12-30-2013, 08:58 PM
volvofannn Wrote:Здравейте колеги,Здравей, колега!
нов съм във вашия форум, като и все още не съм собственик на Волво, но тъй като ми предстои смяна на колата (недоволство от старата и желание за по-голяма) разглеждам офертите за ХС90, тъй като отговарят на критериите ми за търсената от мен "нова" кола - цена, обем и т.н., но най-вече ми харесва на вид и дизайн. Доста се порових във форума и събрах някакви мнения, но все пак и с риск да поставям въпроси, на които сигурно сте отговаряли, ще съм ви благодарен ако ми дадете съвет.
Спрял съм се задължително на дизеловия двигател (имам опит и с бензин и дизел и поне моите лични предпочитания, обосновани или не са за дизел), като предвид бюджета и офертните цени става дума за кола 2005 или 2006, но по-трудно. Доколкото разбирам точно това е момента, в който Волво правят промяна на дизеловия двигател от 163 на 185 PS.
Предвид тежестта на купето усеща ли се осезаемо разликата в мощността? Все още не съм го купил :lol: , но доколкото разбрах (най-вече от много подробните и ясни обяснения на колегата Dodo) няма проблем да се направи ремап на този двигател и да се увеличи дори до приблизително 200 коня.
Следващата дилема е автоматик или ръчна - не че почти не се предлагат ръчни, но все пак да попитам? Доколкото разбирам модела до средата на 2005 (163ps) е с 5-степенен автоматик, а следващия (185ps) е с 6 - или има и варианти с 5 скорости и на по-мощния двигател? Скоростната кутия винаги ли е Айзин - доколкото разбрах японска, което може би е добре?
Не на последно място може ли да се разчита на Мото пфое за качествена проверка на екземпляр, който примерно съм харесал преди евентуална покупка или ще ми препоръчате друг сервиз в София?
Благодаря ви още веднъж и Весели празници!
Дизелът (D5) е много хубав двигател, но и V8 (доста по-редки) също не е лош
Купето на ХС90 е тежко (2400-2500 кг.) за този дизел, но не и недостатъчен! Ако искаш голяма кола и да няма особена разлика в динамиката имаш и друг вариант - ХС70. За мен много пригодим за нас автомобил - много комфортен, с повишен клиренс, AWD, голям багажник ... и много здрав като сглобка. То май важи за всички на Р2 платформата, както и за останалите модели на ВОЛВО :mrgreen:
Ако все пак искаш ХС90, дизел, за да не усещаш тромавото купе, ще си направиш ремап. Ако си от София, ще се видим и ще ти дам да покараш моето - автоматик и с ремап (D5244T4 - 185 к.с.) Преди това беше доста тромаво в ниските, но на висока скорост - над 80-90 км/ч, вече не се усеща, има сериозна енерция заради тежестта си и леко върви ... но в ниските е като асансьор :mrgreen: Сега вече е динамичен и в ниските, както и доста сериозно върви на висока скорост. Разходът не е малък - около 8-9/100 извънградско и около 13-18 в града (зависи дали се включва печката, маршрут и т.н.).
Автоматик или Ръчни скорости ... сериозна тема за размисъл и много мнения. Аз лично предпочитам автоматик, но и ръчните скорости не са за отхвърляне. Автоматикът е на Айзин - 5 или 6 скоростен, както си се оринтирал (163 - 5ск. и 185 - 6 ск.). За мен са много хубави кутии, но поради несмяна на масло, много лесно дефектират - прегряват, запушва се клапанния блок и става мешана салата. Това са японски, прецизни сглобки, доста финна откъм настройки, и затова са по-капризни ... не че онази на GM при някои бензинови е нещо по-добро :mrgreen: Обикновено няма сериозни драми с автоматика, но при проблем се стига до 3000 лв. за основен ремонт. Ръчната кутия: при нея е ясно - маслото се сменя редовно, но има друг проблем - двумасовият маховик, който заедно с комплект съединител излиза ... около 2500-3000 лв. всичко. Така че ако имаш лош късмет и в двата случая ще си с около 3000 лв. назад ... най-много
Определено на МП може да се разчита, но в МП София - има и недоволни от този сервиз, но за мен това е един от малкото сервизи, където нещата се правят наистина и както трябва. Дори в МП имат коли 2-ра употреба, които са придобили (при закупуване на нов автомобил), проверени, сервизирани и понякога с гаранция. Имат и хубав лизинг. Лично моето ХС90 е купено от тях, беше напълно сервизирано + някои допълнителни неща и до момента (да чукна на дърво) над 20 000 км не съм правил никакви ремонти ... ако не броим почистване на ЕГР и дросел (занимаваше ми се, Кангалов ме запали :mrgreen: ), почистване на скърцащо моторче на парно (беше слабо, но ме дразнеше) и боядисване на 2 много малки драскотини (с тях я купих и ме дразнеха). Останалото - смяна на чистачки, монтиране на LED DRL халогени, ремап, степенки, ЪП-грейд на музиката, 19-ки гуми с джанти и др. дребни неща (които можеше и да не правя, но си харесвам колата) от графата консумативи и глезотии.
Лично аз ти препоръчвам да си вземеш D5 с мотор 185 к.с. Има повече електроника, но колите с него са по-нови. Избягвай колите нов внос, особено от Италия. За препоръчване е някоя, която е карана тук, има история и ще е поддържана (рядко са мърлячите, които дават пари за Волво ХС70/ХС90 и да не ги поддържат). Обикновено са фирмени, купувани от МП, карани са около 4 год. (докато изтече гаранцията), имат история и са поддържани.
Успех в търсенето и задължително пълна диагностика в МП София!