Волво Клуб - България

Full Version: Ремап на D5 185 конски сили идеи и опит за споделяне?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
:lol:
bell Wrote:А каква е разликата между тези оригиналните чипове (или това е по скоро софтуер?!) и това което биха ми направили да речем при някои от по титулуваните бг-тунери като Брезел или Келеша?

Тоест струва ли си да дам 1000 лв. за нещо което може да ми излезне 300 лв. Разбира се тук говорим за качествено чипосване, а не още на връщане от Годеч или Варна да ми изплюе турбина или дюзи Wink
Думата "чипосване" ми е звучала винаги като чифтосване :lol:
Но това си е мой проблем ... под "чипосване" се разбира "промяна на настройките за управление на двигателя", колко сложно го казах :mrgreen:
При по-старите коли се сменяше чипът, на който бяха записани картите за управление, на който чип се записваха новите карти.
При по-новите се препрограмира този чип, т.е. само се прави презаписване (изтриване и записване) на новите карти.
Някои коли се четат по един начин, други по друг.
При някои модели на БМВ трябва да се свали компютъра, да се отвори, да се сложи една маймунка с пинове върху пистата и да се препрорамира. Има кабели и програми, които правят този процес излишен, т.е. влиза се в компютъра на колата през кабел и се прави каквото се прави.
При ВОЛВО тази връзка м/у ОБД буксата и ЕКУ е "прекъсната" умишлено, за да не се влиза през буксата. Някои хора я възстановяват и изчитат колата, други имат кабели и техника да изчетат директно самото ЕКУ, т.е. сваля се от филтъра, закача се на един "октопод" (букса с доста кабели, затова го кръстих така), изчита се, презаписва се и обратно на филтърната кутия. Това, което се случва след смяната на въпросните карти за управление е, че започва да записва грешка, че "стойностите на ЕСМ се различават", т.к. явно някъде си има референтни ст-сти на друго място в паметта и си ги следи. Въпросната грешка е видима само през VIDA-та и не излизат никакви съобщения на таблото, както и колата не влиза в сервизен режим.
Обяснявам го това, защото някои хора могат да се шашнат, ако им прочетат колата след "чипосване" и да си помислят, че ЕСМ-а е заминал :lol:
То ще се разбере бързо ако се случи, няма да е на диагностиката :lol:

Относно това дали си струва да даваш 1000 лв. за нещо, което може да струва на 1/3 ... отговорът е - НЕ. Но не си струва да дадеш на някой самозван мапер 2-300 лв., за да спестиш 5-600 и да ти счупи колата Wink
За Келеша съм чувал много хубави неща, има техника, има дино ... професионалист. За съжаление ми е далеч и нямах познат, който да ми потвърди "Направи моят D5 и вече Х км нямам проблем. Изкара Х коне или мощност отгоре и съм доволен.". Реших да търся варианти за Полстар или РИКА, поне хората са специалисти на ВОЛВО.
За Безел знам по-малко, само от темата, но не съм срещал негови недоволни клиенти ... и затова не е редно да коментирам работата на тези 2-ма човека, които са светлинни години пред мен по знания на тази тема Idea
За съжаление съм си патил от човек, от който за една кола бях и съм все още доволен, а за друга не. Беше по-нова и явно към онзи момент не беше запознат с управлението на мотора, което се оказва доста сложна работа Wink Не е само едно впръскване и налягане на турбината Wink
При D5, особено по-новите, има няколко цикъла на впръскване, има налягане и темп. на входящ в кулера и в дросела въздух, ниско и високо налягане, налягане на дюзи, аванс, изгорели газове (от ламбда), управление на регенерация, клапи тип "пеперуда", ЕГР и т.н. Доста карти за управление. Не може просто да вдигнеш налягането на горивото, да отвориш дюзите да пускат повече гориво и да набиеш турбото от 0,8 на 1,5 бара ... тогава може и да роди :lol:
Ако една дюза има 5 цикъла за впръскване при дадения цикъл на буталото, не всичките се случва в ГМТ. Първият избутва старото количество, вторият подготвя горенето и т.н., примерно, не съм много тясно запознат с тази инженерна мисъл, но съм виждал графики и определено не впръсква 5 пъти подред в един и същи такт, застъпва ги.
Друго нещо много важно при нашите мотори - те си ядат лайната (както се изказа Ванката) до 1500 оборота, тогава затваря ЕГР-а на 100%. пепрудите също играят роля в работата на двигателя.
Когато тръгне регенерацията при D5, този ЕГР трябва да остане по-дълго време отворен, пепрудите също започват да играят друга роля (не да дават възможност на големия мотор да се развърта по-добре от ниски обороти, а да се "изкашля") да се впръска повече гориво, което да попадне във филтъра където да изгори и да изгони саждите, а не да изгори в цилиндъра. Представете си какво става, ако ЕГР-а бъде "затапен", пеперудите откачени, пипнат се картите за управление при регенрацията и т.н. какво следва :lol: Тотално насиране на мотора :mrgreen:

Това е в общи линии ... най-просто казано. Да се прави колата от човек, който знае какво и как прави, да се измери после, за да се докажат резултатите, да се навъртят едни Х хиляди км и после да се дава мнение Wink

п.с. Пак стана ферман ... :lol:
stefi_pavlov Wrote:
bell Wrote:А каква е разликата между тези оригиналните чипове (или това е по скоро софтуер?!) и това което биха ми направили да речем при някои от по титулуваните бг-тунери като Брезел или Келеша?

Моя сегашен ремап (и бившия на Влади), доколкото знам, са на Келеша, въпреки че ни го инсталира друг много известен мапер, който обаче няма тясна специалност Волво, ами Алфа Ромео/Фиат. Но няма значение, добър е, и най-важното е съобразен с автоматичната трансмисия (лимитери на въртящия момент и т.н.). И съм много доволен. А аз,като съм доволен от нещо, не го пипам - мотото ми е if it is working don't touch it. Но Влади изпитва някакъв стремеж към съвършенство и продължава да търси "идеалния ремап".

А явно и мотора ми е доволен, щом показа такива данни при диагностиката - дюзи, корекции, DPF - всички стойности са като при нов автомобил, че дори по-добри.

Моето Волво не е мерено на дино, но според мапера същия мотор (185 к.с.) със същия ремап като моя, но монтиран на Волво S80, е показал 229 к.с. и 440 Нм. Нямам основания да не му вярвам - в момента моето ХС90 върви осезаемо, дори значително по-добре от ХС90 на баща ми, което е 2011 година, на ~35 000 км и серийно е 200 к.с. А да, и освен това гори по-малко Big Grin
Интересно как като е прекъсната връзката аз успях през OBD-то да си направя сам ремапа? По повод вървенето - пак не мисля, че волвото успява да го докара както ми се иска.
Tommy Wrote:Интересно как като е прекъсната връзката аз успях през OBD-то да си направя сам ремапа? По повод вървенето - пак не мисля, че волвото успява да го докара както ми се иска.
При ХС90 D5244T4 мотора с EDC16... е прекъсната връзката, гарантирам ти на 100% ... дори мога да ти покажа на кой пин липсва Wink

Ванка,
Ще замерим и другия сетъп, за да видим дали наистина е толкова, за колкото ни го представиха Wink

Идеята е, както Ванката каза, да се намери най-добрият сетъп за D5, после ще го тествам Х време, за да видим разход и т.н., за да може после с ръка на сърцето да кажа - това е работещо и добро Idea

Искам да видя и загубите от AWD и автоматика, защото не са малко ... предполагам, че около 20%, ако не и 30% си отиват там, така че едни ръчни скорости биха се представили много по-добре Smile
Здравейте,

аз пак казвам, че картата на моето xc70 e Rica E-power 205hp/450Nm torq и колата се промени тотално и при мен с ръчните скорости нещата са перфектни. Колата върви много "по- мазно" както се изрази Влади, има тонове мощ, която чака да бъде отприщена. Забелязах че 1 и 2 втора не са впечатляващи като промяна има я, но раликата не е космическа, предвид това че са много къси при "ръчката". Когато обаче се стигне до 3 та скорост нещата стават страшни и ако трябва да се лети не е проблем.

Влади, ти каза по - въпроса с маслото в нафтата, че трябва 2тактовото масло да е синтетика за модерните двигатели, а аз където и да почетох по форумите се говореше изрично за минерално масло и ниаква синтетика. Друго, предишното Волво, което карах беше v50 и го продадох на 400 000 + километра, без да пипна нищо по него, дори с оригиналния съединител си беше. Нищо не съм наливал освен дизел и от време на време добавка за дизел, но много рядко. А колата беше 2.0 та литра дизел с вигателя на Пежо 2.0 HDI срещу, които много хора се пенят, но не осъзнават че тези двигатели са едни от най- добрите дизели на пазара.

Поздрави
Dodo 155 Wrote:
Tommy Wrote:Интересно как като е прекъсната връзката аз успях през OBD-то да си направя сам ремапа? По повод вървенето - пак не мисля, че волвото успява да го докара както ми се иска.
При ХС90 D5244T4 мотора с EDC16... е прекъсната връзката, гарантирам ти на 100% ... дори мога да ти покажа на кой пин липсва Wink

Аха, ясно. Моя мотор е D5244T18 може би за това. И аз много се чудех за рика, но в последствие се спрях на bsr. Това, което ме притеснява е дали няма да имам проблеми с кутията по-рано от обикновено. :roll:
Tommy Wrote:
Dodo 155 Wrote:
Tommy Wrote:Интересно как като е прекъсната връзката аз успях през OBD-то да си направя сам ремапа? По повод вървенето - пак не мисля, че волвото успява да го докара както ми се иска.

Аха, ясно. Моя мотор е D5244T18 може би за това. И аз много се чудех за рика, но в последствие се спрях на bsr. Това, което ме притеснява е дали няма да имам проблеми с кутията по-рано от обикновено. :roll:

Не е изключено, ако след ремапа мотора ти има големи пикове на въртящия момент. Но пък от друга страна нали си с 5-годишна гаранция - тя включва и трансмисията.
JMI Wrote:Здравейте,

аз пак казвам, че картата на моето xc70 e Rica E-power 205hp/450Nm torq и колата се промени тотално и при мен с ръчните скорости нещата са перфектни. Колата върви много "по- мазно" както се изрази Влади, има тонове мощ, която чака да бъде отприщена. Забелязах че 1 и 2 втора не са впечатляващи като промяна има я, но раликата не е космическа, предвид това че са много къси при "ръчката". Когато обаче се стигне до 3 та скорост нещата стават страшни и ако трябва да се лети не е проблем.

Влади, ти каза по - въпроса с маслото в нафтата, че трябва 2тактовото масло да е синтетика за модерните двигатели, а аз където и да почетох по форумите се говореше изрично за минерално масло и ниаква синтетика. Друго, предишното Волво, което карах беше v50 и го продадох на 400 000 + километра, без да пипна нищо по него, дори с оригиналния съединител си беше. Нищо не съм наливал освен дизел и от време на време добавка за дизел, но много рядко. А колата беше 2.0 та литра дизел с вигателя на Пежо 2.0 HDI срещу, които много хора се пенят, но не осъзнават че тези двигатели са едни от най- добрите дизели на пазара.

Поздрави
При теб, с ръчните скорости, и по-лекото купе от ХС90, много по-чувствително ще се усеща промята на настройките.
Големият въртящ момент не трябва да се получава в началото, за да не се натоварват скорости, раздатки и т.н. Затова качествените настройки се появяват след 2-3 предавка и в по-високите обороти. В ниските са променени съвсем малко, колкото колата да стане по-динамична, т.е. да не е толкова тромава.

За маслото - като цяло дори и в минералното има синтетични добавки, така че надали те ще са проблем. Написах полу или пълна синтетика, защото химически се свързват по-добре с горивото, мажат повече, отмиват се (като смазка) по-трудно и не генерират сажди, които да пречат на филтри и катализатори.
Иначе и минерално 2Т масло е ОК, но все пак нашите мотори са доста по-прецизно направени, работят на по-високи натоварвания и т.н.

Аз слагам Мотул 510 или 710, каквото има налично в магазина, от който пазарувам Wink Имам им доверие, защото познавам собственика и купува масла само от официалните вносители - поне е някаква гаранция за произход. Иначе качествата на маслата в БГ са по-ниско ниво от тези, които се произвеждат за Германия, Англия и др. страни, т.к. там контролът е жесток.
Масла си купувах от Германия последните 3-4 год., но сега слагам във ВОЛВО-то "Statoil", които се произвеждат в Европа.
Сипвал съм един и същ Кастрол, като модел, на предишни 2 автомобила, като в единият случай го купих от България и после от Германия. След като сложих немския Кастрол, работата на мотора се промени - държеш 2-3 градуса по-ниска температура на маслото, малко по-високо налягане и доста по-тихо (мазно) работеше моторът. Едната кола беше БМВ Е39, а другата Алфа Ромео 147.
За ВОЛВО-то си мислех, дали да не сложа Кастрол, но доста колеги от форума са доволни от Статойл и се доверих. С 5w40 на Статойл сякаш работи по-тихо когато е топъл, особено сега лятото, защото оригиналното на ВОЛВО е 0w30 и според мен е доста "тънко" за България. Климатът ни не е толкова студен, а от друга страна 0w30 A5 се слага, за да харчи по-малко мотора гориво (до 3%), т.е. има по-ниско съпротивление ... а аз за толкова не се грижа за природата Smile Предпочитам моторът ми да се смазва добре, а дали ще харчи 15/100 или 14,8/100 ... не е толкова сериозна разлика ... компенсирам екологичния ефект с по-финните настройки на мотора и по-доброто изгаряне Wink
Carburettor Wrote:Не е изключено, ако след ремапа мотора ти има големи пикове на въртящия момент. Но пък от друга страна нали си с 5-годишна гаранция - тя включва и трансмисията.
Кутийките не са ми били никога интересни, защото е малко като онези АГУ-та, които казват на датчиците на мотора какво да правят, за да работи добре на газ. Най-добре е самият компютър да управлява по определен алгоритъм, зададен от картите и спрямо моментните и реални показатели на датчиците, самия двигател, отколкото да се лъже със стойности, които получава ... малко сложно стана, но дано ме разбрахте.

Преди няколко седмици един познат си сложи АГУ на БМВ 4.4i ... Всичко беше ОК, но колата не работеше като хората. После направи друго - промени настройките на колата, спрямо горивото и изключи компютъра на газта. Така, самото ЕКУ на мотора заработи с 2 горива, но управляван само от едно място ... така е при заводските системи на метан, така наречените Bi-Fuel Wink
Резултатът е 300 км/ч максимална скорост :mrgreen: На бензин е постигал 285 км/ч. Мерени са на едно и също трасе, от един и същ уред. Все пак газта е по-калорична и дава повече енергия на колата. Като разход = 1л./100 повече от този на бензин, независимо градско/извънградско. Но най-важното като резултат е, че няма проблеми с гърмежи, пукане, прекъсване, загуби и т.н.

Специално за BSR нищо не мога да кажа, защото не съм запознат. От това, което прочетох е видно, че фирмата е сериозна, дава гаранция за продукта си, не е точно познатата китайска "кутийка" за 50 долара, но най-добре е времето да покаже. При всяко положение, не е много добре моторът да "изригва" от ниски обороти, защото натоварванията са огромни. Едно е да имаш 200НМ при тръгване и 500НМ при 4000 оборота, когато колата е с огромна инерция, тогава тягата се разпределя и служи за преодоляване на въздушното съпротивление.
"Ножицата" на кривите при Полстар и РИКА се отваря след 2200 оборота, като сериозната разлика е вече след 3800-4000 оборота и продължава до 4500 с много малко отслабване. Оригиналните настройки губят тяга след 3500 оборота, но с подобрените, за да се постигне по-висока максимална скорост и сила, това се компенсира.

Първият ми сетъп беше "изригващ" в ниските и загуба след 120-130 км/ч, като ускорение. Усещането за вървене беше огромно, но ускорението бе по-слабо от момента. Скоростите превключваха по-твърдо и се усещаше. Имах едно леко клатене когато задържа на равен участък около 80-85 км/ч, точно когато локапът затваря. Мислех, че са дюзи или ЕГР, както и тампони на мотора.
Сега, с новият сетъп, до 2200-2300 оборота и 3-та предавка колата все едно е старата, но след това започва плавно и осезаемо разгръщане на мощността. В момента набира от 100 км/ч до 195 км/ч с един и същ интензитет и не се усеща загуба или липса на мощност във високите обороти. Но всичко това е на 6-та предавка, при над 3000 оборота, когато няма резки, а плавни натоварвания. В момента кутията ми включва много мазно, дори при плавно управление (много харесвам да няма тласъци при ускорени и спиране, така карам) започва да превключва на 1800-1900 оборота, а не на 2200 както преди. Няма усещане за превключване, само промяна на оборотите. Кикдаунът се включва по-рядко, защото по-добре и плавно поема от ниските. Изпреварванията става по-лесни, заради резервът във високите обороти. Клатенето изчезна веднага и сега всичко е ОК - мазно и плавно, както ми харесва Smile Човекът, който прави вторият сетъп и с който ще се опитаме да го оптимизираме максимално, каза че предишният сетъп точно в този момент, около 1400-1500 оборота (на 6-та с 80-85 км/ч) е имал много висок буст и явно управлението на кутията е изпадало в ситуация, при която превключва заради високия момент, но не й стига после за по-високата скорост и оставайки на нея приклаща ... звучи ми логично, още повече, че "проблемът" изчезна с новия сетъп.

Айде, останаха по-малко от 24 часа до замерването Smile
Стискайте палци всичко да мине като масло и да направим оптимален вариант за нашите коли Wink
Готово! Smile
Замерихме колата със стандартните карти - 141 к.с. на колелата. За съжаление диното не измерваше загубите, но ако следваме простата математика и приемем, че колата си ги има написаните от производителя 185 к.с. на вала, тогава загубите са около 30%.
При мен (ХС90) идва от автоматичната скоростна кутия и AWD. Коли само на един мост и ръчна скоростна кутия, ще имат по-малки загуби.
Замерихме и на РИКА "Stage 2" картите - 170-171 к.с. на колелата или около 222 к.с. на вала.
После направихме (не аз, а човекът, който разбира какво да пипа Smile ) лека модификация и измерихме колата отново - 175 к.с. или около 228 к.с. на вала.
Графиките бяха идеални, а с модификацията стана още по-добре. Не, че от РИКА не са се сетили какво да направят, но беше направено нещо средно между "Stage 2" и "Sports tune", така че да се гарантира нормалната работа на мотора, да не се вдига излишно горивото и т.н.
За момента това е оптималното, което може да се получи на кола, която е с работещ DPF, катализатор и се кара ежедневно.
При отстраняване на еко-екстрите, може да се засили безопасно още малко Wink
Малко съм уморен, не толкова от времето прекарано на стенда, а от емоцията 8-) Не й беше лесно на количката, но издържа стоически всички напъни :mrgreen:
Всички замервания бяха направени в не най-подходящото време, според момчето на стенда, т.к. беше около 30-32 градуса ... най-добре излизали резултатите при външна температура около 20-22 ... но няма повече да мъча колата.
За мен беше важно да видя резултата преди/след, защото не мога да говоря празни приказки, когато някой ме попита "Доволен ли си? Колко върви колата? Колко е мощна и т.н.?" Smile
Замерихме и предишния ми сетъп, този, с който в момента кара Ванката - 160 к.с. на колелата или около 208 к.с. на вала. Разликата с настоящия сетъп е, че има мощност в ниските, но и рано пада кривата. Това са настройки за града по-скоро, защото колата още от 13-1400 оборота вдига рязко мощността ... на високи предавки ще е по-мудна ... но въпрос на лично предпочитание - някои хора искат да тръгва бързо, други да ускорява добре на високите предавки и да има сила във високите обороти. Магистрални и Градски настройки :mrgreen:
При РИКА е щадящ в ниските, дори почти няма разлика до 2500 оборота, но след това се разгръща и плавно пада кривата до 4000 оборота ... повече не я измервахме.
Пробвахме и друго - да се махне или променят лимитерите на тягата (които пазят кутията) и максималната скорост ... но от ВОЛВО са по-умни от нас - автоматично ЕСМ-а не позволява колата да вдигне над 1000 оборота или около 5 км/ч :mrgreen: Явно си пази някъде референтни стойности и после си ги търси ... а когато не си ги намери, показва среден пръст - важна е колата да бъде сигурна и здрава :lol:
Този тест беше направен с учебна цел, никога не бих си позволил да си го меря с инженерите на ВОЛВО или да рискувам сигурността Wink
Чакам да ми изпратят по имейл графиките и ще направя една тема, отделно, за да вижда всичко черно на бяло Wink
Сега предстоят най-важните тестове - в движение. Разход, поведение, издръжливост и т.н., но за това ще отнеме повече време, наблюдения, анализи и продължение в новата тема Smile
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13