Волво Клуб - България

Full Version: EGR!?! или някоя тръба...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Или кой го знае какво... :roll:
Накратко: След по-продължително каране на жена ми 40-ската започнала да не върви и да свисти от към мотора, когато е над 2000об/м.
Свистенето така и не го чух като докараха колата, явно като се е поохладила вече не изпуска.
Нещото което ми направи впечатление е, че около EGR клапана е омаслено, като явно някъде оттам е изпускало защото имаше опръскано с масло чак по кутията за предпазителите. Confusedhock:
Огледах тръбите не ми направи впечатление да има нещо спукано.
Омаслено е и където се свързва тръбата идваща от интеркулера с нещо като дроселова клапа(на такова ми прилича може и да не е ).

Въпреки, че в момента свистене няма, колата няма мощност и вдига голяма къделя пушек след себеси. :roll: Като цвят на пушека - беше се вече стъмнило и нямаше как да определя.

В главата ми се оформят няколко безумни въпроса:
1. Какво търси там масло?!?
2. Защо след като свистенето го няма(явно не изпуска) продължава да няма мощност?

Колата е V40 2003г. 1.9D 102hp.
Според мен е спукан маркуча на турбото . Нормално е да има масло в него ( няколко капки ) и заради налягането ако има малка цепнатина маслото излиза и пръска навсякъде .
Турбото надува някъде около тези обороти и се чува свистене, докато EGR клапана там някъде вече трябва да спира да работи . Може и скоба на маркуча да се е разхлабила или разместила .
Мое мнение , може и да греша Smile
възможно е и кулера да се е напълнил с масло Idea
Изясни се, кое от къде е и какво прави там. Smile
Гръмнал маркуч на изхода на турбината.
Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ...
bell Wrote:Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ...
Стефчо, ако при теб е същият проблем, би трябвало да започне да пуши и да загуби мощност. Все пак е след торбото при колегата, доколкото разбрах, и губи налягането Wink
Твоето по-скоро е мека връзка или някъде другаде по ауспусите, защото колата ти върви, има мощност, не пуши ... само съска и то отдолу, под купето се чува Wink
Отиди да й видят ауспусите, преди да се притесняваш Wink
Дори да не ги правиш на момента, поне да ти кажат какво е положението ... отделно ти можеш сам да видиш, когато я вдигнат на стенда, дали изпуска отнякъде - ще е черничко наоколо :mrgreen:
Dodo 155 Wrote:
bell Wrote:Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ...
Стефчо, ако при теб е същият проблем, би трябвало да започне да пуши и да загуби мощност. Все пак е след торбото при колегата, доколкото разбрах, и губи налягането Wink
Твоето по-скоро е мека връзка или някъде другаде по ауспусите, защото колата ти върви, има мощност, не пуши ... само съска и то отдолу, под купето се чува Wink
Отиди да й видят ауспусите, преди да се притесняваш Wink
Дори да не ги правиш на момента, поне да ти кажат какво е положението ... отделно ти можеш сам да видиш, когато я вдигнат на стенда, дали изпуска отнякъде - ще е черничко наоколо :mrgreen:

Че върви Влади вчера разбра и един баварец със пет лепенки М-класа отзаде. По принцип не обичам да се дърлям с хлапаци, но този беше много напорист и понеже на D5 силата е в 3 и 4 скорост баш там му направих точка.
... п.п и той беше печка де :lol:
А освен стенда искам да видя и дюзите, че след тоя тест със Vida ми стана некакси криво с тези големи отклонения в корекциите там....дано излезне малкия дявол че ако трябва да сменям сега и дюзи... :roll:
при мен в началото беше така, свистеше, без други симптомии, колата си вървеше, не пушеше, абе беше си ок, докато в един момент не влезе в сервизен режим. оказа се спукан интеркулер, и в началото изпускаше но много малко колкото за звук само, но като се разшири дупката и хоп изненада .
stefi_pavlov Wrote:при мен в началото беше така, свистеше, без други симптомии, колата си вървеше, не пушеше, абе беше си ок, докато в един момент не влезе в сервизен режим. оказа се спукан интеркулер, и в началото изпускаше но много малко колкото за звук само, но като се разшири дупката и хоп изненада .
Е сега вече вкара твоя адаш в допълнителни размисли :lol:
При него не е точно типично съскане, а свистене точно като преминаване на изгорели газове през пукнатина или издухана гарнитура на връзка Wink
Отделно се чува само отдолу, а не отпред или около мотора.
Трябваше да се наведа онзи ден, ама много ми беше топло ... най-вероятно колата е закачана отдолу и е отворила някъде успуха, но най-добре ще се види на стенд или канал.
bell Wrote:
Dodo 155 Wrote:
bell Wrote:Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ...
Стефчо, ако при теб е същият проблем, би трябвало да започне да пуши и да загуби мощност. Все пак е след торбото при колегата, доколкото разбрах, и губи налягането Wink
Твоето по-скоро е мека връзка или някъде другаде по ауспусите, защото колата ти върви, има мощност, не пуши ... само съска и то отдолу, под купето се чува Wink
Отиди да й видят ауспусите, преди да се притесняваш Wink
Дори да не ги правиш на момента, поне да ти кажат какво е положението ... отделно ти можеш сам да видиш, когато я вдигнат на стенда, дали изпуска отнякъде - ще е черничко наоколо :mrgreen:

Че върви Влади вчера разбра и един баварец със пет лепенки М-класа отзаде. По принцип не обичам да се дърлям с хлапаци, но този беше много напорист и понеже на D5 силата е в 3 и 4 скорост баш там му направих точка.
... п.п и той беше печка де :lol:
А освен стенда искам да видя и дюзите, че след тоя тест със Vida ми стана некакси криво с тези големи отклонения в корекциите там....дано излезне малкия дявол че ако трябва да сменям сега и дюзи... :roll:
Предполагам, че е бил 525 tds, защото другите им мотори вървят добре за тежестта на купето ... имал съм Е39 и хич не е слаба, особено 530d Wink
Но както и да е, развалил си деня на човека ... тя всяка М-лепенка му е вдигала х 10 к.с. :mrgreen:

За дюзите - не се шашкай толкова, не е чак толкова голяма разликата и най-вероятно ще се пооправят с 2-тактовото масло ... но при 5-та е заради това, че изпуска, което е механичен проблем, а не игла или бобинка Wink

Като се видим следващият път ще ги проверим отново.
Pages: 1 2