Волво Клуб - България

Full Version: Теч от пробката на картера.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте, колеги.
Наскоро закупих моето Волво.
Още при огледа на канал забелязахме, че има теч по кората под картера. И на следващия ден се уговорихме да посетим сервиз за да се установи дали проблемът е малък или голям и колко би струвало отстраняването му.

В момента маслото е под минимума факт, който забелязах днес преди да тръгна за работа.
Проверих и къде е след като стигнах до работа, което е на около 10 км. (показва се на щеката, но е далеч от желаното ниво. Решил съм утре или най-късно в понеделник да я закарам на сервиз за смяна на масло и да отстранят проблема с теча от пробката.

Моля да ме посъветвате къде да го сменя и с какво масло.

Колата е Волво С40 1.8 16в '97.
Не че нещо, ама логика на джамбаз "Ако ми бута масло и ти я продавам, много ясно че ще разхлабя или пробката или филтъра за да мога да ти кажа че видиш го губиш, а не го гориш и тези пушеци не са от ауспуха а от под капака"...
Иначе за пробката - слага се винаги нова алуминиева шайбичка, която играе ролята на уплътнител. Като не й знаеш размерите даваш 3.50 в Мото Пфое и си свиркаш, ако ги знаеш и има откъде да си я купиш надали ще струва повече от левче, но като се замислиш колко гориво ще замине в процеса на търсене... върви в МП като пич, май най-добре.

п.п. Всеки път си казвам, че ще я измеря и ще го постна някъде из форума че да се знае ама ... 6 или 7 пъти вече все се каня ...
Мога само да потвърдя - шайбичките на S/V40 1.8; S80 2.9 и S80 B5244S са еднакви.
Благодаря за отговора,
Според мен не гори масло двигателя. Нито личи да пуши от някъде, нито от ауспуха. След първият ми преход преди 2 дни от 400+км видях, че капака на багажника има ситни пръски от двигателно масло, както и бронята.

Знам, че звучи странно, но според мен може да се обясни с теч от пробката и някакво странно завихряне на маслото, което е паднало по кората при скорост над 100км/ч.

Моля за препоръки от къде мога да закупя няколко литра (5-6) двигателно масло от варел.
Ravenol 10W-40, ама като отидеш в магазина извади каталога, че сега не се сещам какво точно беше. Aз понеже съм на газ и на S40-ката слагам от тяхното с присадки за газифицирани двигатели от бидончето (но пак иде към 12 лева литъра де, не е като да е от евтините), а Шлепо се кара с VSI/VMO 5W-40.
ahapxnr Wrote:Благодаря за отговора,
Според мен не гори масло двигателя. Нито личи да пуши от някъде, нито от ауспуха. След първият ми преход преди 2 дни от 400+км видях, че капака на багажника има ситни пръски от двигателно масло, както и бронята.

Знам, че звучи странно, но според мен може да се обясни с теч от пробката и някакво странно завихряне на маслото, което е паднало по кората при скорост над 100км/ч.

Моля за препоръки от къде мога да закупя няколко литра (5-6) двигателно масло от варел.

Забравих да добавя, че съм в София и ми иска да го сменя до понеделник на обяд. Днес мисля да отида до кауфланд за да взема 1 литър масло, колкото да вдигне нивото и да я закарам безпроблемно до сервиз.
ahapxnr Wrote:
ahapxnr Wrote:Благодаря за отговора,
Според мен не гори масло двигателя. Нито личи да пуши от някъде, нито от ауспуха. След първият ми преход преди 2 дни от 400+км видях, че капака на багажника има ситни пръски от двигателно масло, както и бронята.

Знам, че звучи странно, но според мен може да се обясни с теч от пробката и някакво странно завихряне на маслото, което е паднало по кората при скорост над 100км/ч.

Моля за препоръки от къде мога да закупя няколко литра (5-6) двигателно масло от варел.

Забравих да добавя, че съм в София и ми иска да го сменя до понеделник на обяд. Днес мисля да отида до кауфланд за да взема 1 литър масло, колкото да вдигне нивото и да я закарам безпроблемно до сервиз.
Точно от КАУФЛАНД ли ще взимаш масло?!
По-добре си купи на Приста или ЛукОйл, поне ще вземеш нещо прилично ...
Само не се знае с какво масло е колата в момента ... по-добре днес го изкарай на крака и утре направо в някоя масларница Wink
В кой район на София си?
Dodo 155 Wrote:Забравих да добавя, че съм в София и ми иска да го сменя до понеделник на обяд. Днес мисля да отида до кауфланд за да взема 1 литър масло, колкото да вдигне нивото и да я закарам безпроблемно до сервиз.
Точно от КАУФЛАНД ли ще взимаш масло?!
По-добре си купи на Приста или ЛукОйл, поне ще вземеш нещо прилично ...
Само не се знае с какво масло е колата в момента ... по-добре днес го изкарай на крака и утре направо в някоя масларница Wink
В кой район на София си?[/quote]

Маслото в момента е Fuchs Titan. Обаче както споменах нивото е прекалено ниско. И поради това, че се опасявам да не стане беля, ще взема 1л масло колкото да я закарам до някоя масларница.

Иначе съм в близост до Студентски град и ще съм много благодарен ако ми препоръчате сервиз където ще могат да го оправят на деня.

Чудя се дали да не взема и от онези промиващите масла, но на първо време искам просто да се успокоя, че няма да има ядове с масло респективно двигателя.
Днес смених масло в един сервиз до НСА, човека каза, че не е от пробката теча и най-вероятно е прав понеже пробката макар и умишлено или не да е била разхлабена при оглед на колата в сервиз преди да я купя, майстора я стегна още четвърт оборот.

Според майстора от днес явно има проблем със семеринга, който се дължи на повишено картерно налягане и може да бъде отстранен с подмяна на катализатора с резонантно гърне.
Сменихме масло, въздушен и маслен филтър.
И ме посъветва да наблюдавам нивото на маслото, както и дали оставя след и след паркинг. В момента е без кора на картера (тя и без друго е в окаяно състояние).

Вярно ли е, че високо картерно налягане се създава при каране с по висока скорост?
Като "екстра" след смяната на маслото е, че започнаха странни вибрации при 2500+ оборота и след като я форсирах на място до около 5000 забелязах, че има нещо като вода излезнало от ауспуха.
Е как пък диагностицира "повишено картерно налягане" и на всичкото отгоре ще го "лекува" с подмяна на !?! катализатора ?!?. (Сигурно ти е предложил безплатно да ти го демонтира, надявайки се че няма да си го поискаш обратно).
yuckuJackD Wrote:Е как пък диагностицира "повишено картерно налягане" и на всичкото отгоре ще го "лекува" с подмяна на !?! катализатора ?!?. (Сигурно ти е предложил безплатно да ти го демонтира, надявайки се че няма да си го поискаш обратно).

Big Grin Не ми е предлагал да му го оставям, но все пак търся възможност за професионално отстраняване и подменянето му с оглед да се "отпуши" колата.

Аз не претендирам да разбирам от коли, но според мен високо картерно налягане е възможно обяснение на теч на масло при каране по магистрала.
На място теч няма.
Pages: 1 2 3