Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с късите на S40 98г.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, преди месец горе-долу ми направи проблем ключа за късите и съответно нямах въобще къси само дълги,който включвам само на светкавица,габарити и халогени ми светят.Ходих при един познат майстор,свали ми ключа за късите отвори го позачисти го и пак ми светнаха.Днес пак ми го направи този номер и искам да попитам ако на някой колега му се е случвало да сподели какво е направил след това,аз мисля,че се създава някакво съпротивление в този ключ,защото много нагрява вътре поради това автоматично постоянно включване на късите,но дали е така незнам? И дали могат да се изключат тези къси светлини да не се включват въобще при даване на контакт,а да се направят с допълнително реле за включване на къси което продават по магазините? :o Благодаря Ви за отговорите!
Това с късите си е масов проблем на С/В 40 от тези години. Не разбирам от тоци, но явно много му идва на ключа и в един момент просто сдава багажа - разбирай моя, като го отворихме пластмасата беше бая нагоряла. При мен проблемът се оправи с включ втора употреба. За жалост този който намерих беше без халогени, а 40-ката ми е с халогени, но майстора се оказа доста сръчен и от двата сглоби един работещ. Моят съвет е да се разтърсиш за ключ втората употреба, навремето за около 50 лв. си намерих.
Добро утро от мен, ключа ти е направил номер при мен се случи същия пробелм само че моето е 460 и от там ми заминаха и другите ключове за задния нагревател, аз си сложих модул за автоматично включване и сега нито ги забравям нищо струвапе 20 лв от магазин който съм много доволен, ако искате ще го споделя, а ако искаш имам и ключ за фаровете но нз дали е еднакъв със моят ключ ако си го смъквал мога да снимам моя и да ти го пратя на смешна цена.
Ключа нагрява от крушката за подсветка, която винаги свети на MAX за разлика от другите крушки по таблото. Ако ключа пали фарове в положение 0 това не може да се махне, за различните държави е различно. Старият ми ключ не палеше фарове на 0, новият ги пали.

Фаровете имат реле на + което се включва когато дадеш контакт. Масата минава през ключа. Ако искаш да правиш нещо с релета трябва да го правиш за масите, плюса си има реле.
Айде и аз да се включа!
Ключът се оправя/тествал съм го само около половин час дали грее/.
Понеже съм си мързел ще направя копи-пейст на една моя кореспонденция с Leech, който си търсеше ключ поради същата причина/май още търси ама не съм сигурен/ Wink .

"При мен проблемът бе, че поради лош контакт, с ключа/врътката/, пластинката/от обратният край на клемореда на блока на светлините/ за късите се е нагрявала до толкова, че да разтопи малко пластмасата около нея и бе потънала в нея/пластмасата/. В следствие на което нямах къси. Ако притисках превключвателя към блока за светлините имаше къси.
Лечението, което аз приложих е намерих си подходяща като дебелина метална пластинка/с добра електропроводимост/.След това я изрязах в същата форма на потъналата пластина от блока за светлините. С флюс за запояване нанесох на двете пластини/изрязаната и тази на блока за светлините/малко тинол/внимавай да не стане прекалено дебел слоя/. Накрая сложих двете пластини една върху друга и с поялника ги притиснах за да се запоят/не задържай поялника прекалено дълго за да не потъне отново пластината/ от другият край на клемореда може да сложиш памук обилно напоен с вода за да отнема топлината от поялника. Довършителните работи се състоят само в това, да провериш дали вече двете запоени, една върху друга, пластини са добре като височина. Ако са малко по- ниски отново с флюс за запояване и тинол нанасяш тънък слой.
След тази операция аз карах 1ч с вече ремонтираният блок за светлините и с мултимер на обхват 2000микро волта за да проверя дали с течение на времето/работата на късите светлини/ падът на напрежение между контактните повърхности/ремонтираната пластина и плъзгачът на ключа/ не се увеличава. Нямах увеличение, което говори за надежден контакт. Но въпреки това този контакт го оставих да управлява намотката на реле, а комутируемите му контакти да управляват превключването на късите. Вече карам така година без никакви проблеми. Ако искаш мога да сваля схемата на релето и да снимам как е станал при мен блокът отвътре.
Успех, и приятна вечер!
Ако имаш още питанки съм насреща!

Поздрави:
Делчо
"
Внимание! Приложената схема е за кола набор 1997г, ключът за фаровете е "прост"/няма бутон за халогени/ и не пали късите при положение 0. За да сте сигурни какво режете. Проверете дали наистина синьо-червеният кабел е този за късите светлини, и дали №5 на куплонгът ви е масата.
Схемата за връзването на релето към ел. инсталацията/ключа за фаровете, на колата съм я направил така, както виждам блокът за управление на светлините, когато той виси на кабелите си, от таблото на колата.
По този начин ключът продължава да управлява късите, но вече косвено. При мен съпротвлението на намотката на релето е някъде от порядъка на 900-1000 ома, което гарантира ток, през вече ремонтираните контакти на релето, достатъчно малък за да не влияе на контактните пластини в ключа. Остава въпросът: на колко превключвания ще издържи ключът? Моят след ремонта вече е на година и малко. Ама с тия дневни светлини съм го включал/изключвал около 20тина пъти.
Необходими са ви клещи/с оглед на добър контакт между кабелите и кабелните обувки може да ползвате и поялник/ отвертка, кабелни обувки ,свински/миши опашки, за полагането на допълнителният кабел, и не на последно място термо свиваем шлаух/ за да не направите късо между кабелите/.
С оглед по- голяма сигурност, понеже релето е оригинално китайско :lol:. Съм си оставил резервен вариант ако то дефектира да мога да го разкача от инсталацията, и синьо- червеният кабел да мога да си го съединя. Преди да свържа едната часто от синьо- червеният кабел,който вече съм прекъснал, към релето съм сложил "мъжка" кабелна обувка и после на съвсем къс кабел от двата му края две "женски" каб. обувки/едната към синьо- червения кабел, а другата към релето/. Ако се наложи да махна релето разкачам "мъжката" от "женската" каб. обувки и, и я свързвам към другата част от синьо- червеният кабел, който си има "женска" каб. обувка. По този начин си възстановявам ел. инсталацията към оригиналният и вид.
Това е от мен!
Ако трябва ще ударя 2-3 снимки на ключът за фаровете от вътре след горният начин за ремонт.
Сега остана да постнеш и схемата, която е приложена в кореспонденцията помежду ви. Защото в момента не можем да я видим. А ако има и снимки, още по - добре. Аз веднъж вече сменях въпросния ключ. И при мен ключа направо беше стопен в областта на контакт между пластините и те бяха пропаднали навътре в пластмасата.
Ами аз уж я слагах допълнително ама май нищо не съм направил Confusedhock:
Сега вече май се вижда Smile
Само да поясня: към +12В при работещ двигател може да вземете например от плюсовете на: бенз. помпа, инжектори, бобини.
Извинявам се за "краснописа" !!!