е голям, а интегралната схема стабилизира при напрежение по-голямо от 12,6в.
Pages: 1 2 3