Волво Клуб - България

Full Version: V40 2.0Т Проблем при палене
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, от няколко месеца си блъскам главата с един сериозен проблем и ми е нужно малко напътствия за решаването му.

Един септемврийски ден миналата година смених горивния филтър, а стария почти беше затлачен с мръсотия. До този ден не съм имал проблем с паленето. Всяка сутрин въртя ключа, разтриса и пали, сякаш на половин оборот. Както и да е, на сутринта след смяната на филтъра, колата си повъртя около 5сек преди да запали, и то после бяха колебливи обороти. Реших, че просто е имало въздух в системата заради новия филтър и ... от тогава до сега не се е променило. Просто нямах време през зимата, а и все пак акъл си трябва Smile
И започнах с проверките:
- когато колата е престояла повече време от вентила на рейката не излиза гориво. Като дам на контакт чувам помпата, и вече има налягане в рейката и пръска бензин навсякъде.
- на контакт и при палене и работа на бензин няма забележимо пръскане на гориво от рейка и от инжектори, нито смущаващ мирис на бензин.Колектора е чист и не забелязвам петна около инжекторите. Горивния филтър два пъти съм го проверявал за течове от свръзките и за правилната му посока.

Въпрос : Възможно ли е със смяната на горивния филтър да е станало ... "нещо"- да е влязъл въздух и сутрин горивото в рейката, изпомпвано от помпата да изтласква при палене въздуха през инжекторите и затова да не пали?

Остават ми да проверя ламбда сонда и датчик на разпред.вал. Понякога се случва да повъртя малко повече и излиза глешка на таблото свързана с ламбда сондата, и по-точно за богата смес и понякога за CPM (датчика на разпр.вал). По принцип зимата когато и да запалеше поддържаше стабилни обороти на бензин и на газ, сега след като запали оборотите малко се колебаят и после се стабилизират. В купето позамирисва на бензин, усеща се че не работят всичките цилиндри, ако спра после при загрял двг. за 5мин. паля веднага, но веднага като запали изгасва. После паля пак трудно. Правил съм опити да паля и с натискане на педала на газта, но това съкращава времето за палене с около секунда. А въздух си има, не се осеща нищо смущаващо на високи обороти.

Съдейки по слух и мирис сякаш някой цилиндър не се възпламенява, сякаш няма искра. Бобините не са чисто нови, но съм сигурен, че са здрави. Кабелите от бобините отиват директно в компа под жабката, няма нищо друго на пътя им, проверих го. Единственото нещо, което ме кара да се замисля е липсата на един кондензатор, който разделя масата на бобините от минуса на акумулатора. Същия минус на бобините е и общ минус на инжекторите.

Малко предисторя: Сменени са преди месец кабелите и бобините, нови свещи от МП преди 100км, сменен за всеки случай датчик за температура на входящия въздух (на интеркулера). Датчика за температура на охлаждащата течност е здрав. Поради прегоряване на буксите на бобините и кабелите около тях, съм изрязал около 40см от тях и съм ги запоил с такива с по-голямо сечение, със силиконова изолация и екранировка. Буксите в двиг.отсек периодично ги проверявам за окиси и при нужда почиствам с подходящ спрей, турбото е рециклирано преди повече от година, няма омаслени турбо пътища. Акумулатора е добре, динамото зарежда нормално.

Преди повече от година (не помня точно) е почистен входящия колектор, сменена му е гарнитурата, тази на дроселовата клапа и на клапана за празен ход, също са почистени инжекторите отвън, както и рейката с регулатора. Сменени са с нови гумените маркучета около горивния регулатор, около турбото, само не са сменяни гумените уплътнители на инжекторите и регулатора.
От смяната им колата се държи нормално, понякога когато е на газ при високи обороти и около 100км/ч се усеща едно сериозно придърпване, сякаш в някой цилиндър няма искра и се чуват приглушени гърмежи откъм изх.колектор. Като премина веднага на бензин всичко си е нормално. Обикновенно става като съм на дълъг път и последните 200-300км ги карам така. Като пристигна или изчиствам свещите или зареждам на друга бензиностанция и проблема отшумява. Но каквото и да става, дори и със старите свещи (които са на 6-7хил.км.) на бензин колата си е часовник.


А всичко почна от горивния филтър. Чудя се - ако регулатора още тогава е бил сдал багажа дали горивото е стояло в рейката само заради мръсотията във филтъра?

Ако имате идеи, ще ви бъда много благодарен. Поздрави.
подобно поведение имаше едно турбо, причината беше преден горивен регулатор - загряла или студена, върти по 5-10 сек. докато запали, скъсана мембрана се оказа и колата засмукваше гориво през вакуума, ако откачиш вакуума от към дросела и потече гориво от там, значи е това.
Поздрави !
Благодаря за отговора. Предполагам става дума за маркуча, който влиза в колектора?
Още утре ще проверя и ще пиша.
Лека вечер. Smile
Аз смених вакумния регулатор на рейката, и се пооправи, но не съвсем... продължава търсенето на проблема.

При мен само при студен мотор върти по-дълго, като е загряла колата няма проблем. Започвам да клоня към горивна помпа...
Не е горивна помпа.Виж стойности на температурния датчик.
Също така ако си с газова,случвало ми се е някоя дюза (от газовите) да изпуска газ.Ефекта е същия както с вакумния регулатор.