Волво Клуб - България

Full Version: Въпрос за катализатор на S80
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,въпросът ми е да махам или не катализатора,колата е S80 99 год.2,4 170 к.с. бензин/ газ.На 307000 км. е от известно време се мъчи и не върви,компа на градско показва разход 16,5/ 17л. 100км.С една дума гори много и не върви като за 170 к.с.Ако някой е махал катализатора и слагал резонаторно гърне със залъгалка моля да пише и да даде съвет.Забравих да кажа че е със две сонди едната е на катализатора.МОля помагайте ,изчетох много по другите форуми и не мога да се реша, половината казват че е по добре и колата се отпушва другите казват обратно и аз се обърках вече.
Махал съм катализатора на всичките коли които съм имал. И въпреки това не съм убеден че нещо съм постигнал. Според мен причината за невървенето не е в катализатора. Иначе това е побвана процедура. Не се тревожи за сондата, те майсторите знаят къде и как да я сложат, та даже и с по 2 сонди се справят. Даже мога да ти препоръчам сервиз - АСПО на завоя при спортния комплекс Червено знаме. Защото като ще я режеш тази кола не е зле поне да ти сложат хубаво резонансно гърне алуминизирано и да не е с някоя тънка тръбичка дето ще ти затормозява мотора.
Не го махай, едва ли е от него, а веднъж махнат над 3000 оборота става като в трабант каквито и гърнета да слагат. Ако е запушен ще имаш грешка за втората сонда, щом няма грешки за ламбда сондите катализатора е наред.
joro74 Wrote:Не го махай, едва ли е от него, а веднъж махнат над 3000 оборота става като в трабант каквито и гърнета да слагат. Ако е запушен ще имаш грешка за втората сонда, щом няма грешки за ламбда сондите катализатора е наред.

Абсолютно вярно!
Тя затова е и втората сонда Wink .

Жоре RESPECT за този ти пост Smile .
Колеги извинявам се ,забравих да напиша че на таблото изписва„Emissioner serv. erfordras“което в превод от шведски означава ...емисиите изискват сервиз ,и свети оранжев триъгълник .
Не е гаранция, катализатора. Отиди да ти прочетат грешката, аз имам същото изписване. Единия път ми беше заминала ламбда преди катализатора, втория път, някакъв соленоид който е на двигателя. Така, че това изписване е най-общо казано!
npitona Wrote:Колеги извинявам се ,забравих да напиша че на таблото изписва„Emissioner serv. erfordras“което в превод от шведски означава ...емисиите изискват сервиз ,и свети оранжев триъгълник .

Което би трябвало означава -> Диагностика а не флекс. Wink
Защото изгорелите газове можеш да ги изкараш извън норма не само заради катализатор....
Някоя от ламбда сондите ако се е скапала и не мери вярно пак може колата да се държи странно и да ти пише такива съобщения. Wink
Благодаря за отговорите ,наистина миналата седмица я закачахме на компа и изкара 2 грешки ,едната на двигателя другата на скоростната кутия,изписа нещо за соленоид предавка,грешките бяха зачистени но после пак светна триъгълника и излезна съобщението, но нямаше нищо за сондите и за катализатора.
Това за соленоида на скоростната кутия е лошо, означава че някоя предавка не може да бъде включена. Грешката за двигателя ти обяснява проблемите, моли се на скоростната кутия да я няма, соленоида е около 500 долара, но смяната му е много скъпа.