Волво Клуб - България

Full Version: Някой форумец да е чипосвал стария D5?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
От лаф на лаф с един колега от работата се заговорихме за чипове, неговия пасат от фабриката бил вдигнат с 50 - 60 кончета, та искам да запитам дали наистина си струва да оставиш едни 500 - 600 лв. а може би и повече.
Под това да си струва примерно искам на моите 163 кончета да им падне мъъъничко разхода и да се вдигне маааалко Vmax Wink
Вярно ли е примерно, че от време на време трябва да се ходи при този който ти е монтирал чипа за upgrade иначе ставали бъгове в софта?
И не на последно място - къде го правят качествено, питам само "опарили" се :mrgreen: ?
Ето колега мисля си го гледал това, кеф ти стар режим на двигателя, кеф ти новия, става с натискане на 2 бутона : <!-- m --><a class="postlink" href="http://en.bsr.se/products/tuning-kits/volvo/s60-2001-2009/d5/">http://en.bsr.se/products/tuning-kits/v ... 1-2009/d5/</a><!-- m -->
Спомням си като съм влизал за обслужване във Волво в Дания, че предлагаха "оригинален" чип-тунинг, цената беше (преди 2-3 години) 1500крони, което ще рече към 400лв.
Защо не питаш в МП, дали нямат същото решение на въпроса?

пп. На 1 познат му "чипосаха" Дискавърито в МП, но за цена не знам...
Колега и аз го имах този въпрос. Имам човек, който пише специално чипове за съответния автомобил и може да прави всичко. Примерно на D5 163 коня може да го направи да е 210коня и кум 400 и нещо NM. Обаче тук идва момента с въпросите. Докато се ровех из форума попаднах на доста информация, която ме отказа.
1. Скоростната кутия издържа до около 380 NM ако не се лъжа. В момента колите са ни по 340NM.
2. Колега се оплака за разбит маховик на 80 000 реални километра на колата. Ако имаш толкова често излишни 2000 лв скачай в играта.
3. Поне при мен колата ми върти 17ките на 3та. Ако колата не е AWD като решиш да дадеш рязко газ само ще пилиш гуми.
4. Разхода може да падне само и единствено ако я караш колата кротко. Но при положение, че си я тунинговал и е 200 коня съмнявам се да се кара нормално.

Аз лично реших да си пусна колата за продажба и да си взема следващо поколение 185кс или 205 biturbo. Но за сега си търкалям сегашното V70.
shadow88 Wrote:Колега и аз го имах този въпрос. Имам човек, който пише специално чипове за съответния автомобил и може да прави всичко. Примерно на D5 163 коня може да го направи да е 210коня и кум 400 и нещо NM. Обаче тук идва момента с въпросите. Докато се ровех из форума попаднах на доста информация, която ме отказа.
1. Скоростната кутия издържа до около 380 NM ако не се лъжа. В момента колите са ни по 340NM.
2. Колега се оплака за разбит маховик на 80 000 реални километра на колата. Ако имаш толкова често излишни 2000 лв скачай в играта.
3. Поне при мен колата ми върти 17ките на 3та. Ако колата не е AWD като решиш да дадеш рязко газ само ще пилиш гуми.
4. Разхода може да падне само и единствено ако я караш колата кротко. Но при положение, че си я тунинговал и е 200 коня съмнявам се да се кара нормално.

Аз лично реших да си пусна колата за продажба и да си взема следващо поколение 185кс или 205 biturbo. Но за сега си търкалям сегашното V70.
Според разбирачи волвари от МП единственото предимство на по-новите 185 коньови било в 6-степенната скоростна ръчка. Разните допълнителни филтри за опазване на околната среда, които ги нямало в по стария 163 к.с. били в повече за поведението на мотора - чуждо мнение е .... аз нищо не мога да кажа Wink
п.п. Миналия месец слагах нов маховик и съединител, така че не ме бърка да скачам в боя :lol:
Аз също мисля да се хвърлям в "кюпа" но с пауар бокс. Малко ме е страх но.... ще пробвам.
benjito Wrote:Аз също мисля да се хвърлям в "кюпа" но с пауар бокс. Малко ме е страх но.... ще пробвам.

До колкото знам, не никак добър вариант това с бокс-а в повечето случай...
Confusedhock: Защо така? разкажи какво си преживял или чул, аз до колкото разбрах е по-добър вариант, ама може и да греша де.
Здрасти колега,

На въпроса за "чипосването" твърдо ДА ако е читав софтуера.
Аз съм със сменен софтуер на RICA от 4 години (D5 163hp в момента198 hp @ 4175 rpm и 435 Nm @ 2085 rpm) и мога да кажа, че си заслужава на 100%.
Има вариант за 210 коня и 460 Nm, но не ми се струва разумно определено при моя автомат.
Турбо лага почти изчезна, разхода падна с около половин литър на 100 и колата определено се усеща по-добре.
Имай предвид обаче, че заради завищените параметри всякакви дреболии могат да предизвикат грешки от сорта на всиоко налягане на горивото и т.н.
"power box" само вдигат налягането на горивото или поне тези които съм виждал, така че не са добър вариант.

Успех
С риск да наспамя темата на колегата, но аз лично не мога да си обясня как само със софт ще "дойдат" още 50 и кусур катъра... Ясно ми е как функционира променливата геометрия и свойствата на комън рейл, но все пак...
Доколкото знам на VW за такива резултати се сменят софт + турбо, разпръсквачи (или дюзи, не съм сигурен кое е по-точно) и може би още нещо...
Реално погледнато ако беше толкова "лесно", защо са го направили тоя Д5 163 коня, ами не 210 заводски (ако ключът от палатката се крие само в софта)? Всеки би предпочел 210к.с. на цената на 163, не е ли така?
Pages: 1 2