За 850 - заводските параметри са:
195/60/15.
Като я взех моята беше с едни немски - летни Гудиар 205/60/15. Ами ... като навия волана до край и стърже във вътрешната страна на подкалника. И ги дадох на един роднина с Мерцедес Е250 та там му заспаха.
Зимните също са ми Гудиар с размер 195/60/15. Перфектни.
Маже да сложиш 16 цолови или дори 17 макс. Но трябва по таблица да пипнеш и другите параметри.
За нови гуми - като даваш пари - да
принципът е че стареят и им падат качествата ако са стояли дори нови над 2 г.
И все пак нещо интересно да споделя:
Като дадох моите нови летни гуми на роднината, в един гараж, си стояха от дълго време 6 почти нови Игъл Аква Трейд 5-та серия на не повече от 5000 км. произведени 1998 г. /Затова не ги бях изхвърлил!/ Не можах да ги продам на време... или не ми се занимаваше - имаше ги. Всичките бяха високоскоростни с индекс "Н" или "V" т.е. за подържане на скорост над 220 км... /абе луд и с излишни кинти тогава/.
Та гумите са
произведени 1998 г.!
Понеже ги имах - сложих ги уж временно... и ... реално не виждам особени проблеми! Карам си и до 180 съм вдигал на магистралата. Държани са на тъмно и студено /подземен гараж/ Нямат дори т.нар. мрежа, каквато имах на едни Мишелинки след 5-6 г., а тях ги карах до галош ... ок 75 000 км. наистина уникален протектор, но доста лесни за балониране!
Та от таксиметров шофьор /той ми каза че другото със стареенето е повече или по-малко търговски блъф!? .../ В града - тръгни-спри ... няма проблем. /
Принципно не съм много съгласен, но на следващата среща в Сф. ще Ви ги покажа дори. Разбира се оглеждаш ги често и имаш т.нар. "индивидуален подход".
Т.е. компромис - само с годината на производство, не с протектора или дупки, жабки... не!
Ще ги сменям - следващия сезон - роднината иска за купи нови ..., казах му да не бърза - за догодина да остане обратната престация по размяната... :wink:
Разбира се - новото си е ново, две мнения няма!
Мнението ми:
Зимните - винаги нови: Предпочитана марка Гудиър.
И още нещо: Никакви всесезонни!
Винаги минимум два комплекта - едни зимни и едни летни /при мен са дори и с джантите/ - наистина става по-евтино и сигурно за гумата
/не се къса при смените всеки сезон -само баланс и помпане./
С Азот, разбира се!