Волво Клуб - България

Full Version: Въпрос относно модул DRL - ползва ли някой такъв?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Привет съфорумци,
видях, че има две-три подобни теми, но в тях не успях да намеря отговор на въпросите, които ме вълнуват и за това реших да пусна нова тема. Истината е, че ми изпадна интересен и изгоден модул за DRL. Имах възможността да го тествам на различни коли, но за съжаление не и на Волво. И понеже колегите ми в работата така и не успяват да отделят два-три часа да "разчоплят" моята кола реших сам да се "давя".
Преди това обаче ще питам някои неща и ще съм благодарен и щастлив ако има хора, които ползват "услугите" на такова устройство. За улеснение прилагам описание и схема на свързване на модула.
Първия въпрос е дали след монтажа мога да очаквам ядове от функцията за следене за изгоряла лампа на светлините? Замисъла е да се "вържат" към дългите светлини и мощността да се редуцира на 20% или 25% или 30%. По пътя на логиката не би следвало да има проблем, понеже компютъра сигнализира за изгоряла лампа само когато светлините са включени, а въпросният модул работи само на изключени светлини. Но в живота не всичко е толкова логично ................. та за това ако някой има реален опит моля да сподели.
Второто ми питане е относно модела на самия модул - има два варианта в зависимост от управлението на светлините: през "+" и през "-" - кой от двата модела е за мен?
И третото питане е по-скоро към колегата nik_dob: дали е склонен /гледайки схемата и описанието/ и познавайки ел.инсталацията на Волво-то някой ден /някога/ да се уговорим да свърже един такъв модул DRL?
Искрено се надявам тази тема да я довършим до край и да мога да дам "обратна връзка" на всички други заинтересовани, за това как се държи устройството.
Това с дългите е такова безумие, че просто няма накъде повече. Момента в който някой започне да ми вади очите по този начин му пускам и аз дългите та да види какво ми е на мен... :twisted:

И логичния въпрос: За какво ти е това чудо след като колата си има достатъчно добра система за дневни светлини?
Това с дългите на 30-тина % не е лош вариант. Даже в щатите (2007-ма още) карах едно камионче, което през деня само си пускаше точно тази функция. Също така голяма част от автомобилите там, забелязах че я имат тази функция...даже и европейските марки - BMW, Audi...
Ако е фабрично заложено - ОК.
Но!
За какво ти е да правиш "доработки" по перфектно проектираната ти кола, след като си имаш къси светлини, вършещи абсолютно същата работа.
Малко ми бяга логиката...но в "модерните" неща не винаги има логика...
Както и да е, това беше моето мнение Smile
Поздрави колега!
И успех в начинанието!
Tisho Wrote:Това с дългите е такова безумие, че просто няма накъде повече. Момента в който някой започне да ми вади очите по този начин му пускам и аз дългите та да види какво ми е на мен... :twisted:

И логичния въпрос: За какво ти е това чудо след като колата си има достатъчно добра система за дневни светлини?

Позволи ми да не се съглася с теб. Написал съм, че ще редуцирам мощността на 20% - 30%. С това ти гарантирам, че няма да заслепявам никой срещу мен. Можем да се видим някъде /не за това, ами за по биричка например/ и да ти демонстрирам, но след това искам с ръка на сърцето да ми кажеш дали те заслепявам Wink .
А иначе спокойно межеш да насочиш гнва си към онези участници в движението, които имат разни псевдо ксенончета, на рефлекторни фарове /без лупи/ поставени от тях самите с които действително могат да свалят самолет.

По отношение на самата кола и нейната система за дневни светлини - в интерес на истината не и се кефя много. Опасявам се, че с темповете на гасене и стартиране на двигателя скоро ще гръмне някой от ксеноните. Не знам колко струва една лампа и не искам скоро да разбирам.
Другото нещо което вероятно ще постигна е да "разтоваря" малко ел. инсталацията. В момента при включени светлини светят общо 14 лампи /около 130-140W/. След монтирането на модула ще светят само две /около 30W/.
И не на последно място - Tisho - ти си с s80, и мисля, че си със стъкло на фаровете - теб не те засяга толкова. Но повечето колеги /включително и с други марки коли/ са с пластмасови /влючително и аз/. Представи си какво става през лятото - слънцето ги напича здраво отвън, /за тези без ксенон/ лампата ги напича още по-здраво отвътре -и хоп след време фара матира.
За бирата е ясно. Wink
Според мен е по-добре да помислиш за светодиодно решение. Въпреки, че си намалил светлинния поток от крушката, рефлектора го насочва винаги срещу насрещно движещия се. То това е идеята на дългите светлини - максимална осветеност напред. А не компромис между заслепяване и осветеност както е при късите.
Поредната тема в която "разпъваме локуми" ....Съжалявам, но не се стърпях.Мисля, че е логично някой с опит с поставянето на DRL модул да обясни на колегата на поставените му въпроси, а предполагам и на други ще е интересно....например на мен.Аз също мисля да си слагам такъв.Мога да гарантирам, че при 30% намалена мощност на крушката на дългите през деня на никого няма да пречи светлинния поток.А съм сигурен, че и Вие го знаете.Така, че отново се връщаме на темата на колегата awsom .
Добре ще е да разсъждаваме как може да се получи, а не как няма да стане :!:
На твоята кола не става заради следенето за изгоряла крушка, тези модули стават за коли без следене за изгоряла крушка.

Ако не искаш локуми не питай във форум, а ходи в сервиз или си намери сам информацията. 30% намалена мощност на крушката са рекламни глупости, намаляват напрежението от което светлинният поток пада от 1600 на 1200 лумена, но 1200 лумена в очите пак са си много - 800 лумена са фаровете на жигулите, жигула на дълги си заслепява.
joro74 Wrote:На твоята кола не става заради следенето за изгоряла крушка, тези модули стават за коли без следене за изгоряла крушка.

Ако не искаш локуми не питай във форум, а ходи в сервиз или си намери сам информацията. 30% намалена мощност на крушката са рекламни глупости, намаляват напрежението от което светлинният поток пада от 1600 на 1200 лумена, но 1200 лумена в очите пак са си много - 800 лумена са фаровете на жигулите, жигула на дълги си заслепява.
Кой каза локум ... рахат или? :mrgreen:
Жоро, напълно те подкрепям!!!
Редовно срещу мен карат идиоти (наричам ги така, защото не можеш да опънеш доп. фарове като DRL) на дълги. Дори един ден на един олигофрен се наложи да му кажа, че му работят късите и дългите фарове, а отзад нищо не светеше. Явно великият модул за 20 лв. се е ошашкал :lol: Оказа се, че човекът не знае за този проблем, присветкали му цял ден, но той сега (когато спрях до него и свалих стъклото да му обясня какво е положението с елхата му) се сеща защо са го правили :mrgreen:
В МП инсталират DRL на всички коли от марките Форд, Волво, Ровър, Ягуар, така че със сигурност биха взели парите на всеки Wink
Другият вариант е този - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe">http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe</a><!-- m -->
Не е 20 или 30 лв., но освен, че управлява заводските халогени като DRL, активира и доста други функции по колите на Р2 платформата Wink
Тъй като колегата е с S60, горещо му го препоръчвам - комфортни стъкла, комфортни огледала, DRL, допълнителна информация на DIM-а и т.н.
Весела Коледа!
caby Wrote:Поредната тема в която "разпъваме локуми" ....Съжалявам, но не се стърпях.Мисля, че е логично някой с опит с поставянето на DRL модул да обясни на колегата на поставените му въпроси, а предполагам и на други ще е интересно....например на мен.Аз също мисля да си слагам такъв.Мога да гарантирам, че при 30% намалена мощност на крушката на дългите през деня на никого няма да пречи светлинния поток.А съм сигурен, че и Вие го знаете.Така, че отново се връщаме на темата на колегата awsom .
Добре ще е да разсъждаваме как може да се получи, а не как няма да стане :!:
Като човек минал по този път и с подобен опит, ти гарантирам, че тия еФтини платки не стават по нашите коли, защото CEM-ът следи напрежение и т.н. Има един вариант, ама да рискувам утре да се запаля за 20-30 лв., няма как да стане Wink
Ето ти едно решение - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe">http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe</a><!-- m -->, към което се бях насочил, но моята версия на СЕМ-а е по-нова и за момента реших варианта със заводски DRL, на мястото на халогените - където реално се монтират на ХС90, S60, S80 Wink
Сега си ползвам този модул за другите неща - от дистанционното: сваляне/качване на стъклата, прибиране/отваряне на огледалата, палене на печката, от самите настройки: инфо на DIM за скорост, темп. на какво ли не (за маслото и налягане на турбото ще има решение съвсем скоро), както и др. персонализации ... прочети, дори при теб има още повече функции, които могат да се активират Wink
joro74 Wrote:На твоята кола не става заради следенето за изгоряла крушка, тези модули стават за коли без следене за изгоряла крушка.

Ако не искаш локуми не питай във форум, а ходи в сервиз или си намери сам информацията. 30% намалена мощност на крушката са рекламни глупости, намаляват напрежението от което светлинният поток пада от 1600 на 1200 лумена, но 1200 лумена в очите пак са си много - 800 лумена са фаровете на жигулите, жигула на дълги си заслепява.
Еи..браво бе колега. Че за какво е тогава форума?Надявам се не е за хора с комплекси, които се надяват да намерят тук поле за изява.Аз информацията си я намерих и съм си сложил модула.Но все пак ми беше забавно.Нищо лично към никой :!:

Dodo 155 Wrote:Кой каза локум ... рахат или? :mrgreen:
Жоро, напълно те подкрепям!!!
Редовно срещу мен карат идиоти (наричам ги така, защото не можеш да опънеш доп. фарове като DRL) на дълги. Дори един ден на един олигофрен се наложи да му кажа, че му работят късите и дългите фарове, а отзад нищо не светеше. Явно великият модул за 20 лв. се е ошашкал :lol: Оказа се, че човекът не знае за този проблем, присветкали му цял ден, но той сега (когато спрях до него и свалих стъклото да му обясня какво е положението с елхата му) се сеща защо са го правили :mrgreen:
В МП инсталират DRL на всички коли от марките Форд, Волво, Ровър, Ягуар, така че със сигурност биха взели парите на всеки Wink
Другият вариант е този - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe">http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe</a><!-- m -->
Не е 20 или 30 лв., но освен, че управлява заводските халогени като DRL, активира и доста други функции по колите на Р2 платформата Wink
Тъй като колегата е с S60, горещо му го препоръчвам - комфортни стъкла, комфортни огледала, DRL, допълнителна информация на DIM-а и т.н.
Весела Коледа!
Така е колега.Това е едно много добро решение.Когато реших да си слагам такъв модул, не можах да го открия или може би не съм търсил където трябва.За това реших да си направя и се получи много добре, без да ми излизат съобщения за изгорели крушки и подобни глупости.А за себе си гарантирам , че не заслепявам никого.Поздрави и Весели празници!
Pages: 1 2