Волво Клуб - България

Full Version: Голям проблем Volvo S40 99` 1.9 DI
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, колеги. Моля ако някой може да ми помогне да пише. Ето какво ми се случи онзи ден: на връщане от морето карам към София по магистралата и прди отбивката за Ихтиман на спускане нещо изтрещя отпред и колата заби предницата. Отбих в аварийната лента и слязох да огледам. На пръв поглед нямаше нищо, само капеше конденз от тръбичката на климатроника - нещо нормално. Качих се отново и запалих, като изключих климатроника. Когато включих първа скорост и отпуснах плавно съединитела колата се запъна и угасна. Опитах пак и пак същото. Изчаках известно време и опитах пак. Подадох повече газ на първа и започна да пуши отпред. Слязох и взех пожарогасителя, като махнах и пластмасовия капак над двигателя. Пушека идваше от съединителя. Когато спря изчаках 30 мин да се охлади. Потърсих познат да ме вземе с автовоз. Преди да тръгне обаче реших да пробвам отново да тръгна по инерция, понеже бях спрял на спускане. Момчето което возех ме забута и опитах да вкарам втора скорост на натиснат съединител, но не влизаше - нито тя нито някоя друга. Предположих, че синхронизаторите са се счупили и придържайки лоста в положение на втора скорост след като момчето се качи в движение успях да набера скорост и освободих по инерция. Тогава забелязах, че колата няма инерция и подадох леко газ, защото ми се стори, че е на скорост.С изненада установих, че съм включил пета скорост на неутрално положение на лоста...(скоростната кутия е ръчна, не автоматична). Така стигнах до София. Там на влизане на първия светофар спрях в крайна дясна лента, да чакам зелено. Когато светна и потеглих, скоростите влизаха нормално до 4-та, но 5-та скорост я нямаше. Чуваше се тракащ шум от скоростната кутия но реших да карам така. Оставих момчето в София и се прибрах чак до Монтана до 4-та скорост, през прохода Петрохан. Спрях колата пред нас и сега се чудя какво ще правя. Ако имате някакви идеи какво се е случило и предложения какво да правя, моля споделете. Трябва ми мнение на специалист, за да знам има ли смисъл да се ремонтира скоростната кутия или директно да търся друга - втора употреба. Предполагам, че и съединителя ще е за смяна.
По описанията които даваш ми се струва, че включва на две скорости едновременно и затова блокира скоростната и започва да пуши съединителя.
Причините за това са много, от счупен лагер до паднала зегерка. без да се свали и разглоби няма как да се каже какво става.
По бързия вариянт за ремонта е друга скоростна и нов съединител. ПО по бавния а и с по голям риск да влезеш вътре с парите е да се отремонтира кутията и естествено пак нов съединител.
Но при всички случаи първо е добре да разглобиш ( да се свали скоростната ) за да се знае какво е положението.
Намери си маистор които ще се наеме да разглоби скоростната и деистваите.
Много благодаря за бързия и адекватен отговор
Колега, знаеш ли с кой модел скоростна кутия си?
Ами по спомени от Вадис като гледах май беше М56D, нещо такова ми се върти в главата.... може и да бъркам някоя буква или цифра.
Този колега мисля че има същата кутия за продаване в изправно състояние. <!-- m --><a class="postlink" href="http://volvoclub-bg.com/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=16342">http://volvoclub-bg.com/forum/memberlis ... le&u=16342</a><!-- m -->
Мерси, намерих, но е голяма цифромания,а ако се наложи да сменя и феродовия диск и аксиалния лагер... отивам на 600 лв ремонт Sad
Причината стана ясна, колеги. Скъсан маншон на полуоска - изтекло е маслото от скоростите през маншона, кутията е прегряла на магистралата и е включила две скорости. Голям карък съм.