Волво Клуб - България

Full Version: За какво е бутон W до скоростния лост на Волво С80
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,искам да ви попитам за какво е бутон W до скоростния лост.Колата е волво С80 2.0Т бензин 99г. , автомат с четири скорости.Доколкото разбрах и пробвах това е някакъв зимен режим,но искам да попитам през зимата в снега мога ли да си карам с включен бутон W или той е само за потегляне,защото някой казват че когато е включен този режим прегрявало маслото в скоростната кутия.
Spored men moje i trqbva da si karash kato ima snqg na W, mislq che tragva na 2, ne znam dali ima druga razlika s normalniq rejim, moje da svarzano neshto s stc ili abs, neka nqkoi po-zapoznat kolega da se izkaje. Az spodelqm prakticheski opit ot drugi marki, koito sam karal avtomatik, osven che tragva na po-visoka predavka ne vijdam i useshtam druga razlika.
Използва се при тръгване на заледен участък. Това което прави, е че колата тръгва на 3та предавка за да се избегне голямото въртене на колела върху леда. В комбинация с 2 вместо D - колата тръгва на 2ра предавка. За каране няма особен смисъл - просто ще караш само на 3та и 4та и колата ще е тромава.
Доколкото знам, това копче се използва само при тръване. Мисля, че не е правилно да се кара дълго време по този начин, защото почва да загрява много маслото на кутията. Така поне съм чувал.
Точно така ! Аз съм с такава скоростна кутия. Зимата се използва само да те изкара от критична ситуация а не да се кара постоянно на W .Доколкото знам при този режим колата тръгва от втора с цел да се избегне пробугсуване.
armagedon Wrote:Точно така ! Аз съм с такава скоростна кутия. Зимата се използва само да те изкара от критична ситуация а не да се кара постоянно на W .Доколкото знам при този режим колата тръгва от втора с цел да се избегне пробугсуване.
От 3-та, поне при 6-степенната кутия на ХС90 Wink

btw ... да използвам темата - Направи ми впечатление миналата зима, когато се изкачвах на един заснежен баир, че в режим W не вдига повече от 20-25 км/ч, а може и до 30 да е стигнала - реже газта и пъпли като червей, но поне не затъва ... не намерих подобно ограничение на този режим в книжката (може и да не съм го прочел), но след това няколко пъти го пробвах и едно и също, а грешки и триъгълници няма :lol:
Може би AWD се товари доста в W режим и са го ограничили :roll:
Не е само при AWD -то.И аз карам с някакви високи обороти а колата действително се движи с малка скорост.
Благодаря ви за отговорите колеги.Хубаво е да знам за какво става въпрос.
При мен след 5 годишна експлоатация съм стигнал до следния извод:
- на първа в ръчен режим е най-проходима, блокира се халдекса и с малко газ излиза.
- на W - тръгва от 2-ра - било ми е полезно 2-3 пъти само при поледица при потегляне и след това блокирам с ръчния режим на 2-ра или 3-та.
Това е при мен с първото поколение на AWD, знам че след 2006 със новия автоматик 6-степенен се променя управлвнието на халдекса и спирачните намеси. При V8 - халдекса на 1-ва винаги е зацепен на 100%.