Волво Клуб - България

Full Version: Компресора на климатика вкл. и изкл. през 5 секунди :(
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Вчера дозаредих системата с фреон и на мен и на майстора ни направи впечатление, че компресора включва и изключва през 5 секунди. Копчето на циркулацията е на ауто, т.е. смуче въздух от вън. Човека каза, че имало 2 възможности- пресостат или нещо от рода на термодатчик на радиатора в купето. Някой знае ли нещо по въпроса? Колата е S60 D5.
Той така си работи, какъв проблем се опитваш да му откриеш?! Дали са 5 или 15 сек - зависи от външната и вътрешната температура. Целта е да се поддържа една пита на 5 градуса.

Какво значи дозаредих? Фреона трябва да е точно определено количество, като не знаеш колко е имало как си дозаредил?!
joro74 Wrote:Той така си работи, какъв проблем се опитваш да му откриеш?! Дали са 5 или 15 сек - зависи от външната и вътрешната температура. Целта е да се поддържа една пита на 5 градуса.

Какво значи дозаредих? Фреона трябва да е точно определено количество, като не знаеш колко е имало как си дозаредил?!
Колега, знам как работи климатика. Не мисля че да включва и изключва толкова често е нормално. Дозаредих, означава, че количеството фреон в системата не е било колкото е предписано от производителя и е добавен друг фреон до достигане на предписаното количество. Защо мислиш, че човека който го е допълнил не е знаел колко има?
Няма как да знае. Процедурата е да се изпразни целия и да се сложи точното количество. Има датчик за налягане, ако той засича повишено налягане ще изключва.

С диагностика може да се види дали случая е такъв или нещо друго. Единственият тест без диагностика описан във Vadis е да пуснеш климатика да работи около 5 мин настроен на максимално студено и с термометър в крайните въздуховоди да засечеш температурата, трябва да е 5 градуса. До 7 градуса се приема за работещ.
joro74 е прав. Много зависи от външната температура.При много горещо време компресора включва много по често. За да се увериш в следващите дни времето ще е по хладно.....забележи как работи системата.Поздрави
Според мен компресора не бива да изключва, ако климатитроника достигне температурата която му е зададена намалява вентилатора в купето. Вероятно електртромагнитния съединител на компресора вече отслабнал, трябва да се махне една шайба и всичко би трябвало да си дойде намястото. Не може докато си караш и двигателя е на 2-3000 оборота/мин компресора да включва и изключва - нали с есещате колко време ще изкара в този режим :twisted: :twisted: :twisted: Ако проблема е лектрически диагностика би трябвало да го хване :!: :!: :!:
здравейте и от мен, наскоро и аз минах през подобна процедура ... с леки уточнения - има една "машина", не и знам точното име, използва се за проверка, източване, вакумиране и зареждане с фреон на автомобилни климатични системи ... та тя си прави всичко сама, само трябва да и кажеш какво да прави ... първо се източва фреона, като машината показва колко грама е имало, след това се вакумира за да се провери системата за течове, след това се пълни с "пречистен" фреон и масло, като количеството е различно за всяка серия ...

относно включването и изключването ... и при мен го има, като се получава едно менене на оборотите, но това е когато колата не е в движение, и така и трябва да е, просто компресора си саморегулира налягането ... като е в движение това не би трябвало да се получава ...

надявам се да съм бил полезен. весели празници на всички.
Във Vаdis си е описано как работи - включва и изключва като целта е да поддържа постоянна температура в питата. Дори и в движение се включва, просто във високи обороти не се усеща (аз имах разбит лагер на перката и усещах тресенето на перката и в движение). Единственото изключение, е че при рязка смяна на обороти на двигателя се изключва, затова и този компресор се управлява от компютъра на двигателя. Климатроника подава на компютъра на двигателя сигнал да включи или изключи компресора като двигателя може и да го игнорира в специфични режими.
ico850 Wrote:Според мен компресора не бива да изключва, ако климатитроника достигне температурата която му е зададена намалява вентилатора в купето. ......
Компресора изключва защото е достигнал необходимото налягане в системата.След компресора налягането се увеличава до 16-18 атмосфери ( а при много горещо време и до 20-22 атм). При това налягане се почаква и температурата на фреона, която частично се охлажда от питата отпред на автомобила. Тъй като при горещо време налягането в системата се движи в много малък толеранс, датчика за налягане по често "казва" на компресора да включи или изключи. Това е така защото температурата на потока въздух, който трябва да охлади челната пита е висока и не смогва да охлади (репективно да намали налягането в системата) постъпващия от компресора горещ фреон.
Та ...така.Да не разтягам повече локуми Big Grin
joro74 Wrote:С диагностика може да се види дали случая е такъв или нещо друго. Единственият тест без диагностика описан във Vadis е да пуснеш климатика да работи около 5 мин настроен на максимално студено и с термометър в крайните въздуховоди да засечеш температурата, трябва да е 5 градуса. До 7 градуса се приема за работещ.

Здравейте,
извинявам се предварително на колегата, че използвам неговата тема.
Миналата година след като при старт на колата чувах да бълбука нещо по климатичната система, отидох профилактично в сервиз да погледнат и дозаредиха 750 грама фреон, мина нормално теста за херметичност. Струята на макс студено в централните въздухопроводи беше 9.5 градуса и ме уверяваха, че щом е под 10 градуса е ок. Цялото минало лято климатика си работеше без проблем, не е имало някакъв дефицит на студ, сега също студи.
Въпроса ми е свързан с писаното от Жоро по-горе - дали температурата над 7 градуса значи че има някакъв проблем, евентуално какъв?
Поздрави:
Pages: 1 2 3