Волво Клуб - България

Full Version: Ремонт на модул 30864189 за под 5лв
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, понеже ми се беше развалил модула за управление на вентилатора в купето и го оправих реших да споделя как - може на някой да му е полезно. Снимки по свалянето на модула не съм правил защото реших да използвам готовите от ТУК. Линка ми беше даден от колега от форума, надявам се няма нищо против че го използвам. На снимките колата е с дясна дирекция, но това не е проблем, при нас просто е огледално. От тук нататък следва разглобяване на модула и смяна на дефектиралите части.
1. Сваля се пластмасовото капаче
[attachment=31397]
2. След това развиваме придържащите болчета
[attachment=31393]
3. Разпояваме елементите от платката
[attachment=31394]
[attachment=31391]
[attachment=31388]
4. Прехвърлям удълженията на крачетата от стария на новия транзистор
[attachment=31386]
5. Огъваме леко крачетата на новия за да паснат на платката
[attachment=31383]
6. Тук внимаваме с крачетата защото корпусите са различни и да не стане някой проблем. На този който сваляме D525 са :
[attachment=31381]
7. Новият (BD679A) е в съвсем различен корпус и съответно има разлика в крачетата а те са:
[attachment=31379]
Означенията база, емитер, колектор отговарят на номерациите на двата.
8. Почистваме радиаторчето и започваме да слагаме елементите. Слагаме малко пастичка за по добро топлоотдаване и запояваме за платката.
[attachment=31377]
9. Мажем големия транзистор
[attachment=31375]
10. Слагаме и големия на мястото му
[attachment=31373]
11. Слагаме капачето и вече придобива окончателния си вид
[attachment=31371]
12. Връщаме модула на мястото му по вече познатия начин и се радваме на работещ вентилатор на всички степени.
Това беше решението за мен, дано да е в полза и на други колеги с този проблем.
Ако някой модератор сметне за нужно нека направи темата важна.
Браво, много полезно колега, мисля че имаше някъде такава тема във форума, не ми се рови сега, но има няма все ще е полезно на колегите с подобен проблем Wink
Това добре, но замяната на 2SD252 с BD679A е крайно неуместна по следните причини:
1. BD679A е дарлингтон. Тоест вътре в корпуса има повече от един транзистор.
2. Разсейваната мощност от корпус TO-220(2SD252) и ТО-126(BD679A). BD679 може да разсейва много по малко мощност от 2SD252.
3. Усилването на 2SD252 е от 30 до 300, а на BD679A e 750 min.
Според мен добър заместител на 2SD252 е TIP41C. Има го навсякъде, доволно евтин, в същия корпус е. Разположението на изводите е същото.

Добре е да се обърне внимание и на следните неща:
1. Влага. Добро почистване.
2. Изолация между транзисторите и радиатора, Ако има то трябва да се сложи и на сменените.
Да прав си Тишо дарлингтон е. Но мисля че не е проблем... контактните повърхности за почистени и шлайфани за по добър контакт. Изолация няма никаква между транзисторите и радиатора.
каде мога да намеря транзистор
http://www.comet.bg/bg/contacts/ тук със сигурност ще намериш