Здравейте, преди два месеца си купих Волво В70 2.4 Д5 2004г. автоматик. Понеже не съм запознат изобщо със тази марка коли се надявам някой от вас да ми помогне. Като завивам на ляво се чува един много странен звук не знам как да ви го опиша. Звучи като че ли нещо се драска във колата гледал съм от долу да видя да не би наистина да съм закачил нещо :lol: Ходих на монтаж за гумите понеже си мислех че е от гумите ми до като карам и пусна волана за секунда колата ми веднага отива във лява лента. Оказа се че не е така и незнам някой има ли си на представа от какво колата може да "завива на ляво" :lol: и от каде може да се чува този странен звук
Мисля да отида на сервиз на Волво но си нямам на представа колко пари ще ми излезе и дали ще остана доволен като техен клиент. Благодаря ви предварително !
Зависи в кой край на планетата си - така на сляпо няма да сме ти полезни
Какъв размер са ти гумите и кога ти драска - при пълно ляво ли?
Най-често ламарината зад спирачния диск опира в диска при завой. За носенето вляво трябва да се провери предницата за луфтове и да се направи реглаж след като всичко е оправено.
Тампон или лагер на макферсон? :roll:
Гумите са ми размер 205/55 и звука се чува дори и при най-малкото завиване на ляво. Иначе на моменти изчезва този звук и аз не знам на какво се дължи. Иначе да има някой от Русе случайно да е ходил на сервиза на Волво и ако може да ми каже дали е доволен от тях?
Възможно ли е да е от нахватките, защото така предположиха в сервиза?
Колега - със този странен звук не ни разпалвай въображението
Можеш да го клипираш и да го постнеш тук във форума ако се чува. Но така ти самия не даваш никакви насоки - присвирва ли, драще ли, стърже ли, скърца ли - бъди по точен и конкретен. Няма как да хвърляме боб.
simicha1 Wrote:Здравейте, преди два месеца си купих Волво В70 2.4 Д5 2004г. автоматик. Понеже не съм запознат изобщо със тази марка коли се надявам някой от вас да ми помогне. Като завивам на ляво се чува един много странен звук не знам как да ви го опиша. Звучи като че ли нещо се драска във колата гледал съм от долу да видя да не би наистина да съм закачил нещо :lol: Ходих на монтаж за гумите понеже си мислех че е от гумите ми до като карам и пусна волана за секунда колата ми веднага отива във лява лента. Оказа се че не е така и незнам някой има ли си на представа от какво колата може да "завива на ляво" :lol: и от каде може да се чува този странен звук Мисля да отида на сервиз на Волво но си нямам на представа колко пари ще ми излезе и дали ще остана доволен като техен клиент. Благодаря ви предварително !
Аз си мисля, че най-добре е да отидеш на сервиз, примерно МП, със сигурност ще останеш доволен от ремонта, но може би не от цените.
Тъй като описването на шумове във форум, освен ако не са характерни и свързани с някаква последователност от действия, са просто гадаене ... а ние не сме гледачки или гурута, поне не аз :mrgreen:
Описаните от теб симптоми могат да се дължат на доста неща - от крива гума или предница (за бягането вляво) до тампон на макферсон или шарнир, като преминеш през рейка и т.н.
Така че в сервиза, за да я преборят
Виждам, че скоро си я купил, надявам се да ни си я взел "изгодно", защото сега ще добавиш разликата в цената до "неизгодните" с ремонтите :mrgreen:
btw ... Колегата Bell има шум, който той определя като стържене на турбината, а аз го чувам като съскане от генерация, но може и двамата да грешим :?: :!: Шумът е субективно възприятие и за един човек е чукане, за друг драскане ... а за някоя жена може да няма шум :mrgreen:
Stanchoni Wrote:Тампон или лагер на макферсон? :roll:
Те тропат без значение завиваш или не, а когато окачването сработва при неравност. Слушах го 2 месеца (докато му дойде реда) и още при дупка очаквам да чуя "дрън-чук" ...
Към колегата автор на темата:
0878 348 268 Велислав - това съм аз и съм просто клубар. Не съм сервиз и не вземам пари
Дай да я чуем тази кола. Хем ще ти кажа и къде да ходиш и къде не. При Сашо до КАТ ходи ли или той още е отпуска?
При крива предница (разбирай НЕрегулирана) е възможно дори да чуваш виене сходно с виенето на лагер-главина. Ако караш дълго време така, тя съвсем закономерно ще си отиде.
Друг сценарии: разбити ограничители на завой (едни пластмаски набучени на метално шишче, което е хванато за носача с 2 болта). Ако пластмасата се е износила/липсва тогава ти позволява да завиваш повече от "разрешеното" и тогава я гумата опира в подкалника, я карето се тормози повечко от нормалното, рейката и за нея малко тормоз.
Централния ти болт завит ли е. А стегнат ли е с динамометричния ключ на 50 или 60нм (не помня точно).
Абе за мен си за реглаж/сходимост, стига всичко по окачването да е ОК, но дрънни една шайба да пием по едно кафе, да се повозим, да полафим, пък ще го измислим
п.п. Сега в неделя имаме традиционна сбирка - 12:00 на паркинга на МОЛ-а където са Карфур и киното.
Традицията е всяка последна неделя от календарния месец да сме 12 часа там, независимо дали е пусната нарочна тема или не.
Това не означава, че не може да се видим още довечера и да си си решил проблема дори преди срещата в неделя
Една идея - ако стърженето продължава непрекъснато докато е навит волана, когато колата не се движи може да е хлабав ремък на помпата на сервото. Имах такъв случай с Пежо.