Волво Клуб - България

Full Version: Неприятно тракане в мотора на V40 1.9 TD 115кс.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте! По тази тема започнах да пиша в друг раздел, но смятам, че мястото и е тук.
От около месец и половина се появи едно допълнително почукване в мотора на моята кола. Интересното е, че този шум започва, след като колата загрее, когато е студена го няма. Ходих на майстор, но така и не могат да установят причината за този шум. Предполагах, че е възможно да бъде от някоя ролка по ангренажа или пистовия ремък, но не е. Преди месец смених всички ремъци и ролки, но чукането остана. Това почукване се чува най- добре в ниските обороти, с увеличаването им звукът зачестява и все едно изчезва. Като цяло, колата върви много добре, не пуши, няма колебание в оборотите, всичко си е окей, само това притесняващо чукане. Ако някой се е сблъсквал с подобен казус, да пише. Прикачам и клип с шума на двигателя.
[attachment=30209]
да не ти почуква маховика на съединителя?
bell Wrote:да не ти почуква маховика на съединителя?
Не е маховика, звукът идва от горната част на двигателя, а и сменях съединител преди 5 месеца. Маховика си беше идеален.
Много е неприятно , но ако можеш да го прослушай с лекарски слушалки , за да локализираш шума . Щом като загрее се появява , значи е някаква хлабина , която маслото не може да обере . Имах подобен случай и се оказа бутален болт - а шумеше от към кратуната ! Дано при теб се окаже нещо дребно .
Vanko77 Wrote:Много е неприятно , но ако можеш да го прослушай с лекарски слушалки , за да локализираш шума . Щом като загрее се появява , значи е някаква хлабина , която маслото не може да обере . Имах подобен случай и се оказа бутален болт - а шумеше от към кратуната ! Дано при теб се окаже нещо дребно .
Това за буталния болт го прочетох във форум на фолксваген, но се надявам да не това. При теб какви бяха симптомите? Тракането променяше ли се с оборотите? Как точно установи кой е повредения болт, или смени всички? И при мен чукането се чува в горната част, но в движение изчезва. Друго, което ме посъветваха да проверя за разбит повдигач. Продължавам в търсенето на причината и благодаря за отговора. Smile
Днес ходих да чуят колата със слушалки. Според майстора е дюза. Препоръча ми да налея добавка за почистване на дюзи Вюрт и така да покарам известно време. Ако проблема не изчезне, ще направя диагностика, за да може точно да се определи коя е дюзата. Другата седмица ми предстои по- дълго пътуване и ще пиша, какъв е бил резултата.
Извинявай , че ти отговарям сега , но малко бях ангажиран . Според мен ако е повдигач , би трябвало студен да трака повече , а като загрее да поутихне малко . Чак сега видях , че си търновец - 0885538486 , звънни ако искаш , свободна шайба съм . Ако искаш ще ударя едно ухо .
И аз имах подобен проблем, но моето беше по-скоро стържене и се чуваше откъм шайбата на разпределителния вал. В крайна сметка се оказа водна помпа. Но предполагам, че като си сменял ремъците си сменил и нея.
chubry Wrote:И аз имах подобен проблем, но моето беше по-скоро стържене и се чуваше откъм шайбата на разпределителния вал. В крайна сметка се оказа водна помпа. Но предполагам, че като си сменял ремъците си сменил и нея.
Да, всичко съм сменил. Предположенията сега са за дюза, но все още не може да се докаже. Налях добавка на Вюрт за почистване на комън рейл и "чукането" стана, като че ли по-меко, дори на моменти изчезва. Ще пиша, ако има някакво развитие на моя проблем.
Ако е от дюза започни да слагаш 2Т масло в нафтата. По принцип сътношението е 1л масло на 200л нафта, но първия път може да сложиш и двойна доза. Гледай маслото да е поне JASO FC, каквото е примерно това в Кауфланд. JASO FD е по-добре, но е по-скъпо и не е ясно дали има смисъл.
Иначе на един Ситроен имах абсолютно същите симптопи, които изчезнаха след като затегнах пистовия ремък.
Pages: 1 2