Волво Клуб - България

Full Version: Някой пробвал ли е свещите NGK iridium на S80?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Аз винаги съм харесвал НГК, още по соц. време ги продаваха в Кореком и бях сложил на Москвича.

Обаче аз искам да питам дали някой ги е пробвал, защото напоследък доверието ми в каталозите се разколеба. Първо преди време имах едно Ауди, което го купих със свещи Денсо (дъщерна фирма на НГК май) иридиум, обаче когато ги извадих видях че са съвсем бели и централния електрод се беше стопил. Т.е. са прегрявали. От друга страна съвсем наскоро замалко да си купя стъпково моторче всичко точно по каталог, а то се оказа че този двигател изобщо няма такова.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.de/itm/370277814683?_trksid=p5197.c0.m619">http://www.ebay.de/itm/370277814683?_tr ... 97.c0.m619</a><!-- m -->
Нямам лични впечатления, но ми ги препоръчаха за V70 Bi-Fuel. Цената, която си намерил е 2 пъти по-ниска от магазините тук ...
Аз карам с Irridium, доста по добре звучи двигателя от обикновените. Още от времето когато имах ЗАЗ карам само със свещи на NGK и никога не съм имал проблеми с тях за разлика от други марки.
Ееее радвам се че някой най-после реагира. Защата единствения начин човек да си намери подходящите свещи за двигателя е да се опитва.

Например аз досега никога не съм попадал на хубави свещи "Шампион" или "Екуем". Единствените свещи, които винаги са ми давали перфектния керемиден цвят на изолатора са НГК и 4 електродните на БОШ. Иначе от СФА съм купувал години наред оригинални свещи за Пежо, които бяха на различни фирми и до една почерняваха като въглени. Имах едно Рено Лагуна, което с едни много ефектни 4 електродни свещи ми прекъсваше кога давах рязко газ. Когато ги извадих изглеждаха като нацапани с гипс. Смених ги с едни невзрачни 2 електроди на НГК и всичко се оправи.

Затова предлагам да се открие адна тема за свещите, с което ще си спестим взаимно много лутане и пари хвърлени в безмислена диагностика.
В крайна сметка си поръчах 5 такива и ще ти кажа дали има промяна като ги сложа.
Имам малко опит, но не с Volvo. Преди време смених оригиналните свещи с Denso Iridium на старата Sutien C1 (3 цилиндрова) и имаше огромна разлика - по-равномерна и тиха работа, повече мощност и съвсем лека икономия на гориво.. Честно да си кажа - не съм очаквал осезаем ефект от такава интервенция. Пиши при теб как е.
Подготвил съм всичко, обаче тук или вали или духа гаден вятър. Времето се мени за минути. Не искам да работя припряно. Свещите които съм намерил са http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/p...TUC/16637/. Комплект 6 свещи се продават най-евтино за 60 евро с доставката. Имам дори динамометричен ключ вече, тези се затягат с 25 Nm. Прочетох инструкции в един от немските форуми. Гледам на двигателят отгори има 2 пластмасови капака. Единият е на ремъка, може би ще трябва да сваля и него. Сърбят ме ръцете, ама и днес ще си седя в къщи, въпреки че при нас е почивен ден.
При моята се сваля и капака над ремъка, защото там има една свещ. Вероятно и при теб ще е така. Моят се откача от 2 щифтчета към бронята и купето - ако и твоята е така бъди внимателен докато ги дърпаш, защото не ми изглеждат много здрави. За сваляне на основния капак помага да развиеш капачката за маслото.
Точно така, вчера издебнах малко слънце и махнах капаците, там се крие свещта на пъвия цилиндър. Обаче не успях да направя нещо повече от оглед, защото след 10 мин пак заваля. Това, което забелязах е че има 6 бобини за всяка свещ и всъщност кабели с високо напрежение няма. Кабелите до бобините са сложени в едни пластмасови шлаухове, които при мен са се разпаднали. Ясно е че ще трябва да ги сменя, но не мога да намеря толкова тънки. Дали да не купя бензинопроводен маркуч и да го срежа и да ги увия с него, за да не допират до метала? Има ли някой по-хубава идея? Там явно освен вибрации има и жестока жега.
Ей забравих да питам има ли някакъв трик при отварянето на тези букси, които са на бобинките? Те са навсякъде от отиз тип. Дърпам, натискам нищо не става. Засега ги повдигам лекичко с отверка отпред, обаче ме е ужасно страх да не счупя пластмасата.

И още нещо някой ако знае, с какъв момент се затягат болтчетата на бобинките? Тоя предишния така жестоко ги е затегнал, че направо ми се изправя косата да не скъсам някой болт при развиването.
Pages: 1 2 3