Волво Клуб - България

Full Version: Загуба на мощност на V50, 2.0 d, 2004
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги!
От седмица колата губи мощност.
Проблемът ту се появява. ту изчезва. В момент, в който няма мощност турбото изобщо не се чува. Обикновено при рестариране нещата се оправят. Насочват ме към зациклящ ЕГР. Ще бъда благодарен ако някой, който е имал сходен проблем да даде мнение. Благодаря предварително!
Диагностика?С гадаене няма да стане,най-много да ти излезе по-скъпо.Ако си от София колега обади се,мога да помогна.
Мини на диагностика и ако нищо не излезе ми пиши да ти кажа каква е процедурата Wink
Здравейте, същият проблем с v50, 2d, 2008. Изчезва мощността от време на време и то само на 5 и 6та скорост. От мото пфое казаха, че всичко е наред, а по магистралата от пловдив едва качвам наклонит
е.
Преди всичко, не се съмнвам, че въздушните и горивни филтри са сменяни. Бих препоръчал, колегите да си изяснят всички датчици отговарящи за снабдяването с въздух и след като са сигурни кои са, колко са и къде са, да ги почистят внимтелно със съответните средства. Ако това не даде резултат, да търсят пробиви по въздуховодите и кулерите. Ако и това не е причината, може да се мисли за турбото и неговите аксесуари. Диагностиката е полезна, но не знам дали ще хване симптоми появяващи се само в определен режим. За съжаление, вероятно става дума за зле поддържани, макар и не стари екземпляри на модела. В добро състояние, този мотор се представя повече от добре.
На диагностика 90% от случаите ще имате грешка за грешно налягане на турбото, а това само по себе си не казва къде е проблема... по темата има много изписано по форумите, както за волво така и други марки. Когато имаш проблем с налягането на турбината опциите спокойно могат да стигнат 10 и отгоре: турбопътища, кулер, егр, турбина, управление на турбината - клапан, вакуми, ръждясал уестгейт и какво ли още не, при D5 много често са спукани вакумни тампони, но не и при френско-фордовския мотор... първо на диагностика, за да сте абсолютни сигурни, че проблема е в налагане на турбото. След това щателно оглеждане на турбопътищата,най-вече отпред вляво при кулера, там е най-слабото място. И помнете само с оглед е трудно, някой да ви форсира двигателя за да усетите къде издиша. Щом се проявява само на 5 и 6, значи е съвсем малко спукването и с око трудно ще се види, трябва да се "усети" издишанието при форсиране. Успех!