Волво Клуб - България

Full Version: разход масло на V70 2.4i
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
чета няколко дена ... ама не ми се струва нормално да има чак толкова голям разход на масло ... моля колегите с повечко опит да споделят имат ли подобен проблем ... за около 12-13 съм долял около 4 литра масло, и днес погледнах че иска да се долее още ... май нещата отиват или към доливане без смяна, или ще се цепи мотора скоро ...

колата е V70 2.4i, 2003, с ГИ. на малко над 130 хиляди ... едва ли! поне така пише Smile
Предполагам имаш впредвид 12-13 000 км, много му е интервала. Аз съм приел интервал от 10 000 и обикновено сменям на 7-8 000. След около 6000 км разхода рязко се вдига. До 6 000 му доливам около литър, до 7-8 000 гълта още 2 литра. И моята е с неясни километри.

Сега ми тропа повдигач на клапан, реших да го сменям и се разтърсих за части с идеята като ще се сваля ремък и разлепва дали да не продължа докрай. Сметката хич не излиза. Сегментите са между 80 - 120 лв на цилиндър, цели бутала - около 300 лв. Тъпите повдигачи по 25 лв. Бях правил основен ремонт на Форд и излизе 300 лв за части, на тази кола с 300 лв съм доникъде, а да вложиш 1500 лв в кола над 15 години е тъпо, едва ли ще ме вози още 100 000 км без ядове след това.

Явно ще доливам масло, не и остава живот като за масло за 1500 лв.
joro74 Wrote:Предполагам имаш впредвид 12-13 000 км, много му е интервала. Бях правил основен ремонт на Форд и излизе 300 лв за части, на тази кола с 300 лв съм доникъде, а да вложиш 1500 лв в кола над 15 години е тъпо, едва ли ще ме вози още 100 000 км без ядове след това.

Явно ще доливам масло, не и остава живот като за масло за 1500 лв.
Естествено че ще се набуташ и не си струва - мен още ме боли че преди да я махна старата хвърлих около 2 хил. лв за да я "посъбудя" малко и посля ми я хванаха на бартер за 2,5 хил. Big Grin
Аз също сменявам на 10 000км. За този интервал доливам около 2 литра и половина. Но моята е с турбо, а турбото "консумира" повече от атмосферния, така че предполагам - твоя разход на масло е завишен.
Всъщност...с какъв вискозитет ти е маслото? При избор на масло трябва да се вземе под внимание и пробега на автомобила. Аз съм с 5W40 (при предписание на производителя 0W30/40). Един приятел пък кара неговата (същия мотор като моя) с 10W60 и долива около литър/литър и половина на 10 000, но той кара като баба...
Вчера смених маслото и все още не мога да кажа абсолютно нищо но от преди това не беше сменяно и гълташе доста масло. И определено от различните марки масло с еднакъв вискозитет харчеше различно. Най-доволен колкото и странно да звучи останах от Манол и Лику Моли. В момента съм с Манол и ще видим какво ще даде като разход. Погледнах си колко ще ми стъпи цялостно обслужване на мотора с оригинални части от МП
1. Сегменти - 90 лв на цилиндър (аз съм с 5)
2. Семеринги- 70лв някъде за всичките.
3. Гумички на клапани- 1бр. 10лв ( аз се нуждая от 20) Big Grin
4. Биелни лагери- 70-90 лева не си спомням колко бяха и дали са комплект всичките.
обща цена около 1000 лева за части + шлайф и пасване на клапани. Работата не я слагам.
Така, че цената си е доста солидна но си мисля, че ще изкара още доста ХХХХХХ к км. без да се пипа нещо по мотора.

п.с. определено разхода ти от 4 литра е много за атмосферен мотор.
Да не би да имаш теч ? Пуши ли колата ? В зависимост от маслото го сменяй по-навреме Smile
течове няма поне засега Smile забелязвал съм я да пуши няколко пъти само и то когато трябва да се кача на заден ход по някое стръмно място и и дам повечко газ, пробвах с 5w-40 на Fusch, някакво long life ала бала, за около 6-7 хиляди извън страната, предимно по германските магистрали разхода не беше повече от 2 литра, като се има предвид че там ограничение на скоростта няма ... и можеш спокойно да си тестваш тежестта на десния крак! обаче като се прибрах началото на зимата ... почна да го бута по рязко ... а сигурно е и от по динамичното каране тука, постоянно изпреварвания, спускане и качване на проходи ... мисля да си поиграя някой ден да развия гърнето от към изпускателните колектори и да видя там какво е положението. днес пробвах като махнеш капачката на капак клапани дали пуши ... е няма нищо, даже и почти не се усеща промяна в работата на двигателя, същото и е положението и със щеката на маслото ...

та след много мислене, и четене тука из форума - достигнах до два варианта, ако сега след смяната пак си е същото положението ... цепи се тоя петак, и се прави ... другия е - да се присади някое по мощно агрегатче ... така че приемам предложения от колегите!
Колега пълната синтетика не е вариянт за автомобили на по 10 години. Маслото отънява след 5000 км а за пълната синтетика да не говорим. Наливай 10 на 40 особено както нямаш турбо, само гледай спецификацията на маслото и ще смъкнеш на 2л на 10000км. Но пушенето от ауспуха говори, че яде масло, но пробвай първо с полусинтетиката и тогава мисли за ремонти. Докато не почне да гълта по литър на 1000 км не е опасно Wink
На 2.5 турбиниран дизел моята смуква половин литър към 7-8 хиляди километра и докарва до края без доливане. Не съм виждал препоръки при какъв разход на масло трябва да се разтурва двигател на Волво. На първата ми кола, Шкода 120 Л го даваха при 800 грама на 1000км. Ама пушеше...