Волво Клуб - България

Full Version: Въпрос за окачването
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги,

застудя времето и отпред в дясно на моето 2004 S60 2.5T му се появи много неприятен звук при преминаване през неравности, спящи полицаи итн.

Погледнах чуждите форуми и открих че на моя модел има нещо което на английски звучи като spring seat и е точно над пружината...като един вид легло. Дали би ми решило проблема, понеже звуците са ужасяващи...триене, скарцане...скрибуцане. Дали е трудно за смяна, знам че трябва да се ползва специален инструмен за да се натегне пружината на амортисиора и тогава тва да се разкачва... Питам защото съм в САЩ и един час труд е към $100... и ако мога сам да го направя би било идеално..

Евентуално ако не мога сам дали за 1-2 часа това би могло да се смени?

И как се казва това на Български между другото, съжалявам не сам запознат с частите по окачването до такава степен..

Мерси

п.с
Ако този spring seat не ви говори нищо пишете го в гугъл и ще видите снимка.
Най вероятно говорим за горния тампон на макверсона в комплект са с лагерче.
лесно би трябвало да се сменя.
ако е въпросният тампон, аз го сменях, трябва ти скоба за да събереш пружината, иначе другото е лесно. аз извадих целия макферсон, и след това събрах пружината. цялата смяна я направих за 1 час.
Здравей,
Ако нямаш специални скоби за пружините по-добре не се опитвай - доста си е опасно. Според ръководството в тази тема http://volvoforums.com/forum/volvo-s60-1...ise-39100/ не изглежда сложно ако си сръчен Wink .
Quote:лесно би трябвало да се сменя.
гоуем съм аз - морето ми е е до коленееее! ей!

Смяната става задължително поне с 2 скоби, иначе после няма как да вкараш пружината. В БГ ги продажат по железариите, представляват една шпилка, 30-40см с 2 куки с резба. Хубаво е да имаш някакъв по-як крик от този дето ти е в багажника и една стойка да си подпреш колата докато бачкаш. Първо провери колко струва тампона и скобите, за да не се окаже, че монторския труд е нищо. А ако искаш да си готин ще смениш и 2та тампона, щото другия е смачкан. И лагерчетата да не забравиш....
Тъй,тъй ама той чиляка е в USA-то,а там надали по железариите ги продават тия шпилки с куките. Пък и аз на никого не бих препоръчал да си купи точно такива. Иначе колега наистина ако не си правил въпросното упражнение преди риска да си останеш без някой чарк от тялото е голям толкова колкото е яка пружината,а повярвай ми тя си е доста яка. Затова ако искаш си спести главоболията и си закарай колицата в сервиз, може пък и ремонта да се окаже че не е чак толкова сложен. Wink
gustav Wrote:
Quote:лесно би трябвало да се сменя.
гоуем съм аз - морето ми е е до коленееее! ей!


На мен морето ми до колене, ама на теб не мога разбера к'ъв ти е проблема ?
Дръж се малко възпитано.
А защо пък всички решиха, че проблема е в тази гума или в тампона? При мен скърцането изчезна като си смених амортисьорите. Гумата в леглото на пружината се вижда дали е за смяна като се вдигне колата на крик - ако е там и не се разпаднала значи е наред, горният тампон не скърца.

Повечето евтини комплекти за свиване на пружини стават за задни, но се сгъват на предни пружини и са опасни. При колите след 2000та година има реглаж на наклона и при сваляне на амортисьора пак стигаш до сервиз за реглаж.
mr_gp4e Wrote:И как се казва това на Български между другото, съжалявам не сам запознат с частите по окачването до такава степен..
.

Това ,за което говориш е горен тампон на макферсона ,но има и долен "spring seat" ,който е всъщност една подложна гума между пружината и амортисьора ,заради който може да имаш същите звуци ,но така ,както го описа ,аз мисля ,че проблема е в лагера на макферсона /така наречения "support plate"/. При всички положения ,първо трябва да се разглоби и да се види причината , което не е много лесно ако нямаш условия и инструменти.
А някой замислял ли се е,че скърцането може да е от биалета или от тампоните на стабилизиращата щанга ?... Wink
Pages: 1 2