Волво Клуб - България

Full Version: Въпрос за бордови компютър
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте!
Знае ли някой от къде бордовия компютър взема информация за разхода на гориво?
И при работа на двигателя на газ до колко тази информация е актуална?
Мотора е 5244Т3, газовия инжекцион е Ланди Ренцо, но в момента не мога да кажа точния модел.
Питам, щото днес ето какво отчете компютОра

[Image: 031412321.jpg?r=0]
От себе си :-) Разхода на гориво се изчислява спрямо време което дюзата е отворена - дюзите пускат еднакво количество за еднакво време. На компютъра тази стойност е зададена и понеже той управлява дюзите знае колко бензин е минал през тях.

Не разбирам нищо от газови уредби, но управлението на газовите дюзи е извън този компютър. Това си е рахода на бензин при същите условия, просто компютъра не знае, че си карал на газ и бензиновите дюзи са били затворени. Газовите дюзи имат различни характеристики и този разход не е верен за тях.
При мен е същият двигател, с Фобос 2. При десетките десетките настройки, които му правихме, отклонението е варирало от -1 до +2 литра/100км.
При работа на газ тези показания не сочат нищо, защото нямат нищо общо с потока на газта.Но са важен показател за настройката на газовата - ако си минавал даден маршрут на бензин и след това на газ и си карал приблизително по един и същ начин, натоварването е било подобно то показанието за среден разход би трябвало да е едно и също - при добра настройка, ако е по-голямо - сместа е бедна, ако е по-малко - сместа е богата.
Благодаря за отговорите, колеги!

Мисля си( може и да не съм прав ), че щом компютъра управлява дюзите, няма как да не разбира, че са постоянно затворени.
При тази ситуация от къде би вземал информация?
Дали няма връзка някаква между газовия комп и бордовия такъв?
Темата май взема посока към газаджийския раздел, поради което моля най-смирено някой модератор да я подмести. Smile
Точно това прави газовия комп, лъже ЕКУ-то на колата, че бензиновите дюзи се отварят и впръскват бензин, а практически те са затворени и се отварят газовите. Газовия получава инфо за времето на отворена бенз. дюза, умножава по коефициент зададен при настройката, взема предвид някои и друг параметър и получава времето за отваряне на газовата дюза. Основната цел е ЕКУ-то на колата да остане с убеждението че работи на бензин, а в същото време да работи на газ - от там следва писаното в по-горния пост, че при един същи режим средния разход трябва да е приблизително същия за да няма проблеми.
При мен разликата е от градско 3л, магистрала 1л. което ми говори че е в проценти, а така или иначе Волво са си казали и за Би-фюела че е около 20% разликата в разхода газ/бензин.
Ако разхода на газ съвпада с разхода на бензин значи има бедна газова смес - оптималната смес при бензин е около 14 обемни части въздух 1 обемна част бензин, при газ е около 12:1. Бензиновият компютър управлява и свещите, затова не може да бъде изолиран на газ и се налага да бъде 'излъган', че дюзите работят. Ако 'разбере', че дюзите не работят ще спре да подава сигнал към бобините и колата загасва. Доколкото знам съвременните газови инжекциони променят сместта според оборотите, ламбда сонда, МАП сензор, същото прави и бензиновия компютър, но с други параметри и оттам всякаква връзка между бензин и газ се губи. Теоретичната разлика е 20% но заради промените според режима на двигателя е непредвидима.
Газовия компютър взема бензиновите времена, умножава ги по определен коефициент и така получава времето за газовите дюзи. Цялата тънкост при настройването е правилното определяне на тези коефициенти. При правилна настройка бензиновите времена остават едни и същи без значение на какво гориво се кара, съответно и показанията на борд компютъра остават същите. Но реалния разход на газ е около 20% повече.