Колеги преди няколко дни монтирах двоен дин на Волво S60 мисля, че е около 2007 година, монтирах му и управление от волана и всичко си заработи но фабричния парктроник спря. Най-вероятно звука на парктроника се възпроизвежда чрез говорителите на аудио системата защото в момента парктроника се активира, бутона на таблото светва и датчиците работят но няма звук. Интересно ми е как комуникират устройствата помежду си защото на блока за парктроника в багажника няма кан шина. Има 2 букси едната от които е за само за датчиците тъй като директно излиза от колата през тампона при бронята а другата букса има 3 кабела които са (+) (-) и трети който като го проверявам с пробника и парктроника се изключва и не може да се включи докато не изгася и не запаля колата отново. Не успях да намеря информация в интернет и за това реших да попитам. Някой зблъсквал ли се е с такъв проблем и има ли той решение?? Гледах, че има някакви китайски ОЕМ-и на които пише, че комуникират с оригиналния парктроник но при мене схемата е друга.
Колега преди време и аз исках да слагам двоен дин но ми казаха че ще изгубя половината екстри вкл. и парктроника. Доколкото знам той си чете само оригиналното HU-радио в което има информационен модул който е вързан по CAN
Незабравяйте че освен CAN (High and Low speed bus) някой модули в автомобила се обслужват по LIN.
Този комуникационне протокол използва еднопроводна линия и описаното поведение е близко до очакваното ако комумикациатя между CEM (ако не се лъжа) и PAM е засегната.
btw събитието със сигурност е подходящо отбелязано в DTC лога на CEM
valensi Wrote:Колеги преди няколко дни монтирах двоен дин на Волво S60 мисля, че е около 2007 година, монтирах му и управление от волана и всичко си заработи но фабричния парктроник спря. Най-вероятно звука на парктроника се възпроизвежда чрез говорителите на аудио системата защото в момента парктроника се активира, бутона на таблото светва и датчиците работят но няма звук. Интересно ми е как комуникират устройствата помежду си защото на блока за парктроника в багажника няма кан шина. Има 2 букси едната от които е за само за датчиците тъй като директно излиза от колата през тампона при бронята а другата букса има 3 кабела които са (+) (-) и трети който като го проверявам с пробника и парктроника се изключва и не може да се включи докато не изгася и не запаля колата отново. Не успях да намеря информация в интернет и за това реших да попитам. Някой зблъсквал ли се е с такъв проблем и има ли той решение?? Гледах, че има някакви китайски ОЕМ-и на които пише, че комуникират с оригиналния парктроник но при мене схемата е друга.
CAN-BUS...
Без оригиналното радио няма да работи.
модула на парктроника използва LIN към REM-a,оттам нататък по CAN напред към CEM и остатъка