чета няколко дена ... ама не ми се струва нормално да има чак толкова голям разход на масло ... моля колегите с повечко опит да споделят имат ли подобен проблем ... за около 12-13 съм долял около 4 литра масло, и днес погледнах че иска да се долее още ... май нещата отиват или към доливане без смяна, или ще се цепи мотора скоро ...
колата е V70 2.4i, 2003, с ГИ. на малко над 130 хиляди ... едва ли! поне така пише
Предполагам имаш впредвид 12-13 000 км, много му е интервала. Аз съм приел интервал от 10 000 и обикновено сменям на 7-8 000. След около 6000 км разхода рязко се вдига. До 6 000 му доливам около литър, до 7-8 000 гълта още 2 литра. И моята е с неясни километри.
Сега ми тропа повдигач на клапан, реших да го сменям и се разтърсих за части с идеята като ще се сваля ремък и разлепва дали да не продължа докрай. Сметката хич не излиза. Сегментите са между 80 - 120 лв на цилиндър, цели бутала - около 300 лв. Тъпите повдигачи по 25 лв. Бях правил основен ремонт на Форд и излизе 300 лв за части, на тази кола с 300 лв съм доникъде, а да вложиш 1500 лв в кола над 15 години е тъпо, едва ли ще ме вози още 100 000 км без ядове след това.
Явно ще доливам масло, не и остава живот като за масло за 1500 лв.
joro74 Wrote:Предполагам имаш впредвид 12-13 000 км, много му е интервала. Бях правил основен ремонт на Форд и излизе 300 лв за части, на тази кола с 300 лв съм доникъде, а да вложиш 1500 лв в кола над 15 години е тъпо, едва ли ще ме вози още 100 000 км без ядове след това.
Явно ще доливам масло, не и остава живот като за масло за 1500 лв.
Естествено че ще се набуташ и не си струва - мен още ме боли че преди да я махна старата хвърлих около 2 хил. лв за да я "посъбудя" малко и посля ми я хванаха на бартер за 2,5 хил.
Аз също сменявам на 10 000км. За този интервал доливам около 2 литра и половина. Но моята е с турбо, а турбото "консумира" повече от атмосферния, така че предполагам - твоя разход на масло е завишен.
Всъщност...с какъв вискозитет ти е маслото? При избор на масло трябва да се вземе под внимание и пробега на автомобила. Аз съм с 5W40 (при предписание на производителя 0W30/40). Един приятел пък кара неговата (същия мотор като моя) с 10W60 и долива около литър/литър и половина на 10 000, но той кара като баба...
Вчера смених маслото и все още не мога да кажа абсолютно нищо но от преди това не беше сменяно и гълташе доста масло. И определено от различните марки масло с еднакъв вискозитет харчеше различно. Най-доволен колкото и странно да звучи останах от Манол и Лику Моли. В момента съм с Манол и ще видим какво ще даде като разход. Погледнах си колко ще ми стъпи цялостно обслужване на мотора с оригинални части от МП
1. Сегменти - 90 лв на цилиндър (аз съм с 5)
2. Семеринги- 70лв някъде за всичките.
3. Гумички на клапани- 1бр. 10лв ( аз се нуждая от 20)
4. Биелни лагери- 70-90 лева не си спомням колко бяха и дали са комплект всичките.
обща цена около 1000 лева за части + шлайф и пасване на клапани. Работата не я слагам.
Така, че цената си е доста солидна но си мисля, че ще изкара още доста ХХХХХХ к км. без да се пипа нещо по мотора.
п.с. определено разхода ти от 4 литра е много за атмосферен мотор.
Да не би да имаш теч ? Пуши ли колата ? В зависимост от маслото го сменяй по-навреме
течове няма поне засега
забелязвал съм я да пуши няколко пъти само и то когато трябва да се кача на заден ход по някое стръмно място и и дам повечко газ, пробвах с 5w-40 на Fusch, някакво long life ала бала, за около 6-7 хиляди извън страната, предимно по германските магистрали разхода не беше повече от 2 литра, като се има предвид че там ограничение на скоростта няма ... и можеш спокойно да си тестваш тежестта на десния крак! обаче като се прибрах началото на зимата ... почна да го бута по рязко ... а сигурно е и от по динамичното каране тука, постоянно изпреварвания, спускане и качване на проходи ... мисля да си поиграя някой ден да развия гърнето от към изпускателните колектори и да видя там какво е положението. днес пробвах като махнеш капачката на капак клапани дали пуши ... е няма нищо, даже и почти не се усеща промяна в работата на двигателя, същото и е положението и със щеката на маслото ...
та след много мислене, и четене тука из форума - достигнах до два варианта, ако сега след смяната пак си е същото положението ... цепи се тоя петак, и се прави ... другия е - да се присади някое по мощно агрегатче ... така че приемам предложения от колегите!
Колега пълната синтетика не е вариянт за автомобили на по 10 години. Маслото отънява след 5000 км а за пълната синтетика да не говорим. Наливай 10 на 40 особено както нямаш турбо, само гледай спецификацията на маслото и ще смъкнеш на 2л на 10000км. Но пушенето от ауспуха говори, че яде масло, но пробвай първо с полусинтетиката и тогава мисли за ремонти. Докато не почне да гълта по литър на 1000 км не е опасно
На 2.5 турбиниран дизел моята смуква половин литър към 7-8 хиляди километра и докарва до края без доливане. Не съм виждал препоръки при какъв разход на масло трябва да се разтурва двигател на Волво. На първата ми кола, Шкода 120 Л го даваха при 800 грама на 1000км. Ама пушеше...