Волво Клуб - България

Full Version: Маркуч климатик V40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, колеги!

Порових по книгите и по форума с търсачката, но не намерих това, което търсех, затова пиша тук. Надявам се да не дублирам някоя тема.

Става дума за следното. Както си карах колата ми изсъска за няколко секунди и изхвърли всичкия фреон от климатика. Стана ясно че единия маркучите, който се опира в стойката перката явно от вибрациите се е протрил и се сцепил. Става дума за маркуча, който идва от компресора и влиза в кондензатора на климатика, до колко установявам. Той обаче за съжеление не може да се свали само той, а се сваля заедно с алуминиевата плочка, която стига долу до компресора, и с маркуча, който от същата плочка влиза в купето. Първата ми реакция беше да отида в Папе, където са ми правили хидравлини маркучи за служебното Вито, но ми каза, че за климатици не правят, само за хидравлика. После в Ауто плюс, от където най-вече пазарувам части, неможаха да намерят парт номер за въпросните маркучи.
Та въпорса ми е дали някой с програма може да ми каже някакъв парт номер, или пък ако случайно някой продава нещо на части и въпросната част е наличина и в добро състояние да ми даде цена. Трябва ми спешно да го оправя, защото ми предстои дълго пътуване и в тая жега ще е мъка без климатик.
Колата е V40, 1.9D, 95HP, 1999 и се намирам в София. Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен!

Благодаря ви предварително!
В сервиз за климатици на Черни връх (срещу Била) са ми правили такъв маркуч на VW. Имат машина, която прави връзката на маркуча с алуминиевите тръби. Номера на цялата плочка с маркучите е 30883903, но вече не се произвежда <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.jimellisvolvoparts.com/p/Volvo__S40/Hose/7017154/30883903.html">http://www.jimellisvolvoparts.com/p/Vol ... 83903.html</a><!-- m -->.
Здрасти, колега!

Мерси много за бързата и точна информация. Ще отида до Черни връх и ще видя някъде по магазините дали неможе да се намери неоригинален маркуч.

Благодаря още веднъж!
Здравейте, колеги!

Да споделя за бъдещите поколения решението на моя проблем. Както ме посъветва колегата Жоро, потърсих сервиза на Черни връх, но така и не го намерих, може би се е изместил някъде. Все пак неговия съвет излезе много много полезен, защото вече знаех, че работата може да се ремонтира, а решението не е само смяна. Разрових се в нета и стигнах до един сервиз на Сливница - Бате Рафи. Срещу 50лв. човека разпресова спукания маркуч и впресова нов. След това върнах всичко на колата, заредих с фреон и вече 2-3 дена всичко работи нормално. Даже имам чувството, че работи по-добре от преди, което е нормално, пред вид, че не бях пипал фреона от както съм я купил, т.е. поне 5 години, тъй като не се знае и човека преди мен колко време не е пипал.
Иначе пак по схемите и парт номерата, които ми прати Жоро, успях да се сдобия с цена за нови маркучи (предполагам неоригинални) от Ауто Плюс на цена около 320 лева, и то с отстъпката, която ползвам там. Така че спестих някой лев, като се надявям, че резултата ще е достатъчно траен за да има смисъл всичко.
Пътеката е отъпкана. Дано не ви се налага, но ако все пак ви се наложи, дявола не е толкова черен!
Това е от мен засега!

Благодаря още веднъж на колегите, които се притекоха светкавично на помощ!
Същата случка във Варна в началото на юли. След пробива имах късмет, че намерих бързо сервиз. Срязаха маркуча на две и запресоваха една втулка. Проверка за теч, зареждане и кеф ... хладилник! Всичко 3 часа загуба на време, 130лв. за процедурата и една година гаранция. Обоколка още наколко дни по морето, връщане до София и вече 2500 км. без проблем. Не ми се мисли, какво щях да правя в тия жеги, като съм пътувал предимно през деня и с две чавета на задната седалка.
Всичко е добре, когато свършва добре!
Мене всичко ми се случи в Русе, но добре, че не бяха големи жеги, че изобщо нямах време да търся сервиз!