Волво Клуб - България

Full Version: стабилизираща щанга V70 D5
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте, днес ходих да си погледна ходовата и установиха, че имам 4бр. биалетки и тампоните на стабилизиращи щанги-предна и задна за смяна. ОК смених биалетите но на тампоните ударихме на камък :? оказа се че са отливка по самата щанга и за целта трябва да се сменят щангите :oops: . Не мога да си вляза в кожата цял ден как да дам близо 600лв заради тези тампони. Ако някой е измислил някакво решение моля да сподели по-подробно.
Още не мога да повярвам, че заради тампони които при други коли струват стотинки аз трябва да дам 600лв Cry
Ако е ко екоментиран въпроса моля да ме извените и да ме насочите каде да чета.
Поздрави
Има вариант като това <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-850-S-C-V70-Front-Anti-Roll-Bar-Bush-Repair-Kit-/270829149474?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AVolvo|Model%3AV70&hash=item3f0eacdd22">http://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-850-S-C ... 3f0eacdd22</a><!-- m -->
но не знам дали ги има в БГ.

Има няколко дебелини на щангата, трябва да се премери преди поръчка.
Колега и аз съм се чудил какво да правя като ми заминат тампоните на щангата. Моя майстор ме успокой, че има вариант да стане акто се махнат старите, изчисти се добре мястото където са били залепени досегашните тампони и се сложат сходни от друга марка. След това се затягат към окачването и забравяш. А и такава процедура би излязла към 50 лв
Benji, как ще даваш 600 лева бе човек... shadow е прав - всеки нормален майстор ще ти свърши работа. Махате старите, мерите щангата, външния размер на тампона, ширината му... Ако може по-внимателно да се свали стария... Все от нещо ще стане, всичко се прави. Завиваш скобите и газ...
п.п. Тия шведи луди ли са, ... щангата да върви с тампона...
Колега The Driver шведите не са луди. Ние не сме добре д аси караме клите по нашите хубави пътища Smile
Добре дошъл в отбора колега,и аз миналата година минах по същия път със тампоните на задната щанга.След доста търсене попаднах на един английски сайт,като това където го показва Жоро,приятел ми ги донесе от там за 26 лв.двата,но след това започнаха мъките.Обиколих много майстори и сервизи,но всеки казваше че смяната е невъзможна,понеже немогат да го набият директно на щангата,а ако го сцепели,все едно да съм карал със старите които тропаха много приятно.Това което ми донесе моя човек бе само тампона без металното ухо и незнам ако има и него дали неможе да се сменят,все пак щом ги продават трябва да има начин.Крайният резултат при мен беше нова щанга ,мисля че беше 385 лв. но просто неможех да издържам повече.Тампоните не помня сега с какъв диаметър на отвора бяха-едните са 17,другите 19мм,мисля че и на в70 са същите и ако ти вършат работа мога да ти ги подаря,само да споделиш как си се справил,и да имаме решение на тоя проблем.
Говорих с моя майстор и той каза, че ще ги магарим както каза Shadow, само дето за предната ще трябва да с сваля магарето, било кофти място и невъзможно без да се сваля. Тампони ще мерим от друга марка кола. Другото лошо нещо било, че скобите за тях, били занитени.
Тези тампони който показах от Ebay са като за 40та серия, при нея има 17 и 19 мм щанга, при 70 има щанги 19 и 21 мм. Ако е 19 мм можеш да вземеш за S/V40 19 мм тампони.
Аз понеже минах и по дватя пътя ще споделя, какво направих.

Първия вариант със смяната само на тампоните:

Металните уши са от 2 части и са пресовани една за друга.
трябва със секач да ги разделиш (това е лесната част)
след това трябва да отстраниш самия тампон от штангата, (нямах условията да сваля цялото магаре, а само с провисване не стана защото пречеше една ламарина зад щангата а не исках да режа) аз го направих със метално важе с което претърках поголямата част от гумата и след това с дрелка и абразивни накрайници махнах и другата част.
След усилено търсене на тампони, което завърши с неуспех, дадох металните уши на един майстор, които рециклира носачи и такива неща. След няколко дни човека се обади и каза, че единственото, което е намерил да пасва са тампони от Жигула (с по- малък отвор, но с нагорещено желязо ги е разширил). Нямах голям избор, а и колата ми трябваше та се навих да ги сложа. Не вярвах, но изкараха 50 000 км. Но след като цялото това нещо ми отне доста нерви и работа реших, че вече е време за нова стаб щанга.

Новата щанга при мен (ес80) струваше 250 лева, незнам, защо на теб са казали 600.
Купих щангата от МПФ дадох я на един познат майстор +50 лева и към края на деня си взех колата.

Моя съвет е ако можеш да си позволиш нова, за да си спестиш страшни главоболия, нерви, псувни и часове под колата.

Поздрави

Забравих да спомена един недостатък на това да се сменят тампоните, а именно, че на другите автомобили самата щанга има ограничител за да не ходи на ляво или на дясно, а при нас го няма. Аз тогажа мерих с метъра и я нагласих + лепило на тампоните за да седят на щангата. Но колеги сами се сещате, че това е кола 1700кг и надали някакво лепило ще държи щангата на място, да не говорим, че при неравности щангата трябва да се извършва въртеливп движение
Цената която ми казаха е за предна и задна щанга.
Pages: 1 2 3