Волво Клуб - България

Full Version: Как да си избера гуми ?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Благодаря ви за ценната информация! :thumbright:
И аз доста се ровичках и сравнявах. И тъй като държа изключително много на сигурността и при високи скорости, май ще си обуя колата с Dunlop. От зимните ми (също Dunlop) съм страшно доволен, та като се е подкарало...
Благодаря ви за ценната информация! :thumbright:
И аз доста се ровичках и сравнявах. И тъй като държа изключително много на сигурността и при високи скорости, май ще си обуя колата с Dunlop. От зимните ми (също Dunlop) съм страшно доволен, та като се е подкарало...
Някой знае ли какви са заводските параметри за гуми на волво 850
Някой знае ли какви са заводските параметри за гуми на волво 850
На капачката на резорвоара :roll: Big Grin нямаш ли легенда ?
На капачката на резорвоара :roll: Big Grin нямаш ли легенда ?
За 850 - заводските параметри са: 195/60/15.
Като я взех моята беше с едни немски - летни Гудиар 205/60/15. Ами ... като навия волана до край и стърже във вътрешната страна на подкалника. И ги дадох на един роднина с Мерцедес Е250 та там му заспаха.
Зимните също са ми Гудиар с размер 195/60/15. Перфектни.

Маже да сложиш 16 цолови или дори 17 макс. Но трябва по таблица да пипнеш и другите параметри.

За нови гуми - като даваш пари - да принципът е че стареят и им падат качествата ако са стояли дори нови над 2 г.

Arrow
И все пак нещо интересно да споделя:
Като дадох моите нови летни гуми на роднината, в един гараж, си стояха от дълго време 6 почти нови Игъл Аква Трейд 5-та серия на не повече от 5000 км. произведени 1998 г. /Затова не ги бях изхвърлил!/ Не можах да ги продам на време... или не ми се занимаваше - имаше ги. Всичките бяха високоскоростни с индекс "Н" или "V" т.е. за подържане на скорост над 220 км... /абе луд и с излишни кинти тогава/.

Та гумите са произведени 1998 г.!

Понеже ги имах - сложих ги уж временно... и ... реално не виждам особени проблеми! Карам си и до 180 съм вдигал на магистралата. Държани са на тъмно и студено /подземен гараж/ Нямат дори т.нар. мрежа, каквато имах на едни Мишелинки след 5-6 г., а тях ги карах до галош ... ок 75 000 км. наистина уникален протектор, но доста лесни за балониране!

Та от таксиметров шофьор /той ми каза че другото със стареенето е повече или по-малко търговски блъф!? .../ В града - тръгни-спри ... няма проблем. /
Принципно не съм много съгласен, но на следващата среща в Сф. ще Ви ги покажа дори. Разбира се оглеждаш ги често и имаш т.нар. "индивидуален подход".
Т.е. компромис - само с годината на производство, не с протектора или дупки, жабки... не!

Ще ги сменям - следващия сезон - роднината иска за купи нови ..., казах му да не бърза - за догодина да остане обратната престация по размяната... :wink:



Разбира се - новото си е ново, две мнения няма!

Мнението ми:
Зимните - винаги нови: Предпочитана марка Гудиър.

И още нещо: Никакви всесезонни!
Винаги минимум два комплекта - едни зимни и едни летни /при мен са дори и с джантите/ - наистина става по-евтино и сигурно за гумата
/не се къса при смените всеки сезон -само баланс и помпане./

С Азот, разбира се! Big Grin
За 850 - заводските параметри са: 195/60/15.
Като я взех моята беше с едни немски - летни Гудиар 205/60/15. Ами ... като навия волана до край и стърже във вътрешната страна на подкалника. И ги дадох на един роднина с Мерцедес Е250 та там му заспаха.
Зимните също са ми Гудиар с размер 195/60/15. Перфектни.

Маже да сложиш 16 цолови или дори 17 макс. Но трябва по таблица да пипнеш и другите параметри.

За нови гуми - като даваш пари - да принципът е че стареят и им падат качествата ако са стояли дори нови над 2 г.

Arrow
И все пак нещо интересно да споделя:
Като дадох моите нови летни гуми на роднината, в един гараж, си стояха от дълго време 6 почти нови Игъл Аква Трейд 5-та серия на не повече от 5000 км. произведени 1998 г. /Затова не ги бях изхвърлил!/ Не можах да ги продам на време... или не ми се занимаваше - имаше ги. Всичките бяха високоскоростни с индекс "Н" или "V" т.е. за подържане на скорост над 220 км... /абе луд и с излишни кинти тогава/.

Та гумите са произведени 1998 г.!

Понеже ги имах - сложих ги уж временно... и ... реално не виждам особени проблеми! Карам си и до 180 съм вдигал на магистралата. Държани са на тъмно и студено /подземен гараж/ Нямат дори т.нар. мрежа, каквато имах на едни Мишелинки след 5-6 г., а тях ги карах до галош ... ок 75 000 км. наистина уникален протектор, но доста лесни за балониране!

Та от таксиметров шофьор /той ми каза че другото със стареенето е повече или по-малко търговски блъф!? .../ В града - тръгни-спри ... няма проблем. /
Принципно не съм много съгласен, но на следващата среща в Сф. ще Ви ги покажа дори. Разбира се оглеждаш ги често и имаш т.нар. "индивидуален подход".
Т.е. компромис - само с годината на производство, не с протектора или дупки, жабки... не!

Ще ги сменям - следващия сезон - роднината иска за купи нови ..., казах му да не бърза - за догодина да остане обратната престация по размяната... :wink:



Разбира се - новото си е ново, две мнения няма!

Мнението ми:
Зимните - винаги нови: Предпочитана марка Гудиър.

И още нещо: Никакви всесезонни!
Винаги минимум два комплекта - едни зимни и едни летни /при мен са дори и с джантите/ - наистина става по-евтино и сигурно за гумата
/не се къса при смените всеки сезон -само баланс и помпане./

С Азот, разбира се! Big Grin
Аз на моята и купих четири чисто нови CLEBER 195/65/15 и да ви кажа честно съм много,ама много доволен
Аз на моята и купих четири чисто нови CLEBER 195/65/15 и да ви кажа честно съм много,ама много доволен
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12