07-31-2013, 11:42 AM
:lol:
Но това си е мой проблем ... под "чипосване" се разбира "промяна на настройките за управление на двигателя", колко сложно го казах :mrgreen:
При по-старите коли се сменяше чипът, на който бяха записани картите за управление, на който чип се записваха новите карти.
При по-новите се препрограмира този чип, т.е. само се прави презаписване (изтриване и записване) на новите карти.
Някои коли се четат по един начин, други по друг.
При някои модели на БМВ трябва да се свали компютъра, да се отвори, да се сложи една маймунка с пинове върху пистата и да се препрорамира. Има кабели и програми, които правят този процес излишен, т.е. влиза се в компютъра на колата през кабел и се прави каквото се прави.
При ВОЛВО тази връзка м/у ОБД буксата и ЕКУ е "прекъсната" умишлено, за да не се влиза през буксата. Някои хора я възстановяват и изчитат колата, други имат кабели и техника да изчетат директно самото ЕКУ, т.е. сваля се от филтъра, закача се на един "октопод" (букса с доста кабели, затова го кръстих така), изчита се, презаписва се и обратно на филтърната кутия. Това, което се случва след смяната на въпросните карти за управление е, че започва да записва грешка, че "стойностите на ЕСМ се различават", т.к. явно някъде си има референтни ст-сти на друго място в паметта и си ги следи. Въпросната грешка е видима само през VIDA-та и не излизат никакви съобщения на таблото, както и колата не влиза в сервизен режим.
Обяснявам го това, защото някои хора могат да се шашнат, ако им прочетат колата след "чипосване" и да си помислят, че ЕСМ-а е заминал :lol:
То ще се разбере бързо ако се случи, няма да е на диагностиката :lol:
Относно това дали си струва да даваш 1000 лв. за нещо, което може да струва на 1/3 ... отговорът е - НЕ. Но не си струва да дадеш на някой самозван мапер 2-300 лв., за да спестиш 5-600 и да ти счупи колата
За Келеша съм чувал много хубави неща, има техника, има дино ... професионалист. За съжаление ми е далеч и нямах познат, който да ми потвърди "Направи моят D5 и вече Х км нямам проблем. Изкара Х коне или мощност отгоре и съм доволен.". Реших да търся варианти за Полстар или РИКА, поне хората са специалисти на ВОЛВО.
За Безел знам по-малко, само от темата, но не съм срещал негови недоволни клиенти ... и затова не е редно да коментирам работата на тези 2-ма човека, които са светлинни години пред мен по знания на тази тема
За съжаление съм си патил от човек, от който за една кола бях и съм все още доволен, а за друга не. Беше по-нова и явно към онзи момент не беше запознат с управлението на мотора, което се оказва доста сложна работа Не е само едно впръскване и налягане на турбината
При D5, особено по-новите, има няколко цикъла на впръскване, има налягане и темп. на входящ в кулера и в дросела въздух, ниско и високо налягане, налягане на дюзи, аванс, изгорели газове (от ламбда), управление на регенерация, клапи тип "пеперуда", ЕГР и т.н. Доста карти за управление. Не може просто да вдигнеш налягането на горивото, да отвориш дюзите да пускат повече гориво и да набиеш турбото от 0,8 на 1,5 бара ... тогава може и да роди :lol:
Ако една дюза има 5 цикъла за впръскване при дадения цикъл на буталото, не всичките се случва в ГМТ. Първият избутва старото количество, вторият подготвя горенето и т.н., примерно, не съм много тясно запознат с тази инженерна мисъл, но съм виждал графики и определено не впръсква 5 пъти подред в един и същи такт, застъпва ги.
Друго нещо много важно при нашите мотори - те си ядат лайната (както се изказа Ванката) до 1500 оборота, тогава затваря ЕГР-а на 100%. пепрудите също играят роля в работата на двигателя.
Когато тръгне регенерацията при D5, този ЕГР трябва да остане по-дълго време отворен, пепрудите също започват да играят друга роля (не да дават възможност на големия мотор да се развърта по-добре от ниски обороти, а да се "изкашля") да се впръска повече гориво, което да попадне във филтъра където да изгори и да изгони саждите, а не да изгори в цилиндъра. Представете си какво става, ако ЕГР-а бъде "затапен", пеперудите откачени, пипнат се картите за управление при регенрацията и т.н. какво следва :lol: Тотално насиране на мотора :mrgreen:
Това е в общи линии ... най-просто казано. Да се прави колата от човек, който знае какво и как прави, да се измери после, за да се докажат резултатите, да се навъртят едни Х хиляди км и после да се дава мнение
п.с. Пак стана ферман ... :lol:
bell Wrote:А каква е разликата между тези оригиналните чипове (или това е по скоро софтуер?!) и това което биха ми направили да речем при някои от по титулуваните бг-тунери като Брезел или Келеша?Думата "чипосване" ми е звучала винаги като чифтосване :lol:
Тоест струва ли си да дам 1000 лв. за нещо което може да ми излезне 300 лв. Разбира се тук говорим за качествено чипосване, а не още на връщане от Годеч или Варна да ми изплюе турбина или дюзи
Но това си е мой проблем ... под "чипосване" се разбира "промяна на настройките за управление на двигателя", колко сложно го казах :mrgreen:
При по-старите коли се сменяше чипът, на който бяха записани картите за управление, на който чип се записваха новите карти.
При по-новите се препрограмира този чип, т.е. само се прави презаписване (изтриване и записване) на новите карти.
Някои коли се четат по един начин, други по друг.
При някои модели на БМВ трябва да се свали компютъра, да се отвори, да се сложи една маймунка с пинове върху пистата и да се препрорамира. Има кабели и програми, които правят този процес излишен, т.е. влиза се в компютъра на колата през кабел и се прави каквото се прави.
При ВОЛВО тази връзка м/у ОБД буксата и ЕКУ е "прекъсната" умишлено, за да не се влиза през буксата. Някои хора я възстановяват и изчитат колата, други имат кабели и техника да изчетат директно самото ЕКУ, т.е. сваля се от филтъра, закача се на един "октопод" (букса с доста кабели, затова го кръстих така), изчита се, презаписва се и обратно на филтърната кутия. Това, което се случва след смяната на въпросните карти за управление е, че започва да записва грешка, че "стойностите на ЕСМ се различават", т.к. явно някъде си има референтни ст-сти на друго място в паметта и си ги следи. Въпросната грешка е видима само през VIDA-та и не излизат никакви съобщения на таблото, както и колата не влиза в сервизен режим.
Обяснявам го това, защото някои хора могат да се шашнат, ако им прочетат колата след "чипосване" и да си помислят, че ЕСМ-а е заминал :lol:
То ще се разбере бързо ако се случи, няма да е на диагностиката :lol:
Относно това дали си струва да даваш 1000 лв. за нещо, което може да струва на 1/3 ... отговорът е - НЕ. Но не си струва да дадеш на някой самозван мапер 2-300 лв., за да спестиш 5-600 и да ти счупи колата
За Келеша съм чувал много хубави неща, има техника, има дино ... професионалист. За съжаление ми е далеч и нямах познат, който да ми потвърди "Направи моят D5 и вече Х км нямам проблем. Изкара Х коне или мощност отгоре и съм доволен.". Реших да търся варианти за Полстар или РИКА, поне хората са специалисти на ВОЛВО.
За Безел знам по-малко, само от темата, но не съм срещал негови недоволни клиенти ... и затова не е редно да коментирам работата на тези 2-ма човека, които са светлинни години пред мен по знания на тази тема
За съжаление съм си патил от човек, от който за една кола бях и съм все още доволен, а за друга не. Беше по-нова и явно към онзи момент не беше запознат с управлението на мотора, което се оказва доста сложна работа Не е само едно впръскване и налягане на турбината
При D5, особено по-новите, има няколко цикъла на впръскване, има налягане и темп. на входящ в кулера и в дросела въздух, ниско и високо налягане, налягане на дюзи, аванс, изгорели газове (от ламбда), управление на регенерация, клапи тип "пеперуда", ЕГР и т.н. Доста карти за управление. Не може просто да вдигнеш налягането на горивото, да отвориш дюзите да пускат повече гориво и да набиеш турбото от 0,8 на 1,5 бара ... тогава може и да роди :lol:
Ако една дюза има 5 цикъла за впръскване при дадения цикъл на буталото, не всичките се случва в ГМТ. Първият избутва старото количество, вторият подготвя горенето и т.н., примерно, не съм много тясно запознат с тази инженерна мисъл, но съм виждал графики и определено не впръсква 5 пъти подред в един и същи такт, застъпва ги.
Друго нещо много важно при нашите мотори - те си ядат лайната (както се изказа Ванката) до 1500 оборота, тогава затваря ЕГР-а на 100%. пепрудите също играят роля в работата на двигателя.
Когато тръгне регенерацията при D5, този ЕГР трябва да остане по-дълго време отворен, пепрудите също започват да играят друга роля (не да дават възможност на големия мотор да се развърта по-добре от ниски обороти, а да се "изкашля") да се впръска повече гориво, което да попадне във филтъра където да изгори и да изгони саждите, а не да изгори в цилиндъра. Представете си какво става, ако ЕГР-а бъде "затапен", пеперудите откачени, пипнат се картите за управление при регенрацията и т.н. какво следва :lol: Тотално насиране на мотора :mrgreen:
Това е в общи линии ... най-просто казано. Да се прави колата от човек, който знае какво и как прави, да се измери после, за да се докажат резултатите, да се навъртят едни Х хиляди км и после да се дава мнение
п.с. Пак стана ферман ... :lol: