Волво Клуб - България

Full Version: 6-ст. ръчна или 5-ст. автоматична скоростна кутия за V70 D5
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте, Колеги. Обмислям закупуване на V70 с двигател D5. Имам опцията между 6 степенната ръчна скоростна кутия и 5 степенна автоматична скоростна кутия. Знам, че при проблеми автоматичната скоростна кутия може да се окаже много скъп вариант, но е ясно, че щом купувам втора употреба автомобил, всичко може да даде проблем. Повече ме интересува, дали някой може да ме консултира дали 5-степенната скоростна кутия има по-висок разход от автоматичната (знам,че автоматичната по принцип има по-голям разход, но тук питам дали има разлика поради факта, че ръчната е 6 степенна, а автоматичната е 5).

Всъщност не съм много сигурен дали автоматичната скоростна кутия е 4 или 5 степенна. Ето това е автомобила: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/11366237293396089">http://www.mobile.bg/11366237293396089</a><!-- m -->
Тази с ръчната скоростна кутия е тази: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/11359967332896276">http://www.mobile.bg/11359967332896276</a><!-- m -->

Ако някой има други забележки, които могат да ми помогнат в избора, ще съм благодарен, че избрах Volvo-то първо заради сигурността на този автомобил и второ заради този двигател, който уж е чуден. Не съм запознат с тази марка изобщо, но имам само лични симпатии и горе-долу насляпо тръгвам.

Благодаря ви предварително.
6 степенната ще харчи по-малко на дълъг път. На градско разликата няма да е значима. Автоматичната кутия е 5 скоростна. Можеш да ги познаваш по цифрата след D - след D седи една предавка по ниско, ако е 4 - кутията е 5 скоростна, ако е 3 - 4 скоростна.

Автоматика е по икономичен на градско, говоря от личен опит, а не от брошурки. Никой не се занимава да сменя на градско предавки толкова често колкото го прави автоматика и оттам сваля разход. На извънградско автоматика харчи повече защото по принцип държи по високи обороти отколкото шофьора би поддържал когато не е на зор.
Благодаря за отговора.
Мисля, че автомобила ще позлвам както за дълъг път, така и за градско каране, но основно като километри май ще имам повече извънградско. Не разбрах как да определя колко скорости е автоматичната. В случая скоростната кутия трябва да е 6 според логиката за цифрата след Д, но не съм сигурен, че има изобщо 5 скоростна. Нещо не разбрах явно тука.
Да го кажем по просто, автоматиците на Волво преди 1999та са 4 скоростни, след 1999та - 5 скоростни. Лоста на снимката е за 5 скоростна.

Позициите след D са за ограничаване на предавка - L е превключвай до 2ра, 3 - превключвай до 3та, 4 - превключвай до 4та, D - карай както си знаеш, щом има отделна 4 значи на D има и 5. Когато кутията е 4 скоростна след D е 3.
Според мен 6 степенна ръчна се слага на моторите от 185 к.с. а на стария D5 163 к.с. си е петстепенна. И двете коли няма как да са на под 300 хил. км. така че вече претегляй ремонт на автомат или смяна на демфермаховик и съединител Wink Успех!
Моето мнение пък е, че разходът при мощни двигатели над 150к.с. е еднакъв и зависи най-вече от техническото състояние на колата. Неслучайно големите и тежки модели с мощни двигатели се предлагат само с автоматик. Специално за турбо мотори бях чел английска статия, че вървят по-добре с автоматик, защото докато сменяш скоростите пускаш газта за момент и турбината се чуди. Тук хората мислят че автоматът е скъп и бъгав, обаче аз не споделям това мнение. Защо не провериш колко струва една свястна смяна на съединител, с феродов, притискателен, лагер, маховик и помпа или жило, с каквото там се задвижва + труда на сервиза. Съединителят издържа средно 200000км, а автоматът поне 3 пъти повече. А ако си купиш феродо от битака и си го наковеш, и оставиш стария лагер, притискателен и маховика и викнеш братчеда, брато и тато да го смените сами на асфалта пред блока, ясно е че ще ти излезе много по-евтино.

Автоматика не е за нерваци и икономайзери, които цепят стотинката. Ако си нервак няма да можеш да понесеш факта, че няма да си пръв на всеки светофар и ще се скапеш от собствените си амбиции. А ако си тарикатиев, непрекъснато ще те чегърта отвътре чувството че Ладата на Вуте върви по-евтино защото е с ръчка, карбуратор и без климатик. Ако пък не попадаш в някоя от тези групи нямам какво да се плашиш - избери удобството и вервай ми, няма да се прекараш.
Благодарности за всички коментари!

Забавлявах се много на писанието на gustav. Сръчен съм много, но нямам време за губене да правя сам ремонт на каквото и да е Smile, да не говорим на улицата с брадчеди Smile. Автоматик съм карал едно лято като съм бил на бригада в САЩ. Фордчето си вървеше перфектно и не съм съгласен, че не тръгваш първи на всеки светофар. Не знам дали някой има опит в американски трафик, но там всички автомобили тръгват моментално и едновременно. Няма никакво забавяне, което го има в Европа, според мен основно поради недобрите шофьори, които не се справят с ръчните скорости в стария континент.

Ако автоматичната скоростна кутия струваше до 1000-1500 лв нямаше да го мисля, но по форумите се говори за суми, които надвишават цената на автомобила. Ако е така по-добре да си карам малкия и шумен голф, който вече е на 350 000 км и имам чувството, че няма да се развали Smile
Преди да реша кой автомобил да взема, със сигурност ще отиде на диагностика в мото-пфое. Там вече каквото сабия покаже. Но факта, че единият автомобил има 6 скорости доста ме привлича. Един колега сподели, че вероятно автомобилът е 185кс, уж не е, поне по това, което ми каза човекът, но като се сещам, че на стъклото пишеше, че автомобилът е 2,4 ТДИ, нищо чудно да не знае какво продава.
Някой може ли да ми каже дали този автомобил с автоматика е гиъртроник, тъй като не виждам никакви плюсове и минуси.

Всъщност май съм тотално объркан. Тъй като продавача на автомата ми предлага ДДС фактура, май той ще ми е с предимство, а и автомобилът има чисто нов десен фар (направо си блести) означава, че някой си е ударил количката и ако на сервиза ми кажат, че няма повреди по геометрията, ходовата част, двигателя и автомата, вероятно ще е този. При проблем вече ще се пътува до Пловдив и пак същия сценарий. Ще ми бъде от полза ако някой може да ми каже кое е по-скъпо - ремонт на автомат (май ремонт не се прави, освен смяна на масло, значи направо нов) и ремонт на съединител и каквото има покрай нещо.
Ако има значение, ръчката няма ДВД на навигацията, докато на автомата всичко си работи, но и без това смартфона ми е вероятно доста по-добър, затова не е определящо изобщо.
Втората употреба си е късмет и това е. Ако някой може да ми даде някакъв съвет какво да гледам като подкарам, може да ми е от помощ.
Благодаря пак за всички отговори.
Колега като прегледах сивата(колата с ръчните скорости) по скоро да е и тя 5 степенна кутията. 163 коня е. Със старата емблема на волана е. Другото което ми грабна вниманието е, че е играла боята по колата на няколко елемента. До сега не съм виждал от тази година боядисани лаисни по броните и вратите. Попринцип на всички волва, които съм гледал са черни. Иначе 100% си направи диагностика на колата преди да я вземеш, че тия километри дето са ги писали....
Навигацията на Volvo започва да навигира на запад от Будапеща, за изток няма карти дори и в последната версия. DVD можеш да си изтеглиш от navitotal.com ако навигация отвъд Будапеща е някакъв критерии за теб.

Сега разгледах във Vida, кутията е AW50-55, в началото на форума за Серии S/V/Cxx на Volvo има голяма тема за нея.

6 скоростната кутия се монтира и на 163 кс двигателя при AWD версиите.
Току-що се обадих в мото-пфое - aw50-55 има невороятната цена от 10 500 лв. и 9 часа труд (600 лв). Общо взето автомобил за 6-7 хил лв, а смяна само на скоростната кутия е почти двойно. Красота Smile. Първа мисъл - дали немското не си е по-добре. Нека, веднъж тръгнах по шведския път и ще го приключа. Ще имам нужда от доста късмет с този автомат
Pages: 1 2 3