Волво Клуб - България

Full Version: износване на гумите
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Привет, колеги ! Имам един въпрос, който ме мъчи от няколко дни, ще съм благодарен ако бутнете по едно рамо, тези които са запознати, разбира се ! Забелязах, че гумите на волвото - V40 (1997) год. започват да се износват от вътрешната страна (от зад и от пред), което ме притеснява. Но преди да отида на реглаж, искам да чуя съвети, ако някой се е сблъсквал с този проблем да каже. Какви са вариантите, от които може да дойде този проблем и от там нататък, да си направя сметка къде да ходя и какво да търся, части майстори и така нататък. От Пазарджик съм, ако някой е информиран къде на близо около града, мога да сполуча на добри майстори да каже. Разбира се и на приемливи цени ! Благодаря !
Всичко се върти около релгаж на преден + заден мост.Сходимоста е много важна за правилното износване на гумите.Иначе по учебник , може не само от нерегулиран мост да се износи гумата , а от хлабини във предния (задния) мост , шарнирчета и прочие.Но си мисля че при теб става въпрос за сходимост.
ПП: От кога не си я карал на реглаж на мостове ?
Ами колега да ти кажа има, няма година и половина. Дано да е в това проблема, да не се окаже друго. Дори не съм запознат с цените как стоят в момента, имаш ли някаква представа ? Между другото тук я карам по ужасни пътища и ми се късат нервичките направо, но какво да се направи. Но съм съгласен с теб защото износването не е на едната гума, например, а е на двете и до колкото забелязах е почти равномерно и от двете страни ! ПП: не съм много компетентен по тази тема, за това ще съм благодарен на всеки съвет ! Smile
На изхода на Пазарджик в посока към с.Ивайло има един сервиз с големи червени врати.Пичовете са добри имат и добра техника за регулиране. Помоли ги да ти прегледат и предницата преди това ,понеже ако имаш някакви проблеми отпред първо трябва да отстраниш тях а след това да минаваш реглаж.
baipetko Wrote:На изхода на Пазарджик в посока към с.Ивайло има един сервиз с големи червени врати.Пичовете са добри имат и добра техника за регулиране. Помоли ги да ти прегледат и предницата преди това ,понеже ако имаш някакви проблеми отпред първо трябва да отстраниш тях а след това да минаваш реглаж.

Колега аз много често минавам по този път, но сега от теб разбирам за тези момчета, благодаря много за информацията. А като цени знаеш ли как работят горе-долу, за да си направя сметката ! Smile
Agressor Wrote:Ами колега да ти кажа има, няма година и половина. Дано да е в това проблема, да не се окаже друго. Дори не съм запознат с цените как стоят в момента, имаш ли някаква представа ? Между другото тук я карам по ужасни пътища и ми се късат нервичките направо, но какво да се направи. Но съм съгласен с теб защото износването не е на едната гума, например, а е на двете и до колкото забелязах е почти равномерно и от двете страни ! ПП: не съм много компетентен по тази тема, за това ще съм благодарен на всеки съвет ! Smile
Ами , моята като и смених 2 шарнира , я карах на реглаж на преден + заден мост , тук в София някъде по Бояна беше , и ми взеха около 30 лева май беше , не помня вече , беше преди година и половина.Все цените се въртят околко тези пари.
ПП: Също един от монтьорчетата ми каза , че е хубаво при всяка смяна на летни със зимни гуми или обратното , колата да се кара на реглаж на преден мост.Незнам обаче вярно ли е , дори нужно ли е , или е просто да ми обират кинтите.
Според мен е да ти оберат кинтите.Нали при смяна ти правят баланс на гумите.Или може да се отнася за тези които имат два комплекта гуми с джанти!
И на мен ми се струва доста налудничаво при всяка смяна на гуми да се ходи на баланс, но пък знае ли човек. Все пак ще отида там където, колегата Бай Петко ми препоръча и ще ги накарам да направят една профилактика по колата пък дано не се окаже нещо сериозно, което ме съмнява, но все пак трябва да се отстрани проблема,защото от този 1 проблем може да дойдат още много и тогава лошо Big Grin Колеги все пак благодаря за отзивчивостта !
Така е, това е финно нещо, дори само ако влезеш в по- дълбока дупка (каквито в България не липсват) или бутнеш бордюр може да ти се промени геометрията. Година и половина е много време за реглаж. Ако не дадеш парите за реглаж, купуваш нови гуми доста по- рано от това, което можеш реално да караш гумата и колата ти никога не е сигурна заради износените неправилно гуми.

Поздрави
При 40ките отпред може да се регулира само сходимост на колелата. Страничните наклони, които могат да доведат до неравномерно износване по ръбовете са фиксирани. Могат да бъдат променяни със специални болтове, които са по около 100 лв. Отзад има реглаж на наклоните, но ако никога не е правен болтовете най-вероятно са заяли и нещата отиват на скъп ремонт след като се скъса болта.

Всяка кола по принцип износва гуми настрани и при стари гуми си личи. При нови гуми сбъркан наклон ще ги изяде за няколко месеца. Най-често причината за износването са пренапомпани гуми, нещо което гумаджиите не знам защо винаги правят. Геометрията не зависи от гумите, не виждам смисъл от реглаж на всяка смяна на гуми.
Pages: 1 2