02-23-2013, 04:54 PM
Здравейте..
От няколко дена, бих казал седмица, Волво-то се мъчи да грее. Какво имам в предвид: ..след достигане на оптимална работна температура(стрелката е перпендикулярно на контролното табло), вместо да си остане на място, тя пръдължава "нагоре".
- Да е термостат, струва ми се, че не е. Тъй като маркуча след термостата се затопля(дори пари), радиатора също.
- Да е водна помпа, знам ли.. При форсиране на двигателя излиза антифриз от тънкия маркуч, който върви над радиатора и влиза в разширителното казанче, отделно и парно си имам. Все си мисля, че ако помпата е дала фира, тия неща няма да са на лице. Инак ни се чува, ни се види нещо странно породено от нея, помпата.
- Да са перките.. принципно работят :oops: Онзи ден за да не стане фал, дадох на късо едната степен (по бързата) и така се прибрах. Другата степен е проверена и тя, работи. Да не би да е датчик :?: който да отговаря за навременното включване на перките.
- Да е въздушна възглавница.. аз доколкото се сещам, двигателя се самообезвъздушава. Ако не, как се процедира при обезвъздушаване :?:
Другото, което лично мен най много ме съмнява, е грешни показания на измервателния уред. Защо, защото при подаване на газ, след достигане на оптимална температура, стрелката буквално подскача с около милиметър-два, посока нагоре. Четейки тази тема: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=13701">viewtopic.php?f=4&t=13701</a><!-- l --> ..попаднах на това мнение:
До колкото разбрах, въпросния стабилизатор се намира на гърба на контролното табло, или бъркам :?: Принципно имам и проблем с показанията на налично гориво. Постоянно варират, ту нагоре, ту надолу.. Ако правилно съм разбрал къде е този стабилизатор, още утре ще го проверя.
Предположения от какво се поражда проблема... :?:
Забравих да спомена, че маркуча над радиатора (тоя който влиза в разширителното казанче..) е топъл, не е студен.
От няколко дена, бих казал седмица, Волво-то се мъчи да грее. Какво имам в предвид: ..след достигане на оптимална работна температура(стрелката е перпендикулярно на контролното табло), вместо да си остане на място, тя пръдължава "нагоре".
- Да е термостат, струва ми се, че не е. Тъй като маркуча след термостата се затопля(дори пари), радиатора също.
- Да е водна помпа, знам ли.. При форсиране на двигателя излиза антифриз от тънкия маркуч, който върви над радиатора и влиза в разширителното казанче, отделно и парно си имам. Все си мисля, че ако помпата е дала фира, тия неща няма да са на лице. Инак ни се чува, ни се види нещо странно породено от нея, помпата.
- Да са перките.. принципно работят :oops: Онзи ден за да не стане фал, дадох на късо едната степен (по бързата) и така се прибрах. Другата степен е проверена и тя, работи. Да не би да е датчик :?: който да отговаря за навременното включване на перките.
- Да е въздушна възглавница.. аз доколкото се сещам, двигателя се самообезвъздушава. Ако не, как се процедира при обезвъздушаване :?:
Другото, което лично мен най много ме съмнява, е грешни показания на измервателния уред. Защо, защото при подаване на газ, след достигане на оптимална температура, стрелката буквално подскача с около милиметър-два, посока нагоре. Четейки тази тема: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=13701">viewtopic.php?f=4&t=13701</a><!-- l --> ..попаднах на това мнение:
Quote:Ще отбележа, че показанията на уредите бензиномер и темп. на охлаждащата течност зависят от един стабилизатор на напрежение монтиран на задната страна на панела с инструменти.Този стабилизатор трябва да дава стабилно напрежение 10в.Всички уреди са тарирани за това напрежение и всяко отклонение от тази стойност ще дава неверни показания по уредите.Поради тази причина е добре при съмнения във вярността на показанията да се провери и този стабилизатор.
До колкото разбрах, въпросния стабилизатор се намира на гърба на контролното табло, или бъркам :?: Принципно имам и проблем с показанията на налично гориво. Постоянно варират, ту нагоре, ту надолу.. Ако правилно съм разбрал къде е този стабилизатор, още утре ще го проверя.
Предположения от какво се поражда проблема... :?:
Забравих да спомена, че маркуча над радиатора (тоя който влиза в разширителното казанче..) е топъл, не е студен.