Волво Клуб - България

Full Version: ИСТОРИЯ НА МАРКАТА ВОЛВО
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, реших да пусна тази тема, защото смятам, че всеки който обича тази марка, трябва да знае нейната история, все пак ние (предполагам) сме от тези които казват "За нас има само две марки коли, а именно: 1.Волво и 2.Всички останали". Предлагам всеки да покаже каквото е намерил за любимата марка (все пак нека да се придържаме към фиктите, а не на принципа: Бате чул двама да си приказват :mrgreen: ). Ето какво намирих в нета:

Волво - шведската здравина

Volvo Aktielbolaget е шведска компания, производител на леки и товарни автомобили, а също двигатели с различно предназначение, разнообразна селскостопанска техника, горски машини и битова техника. Щаб-квартирата и се намира в Гьотеборг.
Вечерта на 25 юли 1924 г. в стокхолмски ресторант се срещат Асар Габриелсон и Густаф Ларсон. Двамата шведски автомобилни ентусиасти поръчват огромно блюдо с червени раци и след няколко часа се ражда идеята за компанията, известна като Volvo. По шведския календар 25 юли е денят на Свети Якоб и това става прозвището на първия модел OV4. През 1927 г. е основана компания за производство на автомобили марка Volvo (от латинското "търкалям се", като за емблема е взет древният знак на желязото). Първото Volvo OV4 излиза от фабриката на 14 април 1927 г. То прилича на автомобилите от Детройт, но е приспособено за шведските климатични условия. Двулитровият му двигател има мощност 28 к.с. Автомобилът е открит и Jacob реализира само 300 продажби. Основателите на компанията от самото начало обръщат особено голямо внимание на безопасността. Затова показателна е първата катастрофа, в която участва Volvo. През 1926 г. един от прототипите, движещ се от Стокхолм към Гьотеборг, се сблъсква челно с американски автомобил. Последният се превръща в метални отпадъци. Така още преди започване на продажбите марката си извоюва имидж на производител на здрави коли.
В началото износът на фирмата е скромен - 24 автомобила през 1928 г. и 27 през 1929 г. Износът за САЩ започва чак през 1955 г. По-онова време да се състезаваш с американските коли е доста дръзко. Но все пак моделът PV 444 става бестселър там и Щатите се превръщат в най-големият пазар на марката. Малко известно е, че през 20-те години, още след откриването си, Volvo едва не става американска компания. Чарлз Неш се качва на парахода от Америка и тръгва да подпише договора, но Асар Габриелсон, заедно със стоящата зад него компания за лагери SKF, успява да запази независимостта. Фирмата излиза на печалба и започва нейният възход. През 30-те години опитни шведски инженери се завръщат от САЩ и започват работа във Volvo. Обогатяват фирмата с презокеанското "ноу-хау" и новите тенденции в дизайна. В Швеция през 1935 г. са продадени 10 000 бройки, а в началото на 40-те години фирмата разработва сравнително нескъпите модели Volvo PV36 и PV51, които стават в страната "народни". От това време е и моделът PV800.
Войната възпрепятства продажбите на тези автомобили в Европа, но в първите следвоенни години мощните рекламни кампании донасят на марката известност в Европа и Америка. Следвоенният модел Volvo PV44 става лидер по продажби в Швеция до 1953 г. и е основа за следващите "хитове" - РV444 и РV544. Моделът 444 има 1414-кубиков четирицилиндров двигател с мощност 40 к.с. През 1950 г. мощността нараства на 44 к.с., а през 1955 г. - на 55. Има изключително просторен интериор и хората започват да го наричат "семеен спортен автомобил". Много скоро той се превръща в любимец на автомобилните състезатели. Volvo Amazon, представено през 1957 г, предлага нещо коренно различно. Двигателят му от 1582 куб. см с горно разположени клапани произвежда мощност 60 к.с. и 76 к.с. при версията S. Моделът успява да обедини италианското вдъхновение с шведската функционалност. Отличава се с V-образна форма на капака и горда решетка на радиатора. При него за пръв път има и версия комби. Моделът е спрян от производство през 1966 г.
Гамата на продукцията се разширява и през 1959 г. се появява спортният автомобил "купе" Volvo 1800. Дизайнът е на Пер Петерсон. Капацитетът на двигателя се увеличава на 1985 кубика през 1968 г, като мощността става 82 к.с. Той се поставя и на модела Р544, който е с нова предница и цяло предно стъкло. Има и открити версии на моделите Р444 и 544. Компанията въвежда триточковия обезопасителен колан, изобретен от Нилс Болен. Затова не е учудващо, че през 1962 г. марката получава първата си награда за безопасност.
През 1957 г. компанията решава да произвежда спортен автомобил на основата на 120. Моделът Р1900 е "2+2 кабриолет" с каросерия от полиестер.
Серията 140 е с напълно нова каросерия, но ползва двигателят от 1778 куб. см, заменен през 1968 г. с 1985-кубиков. С помощта на Volvo 140 и последвалия го 240 компанията печели публиката си с непреходен дизайн. Успехът се дължи на чистите и прости форми, които дават живот на серията цели 30 години. При двата модела се демонстрират нововъведения в активната и пасивната безопасност и в опазването на околната среда. Представеният през 1968 г. модел 164 е конкурент на Mercedes-Benz и BMW. Той има 2978-кубиков двигател от шест цилиндъра -за пръв път след 30-те години, като мощността му е 145 к.с. Стандартното му обзавеждане включва кожен салон, серво на волана и спирачките, електрически overdrive, a повечето произведени коли са с автоматична скоростна кутия. Когато двигателят придобива инжекцион, мощността нараства на 175 к.с. при 5500 оборота в минута.
През 1974 г. гамата включва моделите 240 и 260, които заменят серията 140, тиражирана в 1 205 111 екземпляра. Моделът 240, правен от 1974 г. до 1993 г., има 1985-кубиков двигател от четири цилиндъра с горен разпределителен вал и мощност 82 к.с. Може да се монтира и мотор от 2127 куб. см с мощност 97 к.с., а при 260 - 2664 куб. см, разработен съвместно с Renault и Peugeot.
Катализаторите при марката се появяват при изнасяните коли за САЩ през 1986 г. Volvo 240 се обявява за "най-чистият автомобил, продаван в САЩ".
Първите товарни автомобили Volvo пуска през 1928 г. като от 1931 г. компанията е лидер в Европа в производството им.
Volvo завоюва репутацията на производител на скъпи, престижни и изключително надеждни и безопасни коли. Широко известна е пионерската роля на марката в разработката и внедряването на съвременни системи за безопасност. Те са разработка на шведската фирма Autolieve. За това са получени международни премии. Системата за контрол на качеството укрепва с годините и постоянно се усъвършенства. Компанията постоянно се разширява. Към продукцията се прибавят производството на двигатели АВ Pentaverken от 1930 г. и заводът за трансмисии и оси през 1942 г. През 1969 г. във фирмата се влива производството на каросерии Svenska Stalpressing ABB. От 1963 г. се сглобяват автомобили в Канада и Белгия. В началото на 1971 г. Volvo става най-продаваната европейска марка в САЩ. От 1975 г. фирмата взема контрола и над холандската компания DAF.
Запомнящи са следващите модели 430, 440, 740, 940 и 960, които са характерни с по-ръбести форми. Нещо по-различно в гамата внася 850, което е с нов дизайн и притежава системата SIPS - Side Impect Protection System - "Система за предпазване при страничен удар" или специална конструкция, поемаща и разпределяща енергията при сблъсък отстрани. Volvo 850 печели награди за безопасност, надеждност и функционалност, както никой друг автомобил на марката.
При автомобилите Volvo 760 и 740 дизайнът е изключително смел и серията става за дълго време бестселър. Компанията по това време достига рекордни продажби. Докато другите марки заоблят формите, Volvo им придава по-ръбест дизайн, за да се увеличи мястото за багаж.
Сега Volvo е част от Ford Motor Co. и последните години продължава с пускането на много нови модели - от сериите S и V, както и такива с висока проходимост. По отношение на дизайна концернът след модела 850 скъсва с консервативността си. Под шапката на Ford, Volvo предлага безупречно екипирани по отношение на активната и пасивната безопасност модели, с ново лице и оригинален запомнящ се стил на линиите.

Затова обикновено някои казват "Има автомобили. Има и Volvo." И техните думи не звучат напразно.
Хм, полезна и приятна тема, към която може да се добави още много, но съм склонен да оставя по-знаещите да го направят. При всяка марка обозначенията са тайна за лаиците, така че има какво да се пише за серията и броя цилиндри. Малко се говори за "браковете" по сметка с други фирми, в случая за размяна на двигатели с Рено и Ауди и по-късното обвързване с Форд.
Ще добавя само малък коментар, дето вероятно ще бъде пропуснат. Почти 20 години външният размер на Волво не е променян - седмици, деветки, осмици са с ширина 176 сантиметра. За времето, в което българинът караше Москвич 408, това е параход. Моето комби е от 1999 г. и вече не изглежда така внушително. Консервативният дизайн не ме дразни, дори ми харесва. Но колегата посочва, че това осигурява обем. Във Волво можеха да увеличат разстоянието между пода и тавана, за да стане по-голям, както е при Омега.
Преди два дни писаха за новите дизели на Волво. Голяма дандания се вдигна в Автомедия. Информацията е нова и неточна, ако някой знае, да пише.